HEE Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Det jeg mener hvordan kan det gå til ? Den har jo kjøling den blir jo ikke for varm da ? dette har jeg lurt på lenge håper på et logisk svar . ps: sendte jo inn en cpu som hadde svidd seg men fikk ny en xp2000 + Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Det jeg mener hvordan kan det gå til ?Den har jo kjøling den blir jo ikke for varm da ? dette har jeg lurt på lenge håper på et logisk svar . ps: sendte jo inn en cpu som hadde svidd seg men fikk ny en xp2000 + Hadde du kjøleribbe på? Ble helt sinnsykt pissed på DAtaen at jeg tok av kjøleribba og starta PCen= Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 er det XP1800 trenger du bra med kjøling, den CPU'en er helt rå når det gjelder varme... samt AMD CPU'er har ikke termostat, det erre hovedkortene som må stå for. men, vist CPU'en for feil spenning eller noe slikt, så er det ikke umulig at den svir seg. eller at kjølevifta har kommet løs på noen måte Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hvor kjøpte du den? Fordi jeg har en kompis som hadde samme problemet. Han sin svei. Og han sendte inn prosessoren men fikk ikke ny. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Det er VELDIG mulig å svi en cpu med kjøler. Har du en CRAPPY kjøler, hjelper det ikke mye om du har shin etsu eller artic silver i tykke( det er og feil da men) lag. Har du kjøleren montert feil, for løst, ikke god nok kontakt med kjøler, vifte som feiler osv.. da kan du svi den. Det som er fint, er å sette på sikkerhet i BIOS, slik at datan skrus av ved høye temperaturer. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 ikke noe KRAPPY kjøler eller akkruat en Thermaltake Volcano 7+ og brukte shim det er rart at den svir seg da .. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 ikke noe KRAPPY kjøler eller akkruat en Thermaltake Volcano 7+ og brukte shim det er rart at den svir seg da .. Ja, hvor varm ble den sånn sirkus? Lenke til kommentar
HEE Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 hakke snøring jeg vet bare at prosessoren ble svi merker på den. det er ikke min men en kopis sin han ba om hjelp kjønner du Edit: skriveleif. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Eneste måten en AMD kan svi seg på er om a.) du tar av kjøleren under drift(bevist forsøk på å ødelegge) b.) du har glemt å sett på kjøler (=uansvarlig og veldig dumt) eller du monterer kjøler/vifte feil... evt en totalt underdimensjonert vifte(=uansvarlig og veldig dumt). Og hvem pokker tar av kjølern under drift??! Det er jo uinteressant hva som skjer når folk bevist går inn for å ødelegge noe... uansett hvor bra du designer ting; folk klarer å ødelegge det hvis de vil... uansett om det er AMD, INTEL, Microsoft, Biltema, Rimi eller Gressvik Bedehus... [EDIT] Og uansett ... jeg ville ikke rive av kjølern på en P4 i drift heller ... hvem pokker kan vite hva som skjer med ting som er på størrelse med en fingernegl og produserer over 80W med varme. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Og hvem pokker tar av kjølern under drift??! Jeg, drit CPU, var gøy å brenne den, HK var i tilegg herpa så ikke noe annet kunne gå istykker! Koster å ha det gøy som oftest.... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Nettopp... det var en bevist handlig. Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Du skal ha et dårlig HK om du klarer å svi CPU´n. AMD har en innebygget funksjon som gjør at pc´n slår seg av om den blir varmere enn 85c , men HK må støtte det. Funker ikke denne funksjonen så har HK produsent gjort en dårlig jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå