Gå til innhold

FM09: Football Manager 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, Akinfeev ble "kontraktrebell" hos meg også. Kjøpte han til slutt for 20-30 millioner kr. Gi bort pris.

 

Samme skjedde med meg. Fikk han til Leicester i 4. sesong for 35 millioner NOK.

 

Dere som lurer på hvorfor noen blir gode av og til men ikke så veldig noen andre ganger så er det fordi potensialet deres ikke er satt fast. De kan ha for eksempel -10 i potensiale som vil si at de kan få 170-200 når du starter en ny save. Dette er random for hver gang du starter saven. Carlos Vela er en slik spiller.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle oppsummere 3 sesonger med Rosenborg. I den første sesongen min endte jeg på en 5 plass i serien, røk ut av uefa cup kvalifiseringen og røk hodestups ut av cupen. Vålerenga var visst utrolig gode fant jeg fort ut, de vant serien og kom seg til champions league. Andre sesongen ble litt bedre med en 2 plass i serien, også da vant Vålerenga, de tok seg samtidig videre til champions league, igjen! Men dette året vant jeg den hjemlige cupen, noe jeg var fornøyd med. Kom meg også gjennom uefa kvalifiseringen, men havnet på en 3 plass og røk ut. Fikk faktisk med meg 2 seiere og 1 uavgjort. Styret var veldig fornøyd med dette.

 

Min tredje sesong derimot ser ut til å bli et fantastisk år! Er ferdig med serien og vant den overlegent, 13 poeng foran Vålerenga! Har jobbet meg frem til en utrolig god taktikk som fungerer bra også ute i Europa. Er nå i desember, og spilte nettopp ferdig siste gruppekamp i uefa cupen. Havnet på 1 plass i gruppa, foran PSV Eindhoven, Bordeaux og B. Jerusalem. 4 seiere og 2 tap, 13-9 i målforskjell. Dette er jeg storfornøyd med! Borteseier mot PSV og Bordeaux.

 

Vant også den hjemlige cupen i år, tok altså the double, etter seier mot Brann.

 

Ser frem til å fortsette i uefa cupen over nyttår, men må si jeg sliter med å holde på de beste spillerne. Demidov forlater meg til fordel for AS Monaco over nyttår nå. Og flere spillere er urolige. Men har en bra stamme med unge norske gutter som har bidratt med solid spill denne sesongen. Verdt å nevne, Almenning Jarstein står fortsatt som en klippe i mål hos meg, syns rett og slett han er fantastisk. Blir bedre og bedre for hvert år, men nå vil også han desverre ha større utfordringer.

 

Anbefaler alle å se på Franco Zuculini, en fantastisk ung argentisk defensiv midtbanespiller, som også spiller glimrende sentralt på midten, sammen med en offensiv partner (feks Sapara, Skjelbred). Stort talent! Har hatt han i 3 sesonger nå og blir jaktet på av de store klubber ute i Europa, bl.a Liverpool, Tottenham, Atl. Madrid osv. Rett og slett et fenomen.

 

Spiller med Lewandowski og Jo Andre Aas på topp, og hvilket spisspar! Aas er rett og slett fantastisk. Var lånt bort til Moss i mine 2 første sesonger, og gledet meg virkelig til å ha han tilbake ettersom han briljerte i 1 divisjon der. Han er nå en av mine mest verdifulle spillere sammen med Skjelbred, Traore osv.

 

Slenger med noen print screens av forskjellig ting..

 

post-171393-1234088530_thumb.jpg

post-171393-1234088831_thumb.jpg

post-171393-1234088835_thumb.jpg

post-171393-1234088839_thumb.jpg

post-171393-1234088842_thumb.jpg

Endret av NT84
Lenke til kommentar

 

Tenkte jeg skulle oppsummere 3 sesonger med Rosenborg. I den første sesongen min endte jeg på en 5 plass i serien, røk ut av uefa cup kvalifiseringen og røk hodestups ut av cupen. Vålerenga var visst utrolig gode fant jeg fort ut, de vant serien og kom seg til champions league. Andre sesongen ble litt bedre med en 2 plass i serien, også da vant Vålerenga, de tok seg samtidig videre til champions league, igjen! Men dette året vant jeg den hjemlige cupen, noe jeg var fornøyd med. Kom meg også gjennom uefa kvalifiseringen, men havnet på en 3 plass og røk ut. Fikk faktisk med meg 2 seiere og 1 uavgjort. Styret var veldig fornøyd med dette.

 

Min tredje sesong derimot ser ut til å bli et fantastisk år! Er ferdig med serien og vant den overlegent, 13 poeng foran Vålerenga! Har jobbet meg frem til en utrolig god taktikk som fungerer bra også ute i Europa. Er nå i desember, og spilte nettopp ferdig siste gruppekamp i uefa cupen. Havnet på 1 plass i gruppa, foran PSV Eindhoven, Bordeaux og B. Jerusalem. 4 seiere og 2 tap, 13-9 i målforskjell. Dette er jeg storfornøyd med! Borteseier mot PSV og Bordeaux.

 

Vant også den hjemlige cupen i år, tok altså the double, etter seier mot Brann.

 

Ser frem til å fortsette i uefa cupen over nyttår, men må si jeg sliter med å holde på de beste spillerne. Demidov forlater meg til fordel for AS Monaco over nyttår nå. Og flere spillere er urolige. Men har en bra stamme med unge norske gutter som har bidratt med solid spill denne sesongen. Verdt å nevne, Almenning Jarstein står fortsatt som en klippe i mål hos meg, syns rett og slett han er fantastisk. Blir bedre og bedre for hvert år, men nå vil også han desverre ha større utfordringer.

 

Anbefaler alle å se på Franco Zuculini, en fantastisk ung argentisk defensiv midtbanespiller, som også spiller glimrende sentralt på midten, sammen med en offensiv partner (feks Sapara, Skjelbred). Stort talent! Har hatt han i 3 sesonger nå og blir jaktet på av de store klubber ute i Europa, bl.a Liverpool, Tottenham, Atl. Madrid osv. Rett og slett et fenomen.

 

Spiller med Lewandowski og Jo Andre Aas på topp, og hvilket spisspar! Aas er rett og slett fantastisk. Var lånt bort til Moss i mine 2 første sesonger, og gledet meg virkelig til å ha han tilbake ettersom han briljerte i 1 divisjon der. Han er nå en av mine mest verdifulle spillere sammen med Skjelbred, Traore osv.

 

Slenger med noen print screens av forskjellig ting..

 

BILDER LENGER OPP I TRÅDEN

 

 

Vil bare nevne her i etterkant at jeg er nå klar for kvartfinale i uefa cupen, etter å ha slått ut Porto i 16-delsfinalen (4-3 sammenlagt), og Valencia i 8-delsfinalen.

 

Jeg vant 7-1 borte mot Valencia!! Dette er helt sprøtt, må være en slags bug med spillet? Jeg har aldri jukset, og er en sterk motstander av det. Ei heller har jeg noen gang startet spillet på nytt bare for å spille en kamp om igjen. Å vinne 7-1 borte mot Valencia er uansett så og si umulig uansett hvor mange ganger du prøver, med hvilket som helst lag!

 

post-171393-1234195902_thumb.jpg

post-171393-1234195909_thumb.jpg

post-171393-1234195916_thumb.jpg

post-171393-1234195927_thumb.jpg

post-171393-1234195931_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Unngå Steam til kjøp, iallefall så lenge dem gir oss en latterlig høy pris i forhold til dem i USA. For oss i Norge koster FM09 45€. Over dammen koster det samme spillet, med tittelen "World Soccer Manager 2009", 30$.

 

I praksis betyr det at et spill de betaler rundt 200 kroner for, skal vi måtte betale 400 kroner for. Konseptet med Steam er genialt, dessverre er prisene gått i været etter omlegging til Euro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...