Gå til innhold

FM09: Football Manager 2009


Anbefalte innlegg

Må ikke du glemme at FM handler utifra realisme, og som alle vet så er Tippeligaen rene bingo ligaen... Et lag i Norge kan gruse ett lag ene uka, til å gå på et flaut tap uka etter.

 

Du sier noe der. B/G leder ligaen for øyeblikket. Men det får da være grenser for realisme. Det hadde jo vært gøy å gå inn i en kamp der man har en liten aning om det går bra eller ikke. Men det er litt tidlig å syte. Sesongen er ikke halvspilt enda. Ligger på 3. plass med Iversen i toppform. Forvaret er også ganske bra. Får spille litt videre å se hva som skjer. Planlegger å bli ferdig med første sesong i helga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tippeligaen er bingo ja! Og det gjør jo det hele bare mer realistisk og morsomt! :D

Den er jo bingo i virkeligheten også, eller tja.. Det er stort sett 1-3 lag som stort sett alltid holder seg i bånn år etter år, men i år vista jo Bodø/Glimt og Tromsø at selv slike lag kan være med helt i teten? Og lag som Vålerenga og Lillestrøm viser at de kan være med helt i bånn?

 

Er jo morsomt å gå inn i hver kamp uten å kunne være sikker på verken seier, uavgjort eller tap! :D

Men jeg syntes kanskje lag som Stabæk er litt "underrated" sammenlignet med hvordan de har spilt i år.

Er noen spillere på Stabæk som kanskje er litt svakere sammenlignet med andre spillere i Tippeligaen forhold til hvordan situasjonen av i virkeligheten i år. Alanzinho er jo ikke spesielt god i spillet egentlig?

Lenke til kommentar

Jess! Vant 2-4 borte mot Man Utd i serien. Lå under 2-0 etter en halvtimes spill, forandra litt i taktikken og scora 2 kjappe før pause, så ble det 2 mål etter pause. Herloig!! Ligger foreløpig på 1 plass, 6 poeng foran Chelsea med 1 kamp mer spillt, og hele 16 poeng foran Man Utd på 4-plass.. 2-sesongen min har vært helt fantastisk, sleit litt i serien i min første sesong men alt klaffer nå for tiden :D

Lenke til kommentar
Jeg hentet Appiah på free transfer. Så ble han skadet i 5 mnd på landslagsoppdrag (kjempesmart av landslaget å kalle han inn da han nettopp hadde blitt skadefri etter å ha slitt lenge). Når han nå endelig er skadefri kan han ikke spille fordi han ikke har arbeidstillatelse. Fikk han ikke det innvilget det da jeg signet ham da? Hva kan jeg gjøre? Han hever en heftig lønnslipp, og det har ikke lille Blackburn råd til, ivertfall ikke når han ikke kan spille :(

 

Det er nok fordi at han fikk en arbeidstillatelse avhengig av at han spilte så og så mange kamper for førstelaget.

Har dessverre ikke noe løsning på problemet ditt :(

 

Huff, da sliter jeg. Han har kontrakt i 4 år til. Skal se senere om styret kan gå med på å slippe ham på free transfer. De burde gå med på det når de ser at han ikke kan spille alikevel. Så forresten det var noen som ville begynne på nytt med Sunderland, Villa osv. Vil anbefale Blackburn istedefor. Begynte med 115 mill å handle for, og Santa Cruz, Benni McCarthy, Samba, Nelsen og Warnock er rimelig gode. Har ledet laget i 17 kamper foreløpig, og står med 1 tap. Ligger på en meget sterk 5 plass :)

Lenke til kommentar
Må ikke du glemme at FM handler utifra realisme, og som alle vet så er Tippeligaen rene bingo ligaen... Et lag i Norge kan gruse ett lag ene uka, til å gå på et flaut tap uka etter.

 

Du sier noe der. B/G leder ligaen for øyeblikket. Men det får da være grenser for realisme. Det hadde jo vært gøy å gå inn i en kamp der man har en liten aning om det går bra eller ikke. Men det er litt tidlig å syte. Sesongen er ikke halvspilt enda. Ligger på 3. plass med Iversen i toppform. Forvaret er også ganske bra. Får spille litt videre å se hva som skjer. Planlegger å bli ferdig med første sesong i helga.

Serien min avgjøres i siste kamp (er i 09, og vant i 08). Før siste runde står jeg og Lyn på 57 poeng, men jeg har +8 mer enn dem :) Enga er nr 3 med 55p. Blir spennende, og jeg møter Start som allerede har rykket ned.

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FOR SVARTE FAEN! Vi har overlevd PL med tidenes dårligste stall, men allikevel den beste! Fy faen jeg begynte å grine da dommeren blåste for full time, alle kampene og ikke minst målene vi har sluppet inn kan bare glemmes, vi har overlevd mission impossible. Vi har slått Tottenham 2-1 på hjemmebane.

 

- Ipswich - Tottenham 2-1

- Reading - Aston Villa 0-4

- Liverpool - Middlesbrough 4-1

 

295600.jpeg

 

Slutt-tabell:295605.jpeg

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye Nasri8, sånne opplevelser på FM er gøy. Har hatt liten tid til å spille de første to ukene etter release, men har så vidt kommet i gang med en Liverpool game. Har spilt 2 kamper i PL og står med 6 poeng. Skal på trening nå, men etter det blir det FM og sportslørdag resten av dagen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...