invalid_user Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 La nettopp merke til en ganske spennende detalj. Aston Villa lånte Gudjohnsen fra Barcelona, men det som var spennende var at de fikk med seg opsjon på kjøp (agreed price £1.7m). AI klubber har aldri gjort sånn på tidligere versjoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Slikt er positivt, har savnet slikt i tidligere FM-versjoner. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kan ikke si jeg har likt FM 09 til nå. Det har ikke samme sjel og sjarm som 08. Det ble faktisk kjedelig å spille. Rett og slett skuffet. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kan ikke si jeg har likt FM 09 til nå.Det har ikke samme sjel og sjarm som 08. Det ble faktisk kjedelig å spille. Rett og slett skuffet. Lol sjel og sjarme forsvant med CM navnet. Kan ikke se hva den store forskjellen fra 08, tar man bort 3D-kampene så ser det jo nesten helt likt ut! Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 09 er jo fantastisk mye bedre en 08. Alt er mye mer gjennomtenkt. Transfersystemet er mye bedre. Pressekonferanser, spillet er vanskeligere. 3d gir spillet en helt ny dimensjon. Etter du har spilt litt, er det fantastisk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Du kan ikke akkurat skryte over Cm 07 og nyere, det suger i forhold til FM. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kan ikke si jeg har likt FM 09 til nå.Det har ikke samme sjel og sjarm som 08. Det ble faktisk kjedelig å spille. Rett og slett skuffet. Lol sjel og sjarme forsvant med CM navnet. Kan ikke se hva den store forskjellen fra 08, tar man bort 3D-kampene så ser det jo nesten helt likt ut! Førstnevnte må jeg si meg enig i, Likte CM ufattlig mye bedre. Enklere og kjappere, men tiden går og det er ikke sikkert CM hadde vært det samme som FM er i dag. Husk at CM utviklerne gikk over til FM Har ikke testet FM09 (Demo), men regner ikke med en "himmel og hælvete" forskjell, i det store og det hele så er det nesten bare Spillerovergangene som har blitt fikset (+ den idiotiske 3d-funksjonen). Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Fint at moderator sier ifra at tråden blir flyttet. Den har faktisk mer å gjøre i et fotball forum, siden det bare er fotball intereserte som spiller dette spillet. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Fint at moderator sier ifra at tråden blir flyttet. Den har faktisk mer å gjøre i et fotball forum, siden det bare er fotball intereserte som spiller dette spillet. Hehe, OG Ræsty fikk ikke førsteposten Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hva er egentlig anderledes med transfersystemet? Syns det er helt likt jeg. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Vell, Spillere skal tydeligvis ikke gå for helt latterlige priser lenger osv. Og har vist skjedd noe med lån osv også. Er usikker, har ikke testet nok. Merket at spillere er blitt billigere iallefall. Veloso på Sporting får man for snaue 100 Mill, mens før måtte man ut med 200mill minst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Noe av det kjedelige med 08 var jo at du måtte kjøpe de som ikke var transferlistede til dobbel pris. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Mer en dobbel og vanligvis. Man får godkjent bud på C.Ronaldo på ca 800 Mill her, og det er jo realistisk vil jeg tro? Transfer systemet virker iallefall mye mer realistisk nå Lenke til kommentar
