MedStud Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Som jeg har postet en del om før, har maskinenen min lidd av å få blåskjerm(lider fremdeles).... INNLEVERING Etter mye plukk, så bestemte jeg meg for å levere den inn, siden jeg ikke fant ut hva det var... Jeg ba han som skulle fikse dataen, om å feilsøke alle komponentene og gi meg tilbake melding om hva som var gale. Da jeg fikk maskinen igjen, sa han at det bare var noen kabler som var satt feil. Og at maskinen var klar til å hentes. Da jeg kom hjem installerte jeg en del drivere, og fikk beskjed om å restarte. Da jeg skulle inn i windows igjen, fikk jeg blåskjerm. ALTSÅ: Problemet var ikke løst, og sparegrisen min var 500 kr fattigere. Attpåtil betalte jeg svart. Da jeg fortalte han om problemet sa han: Du får komme bort att med maskino. Men da vil ta nokre tima å feilsøka ALLE kompnentene....Fleksi-Data lovte å gjøre det på under en time.... Hva gjør jeg når jeg har betalt for en jobb som ikke er gjort skikkelig, og han som gjorde det, er det som å snakke til en vegg? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hadde Windows vært bra kunne du jo sett hva som var feilen, men det er jo en ting. Det er jo ikke nødvendigivs et hardware-problem. Jeg fikk blåskjerm etter clean install med win98 utallige ganger. Skaff deg win2k eller XP så skal du se det løser seg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Først og fremst, det er ingen ordentlige dataverksteder som feilsøker komponenter på printkort. De setter seg ikke ned med oscilloscop og multimeter og måler spenninger over kondensatorer og motstander. De bare sjekker og konstaterer om kortene er iorden eller ikke, ut fra diverse kriterier, og bestiller nytt pronto. Du betaler da selvsagt det de nye kortene vil koste. Så det kan være en liten filleting/enkeltkomponent som koster 50 øre å bytte, men du må betale for et helt nytt printkort. Ingen som har tid å feilsøke så grundig lengre.. Lenke til kommentar
MedStud Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Hadde Windows vært bra kunne du jo sett hva som var feilen, men det er jo en ting. Det er jo ikke nødvendigivs et hardware-problem. Jeg fikk blåskjerm etter clean install med win98 utallige ganger. Skaff deg win2k eller XP så skal du se det løser seg. Vel...jeg har prøvd med windows2k, xp OG 98....både FAT32 og NTFS.... Lenke til kommentar
Osram Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Kanskje stygt å le men jeg synes ikke veldig synd på deg. Når betaler svart har du overhodet ingenting du skulle ha sagt. Såpass bør man skjønne. Lenke til kommentar
MedStud Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Kanskje stygt å le men jeg synes ikke veldig synd på deg. Når betaler svart har du overhodet ingenting du skulle ha sagt. Såpass bør man skjønne. Ja, men dette er liksom en lokal butikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå