Gå til innhold

Er bittesmå bærbare overhypet ?

Spartan

Anbefalte innlegg

Dersom trender er at "mindre er bedre" så forstår jeg populæriteten til EEE, Wind m.m.

Men;

- Er en skjerm som er mindre en 10" egnet til å skrive på i mange timer ?

- Er lagringskapasitet på SSD disker under 40 GB egnet til noe annet enn word dokumenter ?

- Er treg cpu og gpu ufleksibel for noe annet en word og surfing ?

Jeg bare spør, men jeg ser muligheten for en stor flopp her når denne "hyppen" er over om ca. 6 mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke disse ment for skriving i flere timer, spilling eller andre oppgaver som trenger kraft.

Bruksmål for meg når jeg får meg min eee901 er hovedsakelig jobb, reiser mye rundt hos kunder, og en liten lett sak for brukt til feilsøking osv er så mye bedre enn en 15" på 2.5 kg.

Bruk på tog/buss/fly.

Den vil også bli brukt for sofasurfing, og diverse fjernstyring fra sofaen(musikk osv).

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar

De jeg kjenner som har kjøpt eller vurderer å kjøpe en slik PC, er som regel studenter. Under en forelesning er det en fordel å skrive ned det forelesern sier, og skrive ned fort. Dessuten er det nesten et krav at PCen ikke bråker og forstyrrer, derfor er ssd og lavt energiforbruk/varme bra. Men disse PCene egner seg nok ikke til å skrive lange tekster på, og de som kjøper dem av den grunn blir nok skuffa. Såkalte Netbook er ikke beregnet til mye annet enn bla Word og surfing, så det er ikke poeng med kraftig maskinvare. Når du også har skjerm på under 10", blir det veldig lett å få den med seg i skolesekken etc.

Lenke til kommentar

Det er ikke stort sett mer enn 1-2W som skiller SSD fra HDD (3.5", sikkert likt prosentvis på 2.5") og 2.5" HDDer kan man nesten ikke høre med mindre man legger øret på PCen. I tillegg er ikke SSDene i netbooks noe særlig gode og oftes loddet fast på hovedkortet.

Jeg bruker min AA1 A150 til det meste, skriving, surfing, se TV serier på senga, styre den stasjonære PCen min med SSH. Går fint an å spille gamle klassikere som Fallout på den ;). Man kjøper uansett til det bruksformålet man har og passer en netbook til det, blir man fornøyd ;).

Hyppen vil neppe være over på en stund, små bærbare har vært kun for de rike i en lang stund med 12" bærbare og rundt den størrelsen til blodpriser.

Lenke til kommentar

Vel, det er vel en Hype etterhvert, men den har da fungert over all forventning. Se bare hvor mange produsenter som har kastet seg på bølgen.

Det største plusset for meg er at den er lett å dra med seg overalt, da den er så lett.

Det største minuset er at jeg kan dra den med meg overalt. :-)

atlef.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...