mopani Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 førsteinntrykket er veldig bra! Det eneste som er dritt er at jeg har en skikklig møkka pc, og spiller hakker omtrent hele tiden.. Må nok se meg om etter en ny pc før jeg spiller noe særlig mer.. Liker veldig godt pressekonferanser! Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Driver å laster ned nå. Gleder meg. Synes synspunktene fra dere som har prøvd det virker positive, så bli stas å spille med oppdaterte overganger og ferdigheter. EDIT: Liker forøvrig ikke flyttingen. Hører lik så godt hjemme i fotballforumet synes jeg. Endret 2. november 2008 av Are.......... Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Først og fremst, fullstendig enig med alt OP sier. Til dere som ikke skjønner hva som er nytt med transfersystemet fordi dere ikke kan se noen forskjell sammelignet med hva det var i FM08; de har skrivd om alle kodene, dette behøver ikke å bety at det er noen visuelle forandringer (noe det ikke er i FM09), men som Dalglish sier, alt er mye mer realistisk nå. Husk at det er kodene som er endret, ikke det visuelle! Endret 2. november 2008 av Shifty Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Demoen er helt uspillelige for meg ettersom jeg faktisk ender opp med 5-6 skadede spillere i en og samme treningskamp? Dette er visstnok et problem som skal bli fikset med en patch ved release, men hvordan i allverden utvikleren presterer denne samme blemma gang på gang i demo utgaven fatter jeg ikke? Spiller de ikke spillet litt selv før de brenner det på diskene? Skal jo ikke mer til enn å spille 10minutter før du ser at det er noe helt galt med hvordan spillerne faller som fluer? Bortsett fra det syntes jeg spiller kjører raskere og letter enn tidligere, en virkelig imponerende antall muligheter når det gjelder oppløsninger! Kan faktisk velge om spillet skal være på skjerm nr1, eller nr2, eller over begge to! Aldri sett noen slik mulighet i noe spill før! 3D-modusen fungerer upåklagelig, hakker litt i ny og ned men går ellers greit. Grei flyt og det er morsomt å se hvor i målet ballen faktisk havner! Eneste negative er at det visuelt ikke er stort å skryte av, samtidig som hele stadion grafikken er så dårlig at de likså greit kunne latt være å ta den med i det hele tatt. Men denne modusen blir nok forbedret mye de kommende årene! Var også endel feil med Molde FK som jeg har rapportert på FMNorge forumet som jeg håper blir fikset, ellers så får jeg fikse det på egenhånd Litt synd at det kommer en patch på release da det resulterer i at jeg ikke kan gå amok i editoren enda Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Demoen er helt uspillelige for meg ettersom jeg faktisk ender opp med 5-6 skadede spillere i en og samme treningskamp?Dette er visstnok et problem som skal bli fikset med en patch ved release, men hvordan i allverden utvikleren presterer denne samme blemma gang på gang i demo utgaven fatter jeg ikke? Spiller de ikke spillet litt selv før de brenner det på diskene? Skal jo ikke mer til enn å spille 10minutter før du ser at det er noe helt galt med hvordan spillerne faller som fluer? Bortsett fra det syntes jeg spiller kjører raskere og letter enn tidligere, en virkelig imponerende antall muligheter når det gjelder oppløsninger! Kan faktisk velge om spillet skal være på skjerm nr1, eller nr2, eller over begge to! Aldri sett noen slik mulighet i noe spill før! 3D-modusen fungerer upåklagelig, hakker litt i ny og ned men går ellers greit. Grei flyt og det er morsomt å se hvor i målet ballen faktisk havner! Eneste negative er at det visuelt ikke er stort å skryte av, samtidig som hele stadion grafikken er så dårlig at de likså greit kunne latt være å ta den med i det hele tatt. Men denne modusen blir nok forbedret mye de kommende årene! Var også endel feil med Molde FK som jeg har rapportert på FMNorge forumet som jeg håper blir fikset, ellers så får jeg fikse det på egenhånd Litt synd at det kommer en patch på release da det resulterer i at jeg ikke kan gå amok i editoren enda Hva var feilene med Molde da Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Kan sitere meg selv fra FMNorge: Opsjonen til Jose Mota er på 6.5millioner og skal egentlig være på 4millioner. Av en eller annen merkelig grunn så heter Kristoffer Paulsen Vatshaug i år bare Kristoffer Paulsen? Den var riktig ifjor men ikke i år? Aksel Berget Skjølsvik har tegnet en ny kontrakt med Molde som varer til 2010? Pape Pate Diouf har en kontrakt som strekker seg lengre enn til 31.12.2008, etter hva jeg husker så har han nærmest identisk kontrakt som Mame Biram som da burde vare helt til 2010 / 2011? El Amari har en kontrakt til 2009, om ikke enda lenger? Hvorfor skulle Molde hente inn en spiller som skulle være i klubben i 3-4mnd? Ronny Fredriksen heter "Ronny Farstad Fredriksen" Eirik Rundberg heter "Eirik Rakstad Rundberg" Fredrik Solberg heter "Fredrik Samdal Solberg" Tore Klokseth heter "Tore Eduardo Klokseth" Endre Osen Skjølberg og Henning Fosse mangler som Fysioterapeut Trygve Vestad som lagleder / trener for Molde2 Are Lervik mangler som trener Flest kamper er Stein Olav Hestad (med 680kamper) og ikke Daniel Berg Hestad og det er Jan Fuglset som har scoret flest mål og ikke Daniel Berg Hestad Flest mål i en og samme kamp er Jan Fuglset med 6 mål mot Strømsgodset i 1976 Mest målrike kamp er mot Kristiansund BK i 1931 da vi tapte 14-0 Mest målrike seriekamp er mot Bodø/Glimt i 1978 da det ble 6-5 (Molde vs Bodø/Glimt) og på Åråsen mot Lillestrøm i 1982 da det ble 7-4 til Lillestrøm. ----------------- Noen flere observasjoner her nå. Øyvind Gjerde burde være naturlig både sentralt og på venstre side i forsvar, da han har spilt mye offensiv venstreback og har vist seg å passe den rollen like godt som sentral forsvarspiller, han har også gjort en grei jobb på høyresiden så "ikke overbevisende" er vell litt vell strengt? "Ok" hadde vell gjort seg bedre? Mye av det samme gjelder Vegard Forren, han startet jo sin Molde karriere på venstresiden i forsvaret hvor han var med mye oppover? Han kler den posisjonen like godt som sin sentrale rolle i forsvaret, ergo burde det være "naturlig" for han å både spille sentralt og på venstrekanten. Burde også hatt en "Ok" eller "ikke overbevisende" som spiss da han gjerne blir puttet opp i angrep på slutten av kampene med sine dødelige skudd. Og at en av Norges beste på crosspasninger bare har en rating på 9 blir vell litt feil? Han har også noen dødelige langskudd som står til en bedre rating enn 10. Knut Olav Rindarøy har bare "ok" som venstre vingback som er det han faktisk spiller i hver kamp? Han er jo bedre som vingback enn Paulsen Vatshaug som er ratet til "bra" i den posisjonen, mens Rindarøy som burde hatt naturlig bare får en "ok"? Forøvrig kler ikke Vatshaug venstreback rollen svært godt og kunne vell ha blitt degradert fra "ok" til "ikke overbevisende" eller "klossete". Daniel Berg Hestad burde heller ikke være "ikke overbevisende" på høyre midtbane / høyre offensive midtbane da dette er en posisjon han har spilt mye i sin karriere. En "ok" burde da være et minimum? Magne Hoseth burde være ratet til bra / naturlig på venstre offensiv midtbane. Sist men ikke minst så heter Skjølsvik, Aksel Berget Skjølsvik og ikke bare Aksel Skjølsvik Også det faktum at Mota har en dårligere avslutning rating enn Mame er for meg en gåte Endret 3. november 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Stream Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Prøvde demoen så vidt natt til søndag. Virker grei nok, men er skuffet over at taktikksystemet ikke er forbedret (jeg kunne i hvert fall ikke se noen særlige endringer der). Kommer uansett til å kjøpe spillet når det kommer ut - kan jo ikke bryte en sånn tradisjon. Har nesten alle versjonene fra den første som kom til Amiga - mangler bare noen av de utenlanske sesongene fra den tiden man måtte kjøpe et spill per land man ville spille i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå