Gå til innhold

FM09: Football Manager 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Berbatov

Rooney

Balotelli

Rossi

 

Slik ser spissrekka ut nå. :)

Gode spisser for all del, men vil da si at Tevez er bedre enn Balotelli på starten av spillet ihvertfall.

Balotelli sto for over 20 mål i hans første sesong. Han avgjorde en rekke kamper bl.a. CL-finalen. Tevez sto med 9 mål.

 

Nå må jeg hente en kantspiller. Er Silva og Quaresma like gode som på 08?

 

si meg, hvor mye spiller dere egentlig? jeg har lite å gjøre for tiden med bare litt småplukk på noen øvinger på skolen før eksamensoppkjøringa, og spiller så fort jeg har tid. likevel har jeg bare spilt en halv sesong tilsammen. jeg bruker mye tid og trykker ikke continue-continue hele tiden, men likevel. :hmm:

Spilte en sesong med start på 2 dager, og en med enga på 1 og en halv dag.

 

 

hva annet gjør du i løpet av dagen da?? ingenting?

 

 

men et spørsmål: på taktikkmenyen. de gule strekene man alltid har kunnet sette med høyre museknapp, de får jeg ikke plassert slik jeg vil lengre. virker som mulighetene for å skreddersy bevegelsesmønstre er snevret inn? er dette en bug, eller er det en måte å få fikset det på?

 

Det var helg, og hadde ingenting annet å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Berbatov

Rooney

Balotelli

Rossi

 

Slik ser spissrekka ut nå. :)

Gode spisser for all del, men vil da si at Tevez er bedre enn Balotelli på starten av spillet ihvertfall.

Balotelli sto for over 20 mål i hans første sesong. Han avgjorde en rekke kamper bl.a. CL-finalen. Tevez sto med 9 mål.

 

Nå må jeg hente en kantspiller. Er Silva og Quaresma like gode som på 08?

 

si meg, hvor mye spiller dere egentlig? jeg har lite å gjøre for tiden med bare litt småplukk på noen øvinger på skolen før eksamensoppkjøringa, og spiller så fort jeg har tid. likevel har jeg bare spilt en halv sesong tilsammen. jeg bruker mye tid og trykker ikke continue-continue hele tiden, men likevel. :hmm:

Spilte en sesong med start på 2 dager, og en med enga på 1 og en halv dag.

 

 

hva annet gjør du i løpet av dagen da?? ingenting?

 

 

men et spørsmål: på taktikkmenyen. de gule strekene man alltid har kunnet sette med høyre museknapp, de får jeg ikke plassert slik jeg vil lengre. virker som mulighetene for å skreddersy bevegelsesmønstre er snevret inn? er dette en bug, eller er det en måte å få fikset det på?

 

Det var helg, og hadde ingenting annet å gjøre ;)

 

hehe, ser den! men noen som vet ang. de gule strekene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
De gule strekene har nå sammenheng med offensive løp. Om du setter en strek oppover er "offensive løp" satt til "ofte". Er det ingen strek så "blandet" og strek nedover så "sjelden".

 

ja dette er jeg klar over, men tidligere har det jo vært mulig å bl.a bue disse, stille de på skrå oppover/nedover osv. nå er disse mulighetene helt avstumpet

Lenke til kommentar

Har begynt å komme i gang med en game nå, spiller med Liverpool og har kommet ganske bra ut. Leder PL med 5 seiere på 5 kamper noe jeg er fornøyd med. CL drømmen sprakk da jeg røk ut mot et serbisk lag på bortemål i kvalikken. Og reservene røk ut av ligacupen i første runde på straffer mot Reading.

 

Liker 09 utgaven veldig godt, man må bruke litt mer tid enn tidligere på taktikk og man er nødt til å prøve og feile litt, det er ikke like lett som tidligere å bare sette opp en taktikk, fikse litt på laginstrukser og vinne det som er med en gang. Kort sagt er alt litt mer realistisk. Gleder meg til å fortsette i kveld etter trening :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Irriterende at spillet tvinger bestemte baner inn i de offensive løpene. Hvorfor kan jeg ikke bestemme at vingene skal skjære innover i banen f.eks.? Latterlig.

 

er vel antagelig det samme jeg mener med at mulighetene med "løps-strekene" i tactics menyen er avstumpet i forhold til tidligere. litt plagsomt ja. håper det løses med patch

Lenke til kommentar

Hvor blir det av databasen som lages av editoren når man lagrer med nytt navn? Skulle prøve meg med alle spillere og personell på free transfer da jeg fant muligheten til å gjøre dette lett i editoren, og har lagret databasen under navnet freetransfer, men finner den ikke igjen noe sted. Noen anelse om hvor den har blitt av?

Lenke til kommentar
Hei....

 

Har egentlig ikke ¨så veldig mye peiling på fotball manager, men eg skulle gjerne fått på den 3d innstillingen.... noen som vet kordan eg gjør det....

 

kanskje et dummt spørsmål, men da er det vel lett for dere å svare:p

 

Takk uansett

 

Lurer på dette jeg også. Er ikke klassisk visning vs TV-visning. Er 2D på begge de. Den knappen som det ser ut som jeg kan bytte på er grå, og går ikke an å trykke på. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Det bør helst komme en patch som tar for seg skadeproblematikken snart. Jeg måtte stille til start med èn innbytter i forrige kamp. :shrug:

Regner med at du har 9.0.1?

 

Kan jo hende at du har et spesielt skadeutsatt lag. Om det er noen spillere som blir skadet veldig ofte bør du vurdere å lage et eget treningsopplegg til dem med lettere trening enn vanlig. De andre skadene kan være tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Ja samme her Are...

 

begynner å lure på om 3dfunksjonen ikke funker.....

 

kan ikke ha noe med at directx9 ikke er installert eller noe sånnt.... eller at videokortet ikke støtter 3d?

 

Noen som vet??

 

Ps: Det du sa points, har eg prøvd men det funkar fortsatt ikke, alt er som det skal... får det bare ikke til å funke

 

På forhond takk:)

Endret av kimjor
Lenke til kommentar
Kan jo hende at du har et spesielt skadeutsatt lag. Om det er noen spillere som blir skadet veldig ofte bør du vurdere å lage et eget treningsopplegg til dem med lettere trening enn vanlig. De andre skadene kan være tilfeldigheter.

Jeg mistenkte at spillerne hadde høy injury proneness, men editoren avkrefter dette. Flere av de som sliter med skader har injury proneness på 2-3. Det kan heller ikke ha noe med fysioterapeutene mine å gjøre, samtlige av de har 18+ på fysio.

 

Jeg velger å tro at dette er a) en tilfeldighet eller b) en bug.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...