Gå til innhold

FM09: Football Manager 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starta på ny med Rosenborg nå. Har jo dobbelt så stort overgangsbudsjett som Stoke, så da blir det innkjøp. Kun Ääritalo og Nannskog so far. :) De var jo helt skakkjørte når jeg tok over, lå på nedrykksplass. Men nå er det årnings. :)

edit: Spillerne mine bommer hele tida, selv om jeg kjører opp skuddtrening osv. Noen tips?

Endret av vanquish
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk drar på ferie hele tiden... :dontgetit:

Drar mye på ferie i minst ett av mine games, mest for å få et lite blikk inn i fremtiden, slik at jeg har en fordel når jeg starter med klubber lengre nede i systemet om hvilke talenter jeg bør skaffe ;). Har startet en med Leeds også, og ligger på 2. plass etter 8 kamper. Fordelen med et topplag som United da er de mange, gode speiderne man kan sende til alle verdenshjørner.

Lenke til kommentar

Må bare legge den fram igjen., får nå har jeg lyst å spille

Ja jeg har et problem her,, jeg skulle legge inn FM via Steam, kjøpte det over Stem. så skulle jeg skrive inn koden, så komm det opp at den allerede var i bruk.. å da gikk jeg inn på www.sigames.com får å se hvordan jeg fiksa det...

Men når jeg hadde gjort alt de sa jeg skulle gjør. så prøvde jeg å dobbel klikke på Fm igjen, får å skrive inn aktiveringskoden, men det eneste som skjer da, er at Fm ligger KUN i oppgavebehandlinga...Kommer ikke inn lengre der jeg skal skrive koden,,

Va gjør jeg. nå har jeg spurt 3andre plasser. MEN INGEN SVARER

Hva gjør jeg

Heggi

Lenke til kommentar

For en forferdelig kamp! Møter Brann i semien i cupen fire dager etter jeg overkjørte dem og vant 2-0. Så får jeg en tidlig scoring mot meg og får utvisning etter en hårreisende takling av Lago. I tillegg scorer de to offside-mål og jeg taper 3-1. Eneste lyspunktet var Dorsins skudd fra 40m i mål.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvorfor Pat Rice i hver eneste kamp forteller meg at "The space between our defence and midfield is far too big and can be exploited"? Jeg kjører med en relativt høy Defensiv Line (2 hakk over midten til vanlig) og har litt lavere bredde enn normalt. Jeg kan jo ikke ta Defensive Line alt for høyt heller, spesielt når jeg møter spisser som Agbonlahor, Torres, Rooney osv. Noen vil kanskje si at jeg kan putte inn en DM, men det kan jeg rett og slett ikke gjøre, det passer ikke inn i taktikken min. Forslag?

Uansett hva jeg har på får jeg det samme med Rosenborg.

RoO - Rule of one

Mentalitetsforskjellen på leddene må ikke være mer enn 1.

La oss si du har mentalitet 9 på stopperne dine, then:

Stoppere: 9

Back: 10

Def. midt: 11

Off. midt: 12

Kant: 13

1. Angriper: 14

2. Angriper: 15

Lenke til kommentar
RoO - Rule of one

Mentalitetsforskjellen på leddene må ikke være mer enn 1.

La oss si du har mentalitet 9 på stopperne dine, then:

Stoppere: 9

Back: 10

Def. midt: 11

Off. midt: 12

Kant: 13

1. Angriper: 14

2. Angriper: 15

Dette har jeg hørt om før, men jeg har også hørt om en regel som sier at sammenlagt "poeng" tilsvarer lagets mentalitet. F. eks:

Stoppere: 4 (x2)

Backer: 10 (x2)

Def. midt: 6

Off. midt: 13

Vinger: 15 (x2)

Spiss 1: 15

Spiss 2: 18

Til sammen: 110 = ganske offensivt (100 kan man si er Normal).

