Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W980i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da holder vi oss til topic fra nå av folkens.

 

Samtidig benytter jeg annledningen til å minne dere på punkt 2 i retningslinjene:

 

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.
Lenke til kommentar

Men for å hoppe tilbake til topic; amobil opererer i en gråsone når de beskriver lyd, og ikke annet enn personlige interesser kan være motivet. Personlige interesser i denne saken, er vel noe så patetisk som personlige preferanser. Synd, men sant!

Endret av Alastor
Fjernet reaksjon på moderering
Lenke til kommentar
Men for å hoppe tilbake til topic; amobil opererer i en gråsone når de beskriver lyd, og ikke annet enn personlige interesser kan være motivet. Personlige interesser i denne saken, er vel noe så patetisk som personlige preferanser. Synd, men sant!

DU mener ihvertfall det :). Du mener at det er kun personlige preferanser som ligger bak.

 

Det finnes ganske mange andre brukere av amobil som er uenig med deg, ser du ikke de?

Lenke til kommentar
Men for å hoppe tilbake til topic; amobil opererer i en gråsone når de beskriver lyd, og ikke annet enn personlige interesser kan være motivet. Personlige interesser i denne saken, er vel noe så patetisk som personlige preferanser. Synd, men sant!

DU mener ihvertfall det :) . Du mener at det er kun personlige preferanser som ligger bak.

 

Det finnes ganske mange andre brukere av amobil som er uenig med deg, ser du ikke de?

 

Nå skal jeg Hitle denne tråden, for du ber om det. Hitler hadde også mange, mange tilhengere, men det betyr ikke at han hadde rett av den grunn? Ser du poenget?

Lenke til kommentar
Nå skal jeg Hitle denne tråden, for du ber om det. Hitler hadde også mange, mange tilhengere, men det betyr ikke at han hadde rett av den grunn? Ser du poenget?

 

Meningsløs sammenligning. Har du selv prøvd Sony Ericsson W980i, eller bare synser du ut i fra det du har lest på nettet av tester og diverse forum?

 

Jeg har ikke lyttet til Sony Ericsson W980i selv, men skal på middag til en kamerat i kveld som kjøpte W980i i går. Tenkte å teste den litt da med headsetet jeg bruker til daglig, Bang & Olufsen A8. Så gjør jeg opp min egen mening.

Lenke til kommentar
Må jo være at flertallet ikke alltid har rett?

 

Jeg tok det poenget, men hvem har sagt noe om flertallet utenom poe? Alastor nevnte bare at mange ikke var enig med ham.

 

Du tok ikke poenget skjønner jeg...

 

Og jeg spør igjen, har du selv hørt lyden i W980i eller bare synser du ut i fra andre tester og forum?

Endret av Submariner
Lenke til kommentar

Funnet flere plasser som de sier at lyden i W980i legger seg på liklinje som ipod.. Og det skriver de fleste teststeder at er bra.. Men så kan man jo ta en titt rundt omkring på forumer.. F.eks AVforum og lese drøssen på drøssen av folk som mener at Ipod gir for dårlig lydkvalitet..

Amobil hadde jo en test av 6 mobiler hvor overskriften var: Disse har bedre lyd en Ipod..

 

Også har man samsung i450 som kom bedre ut en både w980i og w890 i en test. Hvor de også mente at w890 og w980i hadde så og si like bra lydkvalitet men måtte se seg slått av i450..

 

Så ikke vet jeg. det er så utrolig mange forskjellige meninger som snakker mot hverandre på nettet..

Lenke til kommentar
Og jeg spør igjen, har du selv hørt lyden i W980i eller bare synser du ut i fra andre tester og forum?

 

Jeg kan jo si såpass at jeg ikke har utført noen blindtest på omtalte mobiltelefon. Jeg har ikke koblet den via en switch, justert lydutgangen og sammenlignet med andre mobiler. Men jeg har lyttet til den, ja, og ut fra min opplevelse er det lite, eller ingenting å utsette på lyden. Men amobil har jo synset seg frem til et annet resultat, bygd på humbug og feil, så hva jeg mener er vel helt uten betydning for alle som blindt "følger" amobil, i tykt og tynt. Amobil er og blir useriøse. De har tydeligvis ikke evnen til å forstå dette, og iallefall ikke viljen til å gjøre noe med det.

 

I HiFi bransjen har det alltid vært mye humbug og lureri. Og alle og enhver vet at har man bare nok tro, så blir resultatet deretter. Har man f.eks et foretrukket hifimerke, blir man automatisk positiv, og "hører" alle de flotte feiende detaljene man lytter etter. Har man derimot ikke noe tro på et merke, er det veldig lett å "høre" alle feilene fra anlegget. I en blindtest, blir alt snudd på hode, og det man ofte opplever er at man klarer rett og slett ikke finne sin favorittmodell igjen.

Så når audun sitter og ser på en SE, som han egentlig aldri har hatt noe til overs for, hører han selvfølgelig akkurat det han vil høre. Lytter han imidlertid til sin favorittmobil, så vil han alltid høre de flotte og fine detaljene. Dette har vært et brennhett tema i HiFi miljøet lenge, og nå skal vi altså oppleve denne debatten i et segment der variasjonene vil være ytterst få. Noe amobil ikke har tenkt på i sin higer etter å kritisere wlakmantelefoner, er at jo bedre kvalitet på spillerne, dess mer kresen vil den også være på hva man putter inn i den. En spiller som farger lyden hele tiden, vil også farge de dårlige lydfilene, men man vil gå glipp av de viktige detaljene, og man vil ikke oppleve musikken slik den var tiltenkt oss. Og man vil aldri oppleve de store lydopplevelsene når man putter inn påkostete produksjoner inn i spilleren.

Lenke til kommentar

Hei,

her var det endel feilaktige påstander samt påstander som går på person og ikke sak (En kjent utvei når man ikke har fakta å slå i bordet med).

 

En ting stemmer imidlertid, og det er at SE ikke er min favorittmobil - ganske enkelt fordi jeg ikke har noen favorittmobil:)

 

Det er jo ganske imponerende at du poe faktisk vet hva jeg tenker når jeg ser en SE-telefon...men så har det seg slik at fakta slår bena under dine påstander. Hvis du tar deg bryet og går igjennom mine tester, vil du se at jeg i snitt har gitt SE høyere karakter enn f.eks. Nokia. At du påstår at mine tester favoriserer Nokia fremfor SE, faller dermed på stengrunn. En "påstått higer" etter å kritisere Walkman-telefoner stemmer også dårlig overens med at den siste telefonen som fikk anbefalt-stempelet fra meg faktisk var nettopp en Walkman-telefon.

 

Et forsøk på å trekke paralleller mellom denne diskusjonen og nazi-Tyskland, finner jeg forøvrig totalt usmakelig.

 

Så over til saken. Det er selvsagt flere måter å teste lyd på, man kan bruke måleinstrumenter og finne ut hvem som scorer best etter endel tekniske kriterier, eller man kan foreta en lyttetest - som igjen kan gjøres på flere forskjellige måter. Hva som er den beste eller mest fornuftige måten å gjøre det på, er en helt egen diskusjon i seg selv.

Endret av audunms
Lenke til kommentar

Om man ikke klarer å svare seriøst, uten grove personangrep, personkarakteristikker og hets, så vil innleggene slettes.

 

1 innlegg forsvant fra tråden. Post det gjerne på nytt, med dine meninger, men da må man forholde seg til forumets retningslinjer, de har man akseptert å forholde seg til ved posting på dette forumet.

 

Synspunkter tas med meg på pm, eller evt en annen moderator.

Lenke til kommentar
Hei,

her var det endel feilaktige påstander samt påstander som går på person og ikke sak (En kjent utvei når man ikke har fakta å slå i bordet med).

 

 

Et forsøk på å trekke paralleller mellom denne diskusjonen og nazi-Tyskland, finner jeg forøvrig totalt usmakelig.

 

Heisann. Får prøve å formulere meg litt annerledes denne gangen. Først vil jeg bare påpeke at jeg aldri, jeg gjentar, aldri, har dratt paralleller mellom denne debatten og Nazityskland! Jeg blir faktisk oppriktig lei meg når du drar en slik konklusjon. Jeg kunne ha skrevet side opp og side ned om min avsky mot Nazistene og deres framferd. Jeg "Hitlet" tråden kun for å poengtere en ting, noe du tydeligvis ikke fikk med deg, men jeg noterer meg at andre har fått med seg poenget.

 

Når jeg tillegger deg meninger, gjør jeg det ikke ut av luften, du skriver på en slik måte at du er lett å misstolke. Jeg tolker det du skriver i den retning jeg påpeker i mitt svar. Det er du som tillegger deg meninger, ikke jeg.

 

Og jeg mener fremdeles at du ikke har nok kompetanse til å beskrive hva som er god lyd, kontra det som måtte være dårlig, eller middelmådig, lyd, som du så fint har valgt å kalle det...

Lenke til kommentar
Kunne aldri kjøpt en mobil uten WiFi.

 

Jeg har W960i, kjøpt for nesten et år siden, og den har WiFi + alt annet jeg trenger.

 

Jan

 

Forkjellige behov.

Jeg har hatt w960i siden desember, men synes den rett og slett blir for treg (fordi det er en smarttelefon), og synes det er krøkkete å navigere til daglig på touchscreen. Derfor er den nå til salgs.

 

Har kjøpt w980i nå,og kunne ikke være mer fornøyd. Rask og god lyd.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Nå skal jeg Hitle denne tråden, for du ber om det. Hitler hadde også mange, mange tilhengere, men det betyr ikke at han hadde rett av den grunn? Ser du poenget?

Meningsløs sammenligning.

Du tok ikke poenget skjønner jeg...

Det er nok du som ikke tar poenget. Slike sammenligninger er meningsløse, smakløse og totalt upassende. Hvis du ikke har en bedre argumentasjon bør du kanskje la være å kommentere noe.

Lenke til kommentar
Det er nok du som ikke tar poenget. Slike sammenligninger er meningsløse, smakløse og totalt upassende. Hvis du ikke har en bedre argumentasjon bør du kanskje la være å kommentere noe.

 

Da kjører vi i teskjemodus: At noen har store masser med seg i sine synspunkt, er ikke ensbetydende med at de har rett. Å bruke Hitler som et eksempel er jo at det er kardinaleksemplet på noen som hadde så og si hele Tyskland med seg, men man kan vel ikke påstå at han hadde rett?

 

Og i hvilken posisjon er du som ber meg om å la være å delta i debatten? Du vet at sensur også var flittig brukt under omtalte regime?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...