oddi Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har en Thomson Speedtouch 516/546 router fra Tele2 som er satt opp i bridgemodus som standard. Prøver å endre den til vanlig router modus slik at jeg ligger bak NAT (og ikke får ekstern IP på hver maskin i nettverket), men er ikke helt sikker på hvordan dette skal settes opp (ppoe eller ppoa osv). Noen her som har erfaring med dette? På forhånd takk. Litt info: Service Configuration This section contains information regarding the service configuration currently applying to your SpeedTouch. Service Name: ST516/546 Bridged Ethernet R5326 (modified by user) Description: Bridged Ethernet med VP/VC autosensing (8*35/0*100) Region: Norge Provider: Tele2 Configuration Date: Configuration modified manually Time Configuration Time Source: Manual Timezone: (UTC+01:00) Amsterdam, Bern, Rome, Stockholm Summer Time: No Time Since Power-on: 0 days, 0:26:08 System Configuration Web Browsing Interception: Enabled Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Tele2 bruker vel ikke PPPoE eller PPPoA, RFC1483 er det vel de bruker. I disse modemene må du ha en template for og sette opp slikt, har du ikke det så vil du måtte finne en som passer, er heller ikke sikkert du kan legge inn noenen templates hvis Tele2 har sperret for det i oppsettet. Har du ikke drevet med dette før så hadde jeg heller kjøpt en billig router. Lenke til kommentar
oddi Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Takker for svar, har allerede en router, men den begynner å bli dårlig (dropper alle connections med jevne mellomrom osv, har oppgradert firmware uten at hjalp). Tenkte derfor å sette opp Speedtouch'en som router for å slippe å kjøpe ny, men ser nå at det ikke er mulig. Vil Linksys WRT54GL være et godt kjøp dersom jeg bestemmer meg for å kjøpe ny? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Ja, særlig vis du legger inn dd-wrt firmware på den. http://www.dd-wrt.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå