Gå til innhold

Ny PC maks 5tusen, inkludert skjerm

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny stasjonærPC, har fra før en Hiper 580W PSU, og en IDE DVDbrenner som jeg tenke jeg skulle fortsette å bruke. Men ikke så viktig.

Så det jeg trenger er HK, CPU, RAM, Skjermkort, en stk HD, og en skjerm.

Intel er vel det oppsettet jeg går for.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort: et HD4850 er bedre og billigere. Det er også et GF 9800 GT, selv om det har mindre minne. Du får begge disse fra ca 1 150 kr.

Hovedkort: P35 og P45 baserte kort er bedre, selv om de er litt dyrere. nForce kort for Intel har ikke verdens beste rykte, flere reviews anbefaler ikke å kjøpe nForce 750i baserte kort. Ja, jeg ser det er et billig demokort, men husk at kabler mangler. Du får eller et Gigabyte GA-EP35-DS3 demobrukt til kr 490.

Operativystem: Du kjøper ikke Vista Home Basic, den er ribbet for det meste. OEM versjonen av Vista Home Premium koster bare ca 150 kr i tillegg.

Lenke til kommentar

Takk for svar Bolson.

Da har jeg oppdatert handlelisten min hos komplett, og kom frem til denne her

Har noen spørsmål, vil HK støtte det skjermkortet som er PCI-Express 2.0, HK er 1 PCI Express x16, vil jeg miste noe ytelse

La også til en kjøler, da Stock kjøleren fra intel ikke er noe spesielt bra etter som jeg har lest.

Endret av tness
Lenke til kommentar

Komplett er langt ifra den billigste nettbutikken. Kjøp heller via PCUtstyr.no. Her er mine anbefalinger:

Hovedkort: Gigabyte GA-EP35-DS3 Kjøp

Skjermkort: HIS Radeon HD 4850 Kjøp

Prossesor: Intel Core Duo E8400 Kjøp

CPU-Kjøler: Coolermaster Hyper 212 Kjøp

Minne: Kingston HyperX 4GB Kjøp

Harddisk: Samsung SpinPoint 750GB Kjøp

Skjerm: Samsung Syncmaster 2253BW Kjøp

Operativsystem: Windows Vista Home Premium 64-bit Kjøp

Ja, jeg vet at skjermen er litt dyrere. Tatt i betraktning det du har tjent inn ved å bytte nettbutikk, er den derimot verdt hvert eneste øre.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

ATI og nVidia PCIe skjermkort går i alle hovedkort som har PCIe slott. Om hovedkortet har PCIe v1.0 x16 eller PCIe v2.0 x16 slott spiller heller ingen rolle. PCIe v2.0 har større teoretisk overføringshastighet, men i realiteten er PCIe v1.0 rask nok for de skjermkort som finnes i dagens marked.

Forskjellen på hovedkort er om de kan kjøre SLI eller CF. Kort fortalt er det som følger.

1. Hovedkort basert på nForce 750i, 780i og 790i (samt noen i 6xxi serien) kan kjøre to like nVidia skjermkort i samme oppsett såkalt SLI for bedre ytelse. Alle kan også kjøre et singel ATI kort

2. Hovedkort basert på P35 brikkesettet kan bare kjøre et singel nVidia eller ATI skjermkort.

3. Hovedkort basert på X38, X48 og de fleste P45 hovedkort kan kjøre to stk ATI skjermkort i CF (Crossfire). P45 gjør det x8 modus, noe som gir litt lavere ytelse på toppkort. Alle kan kjøre singel nVidia skjermkort.

SLI eller CF, gir høyere ytelse en et tilsvarende singelkort i de fleste tilfeller. Men de gir langt fra dobbelt ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...