Gå til innhold

FM09: Football Manager 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo en mye større bragd, følelse og prestasjon når jeg får Molde til å vinne Tippeligaen og får den nesten til sluttspillet i Champions League, det å spille klubber med et sinnssykt høyt budsjett og en stall som allerede er god nok til å egentlig kunne vinne hva det måtte være så er det jo verken noen utfordring, spenning eller underholdning i det? :p

Lenke til kommentar
Giallorossi: 09 er VELDIG mye vanskeligere enn 08.

Har spilt alle FM/CM spillene tidligere, og har hørt den der x-antall ganger før ;)

Vent med å uttale deg til du faktisk har spillet du. 09 har mye høyere krav til å komponere en god taktikk. Raste hadde ikke engang rørt taktikkinnstillingene i starten av sesongen. Han hadde ikke endra formasjon engang.

Lenke til kommentar
Er jo en mye større bragd, følelse og prestasjon når jeg får Molde til å vinne Tippeligaen og får den nesten til sluttspillet i Champions League, det å spille klubber med et sinnssykt høyt budsjett og en stall som allerede er god nok til å egentlig kunne vinne hva det måtte være så er det jo verken noen utfordring, spenning eller underholdning i det? :p

Well Said! :thumbup:

Lenke til kommentar
Vent med å uttale deg til du faktisk har spillet du. 09 har mye høyere krav til å komponere en god taktikk. Raste hadde ikke engang rørt taktikkinnstillingene i starten av sesongen. Han hadde ikke endra formasjon engang.

Er enig i det selvsagt, men nå har det seg slik at jeg lett kan bruke oppimot 6-7-8 timer bare på første dagen i manager-stolen for å gjøre det som skal til, jeg er heller ikke av de kjappeste i selve spillet :)

Men det er litt merkelig at Raste ikke har endret det gitt.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Points, spillet har blitt mye vanskeligere. På 08 anså jeg meg selv som en taktikk-pro, men i år er den delen tydeligvis mye vanskeligere. Det hjelper ikke akkurat at jeg tok det dårligste alternativet på tidligere erfaring, spillerne stoler ikke akkurat på meg. Likevel kniver jeg sammen med Chelsea om PL-troféet. Det er 7 kamper igjen av ligaen og de ligger ett poeng foran meg. Faktisk så skal jeg møte dem på Emirates akkurat nå.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt så mye enda da jeg venter på min nye laptop hvor spillet for det meste skal spilles, så jeg leker meg bare i editoren nå!

Men fyrte opp en kamp når kompisen min var her, bare valgte et random lag (som ble Skeid) som spilt mot Hødd var de vell (som er i høyere divisjon) og jeg så ikke engang på taktikken? Gjorde ingen innstillinger i det hele tatt og valgte at assistent treneren skulle plukke ut laget?

BOOM! Vant 5-0?! Virket ikke så alt for vanskelig egentlig :p

Lenke til kommentar

Har dere noe ide om det vil virke på en

ASUS Eee PC 1000H sort, 10" WSVGA, ATOM N270,1 GB,160 GB,11n WLAN,BT,XP Home

I å med at skjermen er så liten ??

Får det blir vel ikke så bra med så liten skjerm.. eller?

Vil det fungere. det er spørsmålet mitt

Lenke til kommentar

Du vil slite med 3D-motoren, om den vil kjøre i det hele tatt.. Min MSI Wind slet med 2D-motoren i FM08.

Du vil få kjørt spillet, og støtten for ymse oppløsninger og widescreen har virkelig blitt optimalisert med FM09 så tror jaggu du skal slippe å måtte få et bilde som er for stort for selve skjermen så du må drive å scrolle opp og ned for å komme deg fra øverste til nederste del.

Med FM08 på min Wind så måtte spillet kjøre i minst 1024x768 oppløsning, du kan jo prøve å sette på den oppløsningen på din EEEPC og du vil oppleve at skjermbilde liksom er for stort for selve skjermen, dette er vell det verste du kan oppleve med FM09, at bilde liksom blir for stort så du må kave med å scrolle opp og ned, men om du er heldig så skal ting gå helt fint da støtten for ymse oppløsninger samt widescreen er 100x bedre med FM09 kontra FM08!

Lenke til kommentar
Morsomt at Arsenal år på år på år er overvurdert, og dermed overpresetende, i Football Manager serien.

Nja, det er vel strengt tatt bare forsvaret som er ordentlig overvurdert. Faktisk har de satt ned statsa til en del spillere, deriblant Denilson, Adebayor, Rosicky og Fabianski.

Klarte å vinne 1-0 mot Chelsea takket være super-sub Theo som satte opp super-sub #2 Diaby i 84. minutt. Etter det slo jeg også Inter hjemme 2-1 (3-1 sammenlagt) og er dermed klar for semifinale i CL hvor jeg sannsynligvis skal møte Barcelona.

Lenke til kommentar
Hvem er det som er overvurdert i dine øyne? Kan være enig i at Walcott er for god i enkelte ting, f. eks. innlegg, pasninger og avslutninger, but that's it.

Totaltsett, men van persie f.eks..

Det sier seg selv at når en fotballsimulator får et lag til å prestere langt bedre enn i virkeligheten, gang etter gang (altså ikke bare 1 save det her skjer) så må noe være stillt feil inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...