Gå til innhold

Problemer med OS på bærbar; starter med XP i stedet for Vista!

Teds

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Sitter med en 6920G Acer som jeg har hatt noen "små" problemer med. Til tider når jeg skrur på maskinen, starter installeringen av XP i stedet for at Vista kjøres! :ermm:

Ikke forstår jeg så meget av det, men hovedsaken er at jeg ikke er interessert i å kjøre dobbel OS på maskinen, holder kun med Vista.

Noe jeg kan gjøre for å slå av denne "funksjonen"? :dontgetit:

Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår det er dette problemet noe som har kommet med maskinen fra Acer. Vista var ferdiginstallert da jeg fikk den. Problemet er at jeg ikke klarer å konkludere med hvorfor maskinen starter med XP, da dette skjer meget uregelmessig.

Jeg har ikke prøvd å få XP på denne maskinen, så for meg virker det merkelig at maskinen starter med XP i tide og utide....

Mer informasjon har jeg dessverre ikke! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Da høres jo dette ut som en jobb for Acer support. Få den levert inn ett sted og ryddet opp i.

Det høres ut som om det ligger en XP installasjon partisjon på maskinen. Som er vanlig med nye maskiner uten CDer som følger med.

Du kan kanskje ta en titt i disk management verktøyene og se om det ligger en partisjon der i tillegg til primær.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...