Gå til innhold

FM09: Football Manager 2009

Anbefalte innlegg

Han er ihvertfall min kandidat til det største talentet på FM09 av de jeg har prøvd så langt. Noen som har noen andre kandidater?

Har ikke prøvd han selv, men er enig i at Balotelli ser utrolig bra ut. Ser at han har henholdsvis 17 i cornere og 18 i frispark. Er han virkelig så god i disse kategoriene i virkeligheten?

På min Portsmouth-save har jeg fått i tak i Angel Di Maria. Har ikke fått prøvd han i så mange kamper ennå, men han virker som et bra vingtalent utifra statsene (er jo kjempegod IRL også).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Balotelli har nå 18 på cornere og 19 på frispark statsa. Er det da fornuftig å kutte ned litt på dødballtreningen hans og heller fokusere på andre ting? Vil han da isåfall tape seg på disse statsene eller vil fremgangen bare gå tregere eller stoppe opp? Pleier dere å individualisere treningsprogrammene i stor grad? På unge spillere liker jeg å spesialisere og trene de ganske hardt på det som er viktig for de. Den generelle arbeidsmengden går aldri over på intensiv dog, jeg pleier å stoppe rett før det for ikke å overtrene dem.

Noen som har noen gode generelle tips om trening ellers? Har ikke surret så mye med dette på tidligere versjoner og gjør sikkert en del feil.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Balotelli har nå 18 på cornere og 19 på frispark statsa. Er det da fornuftig å kutte ned litt på dødballtreningen hans og heller fokusere på andre ting? Vil han da isåfall tape seg på disse statsene eller vil fremgangen bare gå tregere eller stoppe opp? Pleier dere å individualisere treningsprogrammene i stor grad? På unge spillere liker jeg å spesialisere og trene de ganske hardt på det som er viktig for de. Den generelle arbeidsmengden går aldri over på intensiv dog, jeg pleier å stoppe rett før det for ikke å overtrene dem.

Noen som har noen gode generelle tips om trening ellers? Har ikke surret så mye med dette på tidligere versjoner og gjør sikkert en del feil.

Ballotelli har gått ned til 17 på frispark hos meg selv om jeg har latt han trene dødball intensivt i 3 år og latt han ta alle frispark.

Når det gjelder trening deler jeg opp i 7 generelle grupper:

Generell (følger med spillet) (går til alle reservespillere under 21 år og de trenes HARDT)

Stopper

Back

Def. midt

Off. midt

Kant

Angrep

Dette er da de generelle gruppene. Talenter og andre som har spesielle ferdigheter får egne programmer tilpasset dem. Talentene trener jeg grisehardt for å si det mildt.

Når det gjelder de generelle gruppene har jeg styrke og aerobic et hakk over den første streken. Resten av ferdighetene blir tilpassa slik at den totale treffer midt mellom den 3 og den 4 streken. I pre-season fram til en uke før sesongstart så setter jeg styrke og aerobic fram til strek nr. 2.

:)

Endret av Points
Lenke til kommentar

Spiller med AFC Wimbledon og har kommet veldig godt i gang, Jon Main putter mål på mål på mål samt at vi er pottetette defensivt. Det defensive er mye pga Marek Stech som kom på lån ifra farmer klubben min, West Ham. Stech blir etterhvert en decent Premier League keeper, og det er en stor ressurs for meg å ha han i Blue Square South.

Til Points, du er slettes ikke den eneste som noterer. Personlig sitter jeg med tilskuerantall ifra ALLE kampene mine på FM siden FM06, samt andre "nyttige" statistikker og morsomheter:)

Lenke til kommentar

Litt av noen 11-ere jeg kan stille med nå. van der Vaart som 3. valg sier vel sitt. :cool:

11er nr.1

111vs8.jpg

11er nr.2

112cw6.jpg

3. valg

113dy7.jpg

Til Points, du er slettes ikke den eneste som noterer. Personlig sitter jeg med tilskuerantall ifra ALLE kampene mine på FM siden FM06, samt andre "nyttige" statistikker og morsomheter:)

Haha, den er drøy! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Litt spennende å høre om dette her: er det flere enn meg her som sitter med et notatark mens dere spiller for å notere forskjellige ting? Er det noen som virkelig er like FM-nerd som meg her? :)

Gjør det selv, men det er fordi jeg sliter med å finne en optimal bortetaktikk..

artig det! jeg har en liten blokk der jeg noterer antall sløste sjangser, langskudd som går utenfor, straffer imot, feil 1 mot 1, keepertabber, kort osv. dette for å etterhvert skreddersy spillerinstruksjoner og taktikk:) lever meg mer inn i det på den måten, og det gir resultater også :thumbup:

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål ang demoen:

- I søkefeltet kommer alle bokstavene jeg trykker inn dobbelt opp. Er dette en feil med demoen som er blitt rettet opp på fullversjonen, eller er det PCen min som forårsaker det?

- Jeg får ikke til å se kampene i 3D-modus. Er ikke denne modusen inkludert i demoen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...