Vet nå ikke hvilken av de regnele som er best eller om de kan fungere sammen men jeg har alltid kjørt 3-4 på stoppere, 9-10 eller Team på backene, 5-6 på DM og 12-13 på CM 15 på vingene og 15/18 på spissene. Kanskje jeg burde teste ut RoO.

Lenke til kommentar

Det som er fint med RoO er at det blir fin avstand mellom leddene i laget. Altså, laget ligger mere kompakt defensivt og offensivt. Dette virker jo ganske logisk, etter som om mentaliteten er 1 verdi høyere enn de bak deg.

Spiller med Tottenham nå, vant ikke en kamp i begynnelsen. Så leste jeg noen guider osv fra sigames.

Spiller med brede vinger, derfor vil jeg at vi skal spille bredt. Begge de på kantene har jeg til å presse hardt over hele, samme på Def.midtbane spilleren. Satte så til kort pasninger med normalt tempo, laget ruller opp det ene angrepet etter det andre!

4-2-3-1 spiller jeg forøvrig

Ellers, når jeg møter store lag spiller jeg 4-4-1-1, en defensiv struktur. Her satser jeg på kontringer, derfor lange baller med direkte spillestil, pluss at jeg kjører ikke bredt lengre, pga laget skal ligge defensivt og kompakt.

FM 09 virker mye mere realistisk i forhold til taktikk, er ikke bare "Offensiv med kreativitet" lengere :p

Endret av Blax
Lenke til kommentar

Dette må jeg prøve.

En annen sweet ting med FM 09 er at gamle spillere ikke daler fullstendig ned i ferdigheter. Giggs er 35 år her og har fortsatt 12 og 13 i Acceleration og Pace. Han blir sammen med Scholes brukt på A-laget ganske ofte. Thumbs up, SI.

Men jeg er fortsatt i sjokk over hvor mange syke regens det er på spillet. Har kommet over rundt 10-15 stk som er utrolig gode for alderen og kan bli kvalitetsspillere. Fant to norske her om dagen, men bestemte meg at Nordtveit og Jo Inge Berget holder. Skal få postet noen screens her etterpå hvis noen ønsker.

Edit:

post-77747-1227122489_thumb.jpg

post-77747-1227122500_thumb.jpg

post-77747-1227122510_thumb.jpg

post-77747-1227122529_thumb.jpg

post-77747-1227122537_thumb.jpg

Edit2: Se der, tok i bruk RoO og Pat Rice sier ingenting om defensive line lenger. :D

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Starta mitt første game idag med Portsmouth. Ganske utfordrende da transferbudsjettet er lik 0. I tillegg er lønningene skyhøye.

Styret forventer ikke stort, noe som er vel og bra da jeg sliter voldsomt. Fikk imidlertid en fin opptur i hjemmemøtet mot Arsenal

post-52009-1227129308_thumb.jpg

Lenke til kommentar

RoO-effekten startet utrolig bra. Første kampen knuste jeg Liverpool 3-0 på Anfield, men de to neste kampene fucka laget veldig opp.

Hjemmekamp mot City: 2-2 - Ledet 2-0 til pause, men de etter 60 minutter reduserte de på sin 2. sjanse etter en stor tabbe av Rodwell. 10 minutter senere laget Diaby straffe og de scorte selvsagt. Forsøkte å sette laget mer offensivt, men det funket ikke.

Hjemmekamp mot CSKA Moscow: 1-1 - leder trygt 1-0 frem til klokka passerer 94:55 da Clichy, 5 sekunder før FT lager straffe. Bittert. Denne kampen var forøvrig latterlig dårlig ettersom CSKA hadde like mange sjanser som meg.

Lenke til kommentar

Måtte ut med 125 mill norske + 50% av neste overgang for Balotelli, men han begynner å rettferdiggjøre prisen allerede i første sesong. Scoret 9 mål på 9 kamper fra start så langt, og han fungerer like bra ved siden av Rooney som Berbatov.

Han er ihvertfall min kandidat til det største talentet på FM09 av de jeg har prøvd så langt. Noen som har noen andre kandidater?

[edit] Nå har han 11 mål på 10 kamper fra start :D

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...