denrosanabben Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) En dag jeg slo på PCen var det "pikselflekker" overalt. Det har ingenting med skjermen å gjøre ( har testet ) Spill og filmer blir bare et stort piksel kaos. Har hørt om en bug i ATI drivere men tviler på det er så ille. Takk for alle svar. Håper noen har vært ute for det samme. Endret 4. september 2008 av denrosanabben Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Uten at jeg er 100% sikker, så antar jeg at det er snakk om et defekt skjermkort. Så om du får disse feilene også i BIOS, er jeg 99% sikker på at det er feilen. Lenke til kommentar
denrosanabben Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 BIOS ser helt fin ut, safe mode også... Men si at skjermkortet har røket, åssen kan det bare skje slik over natten? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Dette ser ut som defekt skjermkort ja. Godt mulig det er en av minnemodulene som er gåen, men det er vanskelig å diagnosere utifra bildet. Ved midnre du nettop har gjort noe modifikasjon av kortet som kan ha forørsaket en kortslutning noe sted så er det ihvertfall ingenting du kan gjøre med det uten om å bytte det ut eller reklamere det. Jeg hadde en gang sølt litt artic silver kjølepasta (som svakt leder strøm) på fingen, og tatt på et gammelt skjemkort etterpå. Noe av stoffet hadde overført bort til en av kretsene nær minnet - og resultatet ble korrupsjon slik som du har. Vasket det vekk så ordnet det seg. Det er sikkert ikke det samme for deg, men jeg nevner det just in case du nettop har satt på en ny kjøler eller noe sånt... Det kan skje av seg selv over tid ja. Ikke ofte, men det kan skje om du er litt uheldig. Før du evt. reklamerer det så prøv gjerne kortet i en annen maskin. Får du samme fenomen så er du ihvertfall 100% sikker på at det er et hardware-problem. -Stigma Endret 4. september 2008 av Stigma Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Sikker på at det ikke bare er windows skinen som har klikket? PRøv å bytt til en annen. For det er jo ikke noen feil i internett vinduet :S Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har vært borti artifacts på skjermkort tidligere. Dette var på et GF7900 kort pga overopphetning. Sjekk temperatur på GPU! Lenke til kommentar
denrosanabben Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Takk for alle svar. Har bestilt GeForce 8800 Ultra. Håper det er en forbedring i forhold til Radeon 9800XT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå