Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Hjelp] PC starter ikke etter reformatering av Windows XP


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nylig reformatert min HP Pavilion dv5000 med operativsystem-CD gitt av HP. Maskinen har installert Windows XP Home Edition Service Pack 2. Her er hva jeg har gjort:

 

Satte inn operativsystem-CD. Valgte: "Installer Windows XP nå". Så godtok jeg lisensavtalen for Windows XP. Installerte Windows uten å reparere. Slettet (D:) partisjon 3 [NTFS], oprettet partisjonen på nytt, formaterte med NTFS-Filsystem (hurtig) og installerte Windows.

 

Da installasjonen var ferdig, restartet maskinen og åpnet "HP PC Recovery". Klikket neste for å godta systemgjenoppretting (ikke avanserte alternativer...). PC-gjenopprettingen var vellykket, og jeg restartet PC-en.

 

Når PC-en deretter restarter, blir skjermen svart med en blinkende "-" (bindestrek/minustegn) oppe i vestre hjørnet, og maskinen vil ikke starte.

 

Noen som kan si meg hva problemet skyldes, hva jeg eventuelt har gjort feil?

 

Operativsystem-CD:

 

Microsoft® Windows® XP Home Edition Service Pack 2 - inneholder programvare og drivere som allerede er installert på maskinen. Skal kun brukes for å reparere eller installere programvare på nytt.

 

© Copyright 2005 Hewlett-Packard Development Company, L.P. Deler © 2005 Microsoft Corporation. Alle rettigheter forbeholdes.

 

 

Takk til alle svar på forhånd.

 

Mvh,

Tony.

Endret av Seglsten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fulgte recovery-platene med maskinen? Eller måtte du brenne de ut?

Eller har du fått tak i de på andre måter?

 

Nei, jeg rotet bort revovery-platene, og fikk tilsendt nye fra HP. Har det noe å si?

 

Slettet du partisjonen D:? Er det ikke der recoveryfilene bruker å ligge da?

 

Har du sjekket om C: enda ligger på disken? Det var på den partisjonen du skulle legge inn OS'et.

 

-Tet

 

C: brukes til HP recovery (av en eller annen grunn), og OS lå på D:

 

Hvordan kan jeg få maskinen til å funke? Kan jeg ikke få fikset den om jeg har slettet recoveryfilene?

Endret av Seglsten
Lenke til kommentar

For å sjekke om det er noe galt med evt. Recovery cd og lignede kan du jo få tak i en annen Windows CD, og prøve å innstallere Windows XP på nytt men nå med en annen cd. Hvordan du får tak i en Windows XP cd får være opp til deg selv med tanke på at jeg ikke har lov til å fortelle deg hvordan.

Lenke til kommentar
Jeg har dårlig erfaring med sånne recovery greier fra div. maskin-leverandører.

Hvordan ser boot priority ut i Bios? Har du prøvd å boote opp fra CD-en igjen og kjørt en ny installasjon?

 

Er ikke så fryktelig flink med bios og windows installasjoner, desværre.. Har prøvd å installert windows på nytt og på nytt atter igjen, uten suksess.

Lenke til kommentar

Satte inn operativsystem-CD. Valgte: "Installer Windows XP nå". Så godtok jeg lisensavtalen for Windows XP. Installerte Windows uten å reparere. Slettet (D:) partisjon 3 [NTFS], oprettet partisjonen på nytt, formaterte med NTFS-Filsystem (hurtig) og installerte Windows.<BR><BR>Da installasjonen var ferdig, restartet maskinen og åpnet "HP PC Recovery". Klikket neste for å godta systemgjenoppretting (ikke avanserte alternativer...). PC-gjenopprettingen var vellykket, og jeg restartet PC-en.<BR><P>

 

Man kan minste kontroll med alle de alternativene og valgene man får, og spesielt når man leser ikke bruksanvisninger.

 

Du valgte å slette D:\----partition nr 3 sier du......

 

Men ok, spørsmålet er:

 

-er den CD du har fått fra HP istand til å installere Windows? er det Windows i den, eller hva er det for noe.

 

kan du finne ut? Slik du refererer i posten din, så du hadde installert Windows. Hvorfor måtte du recover etterpå?

 

-hva er hva når det gjelder partitioner på disken nå?

 

Du kontrollere det med å starte fra den CD-en du har fått og når du kommer til diskpart (der du ser partitioner på disken) skrive ned informationen du finner der. Alt du ser der og vedlegge her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...