Sevenord Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg var å trente "sittende roing" her om dagen. Nå, 4 dager etter har jeg fortsatt smerter når jeg prøver å strekke ut albueleddet. 1. Hvor lenge må man regne med det tar en relativt utrent før dette er helet? 2. Bør jeg trene svakt, feks pushups, eller bør jeg vente til det er helt bra før jeg fortsetter? 3. Er det for seint å prøve å tøye ut nå? Skal man etter beste evne la være å rette ut armen til det ikke medfører smerte? Håper noen med litt erfaring på området har noe smart å komme med Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det går nok over snart, bare husk å tøy ut etter neste treningsøkt. Du kan fint trene mer hvis du orker det, bare tøy ut etterpå. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har ikke folk fått med seg at tøying er en myte? Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Jeg, så jeg tøyde ikke ut... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har ikke folk fått med seg at tøying er en myte? Må hvertfall være den beste placeboen jeg har sett, hver gang jeg lar være å tøye ut blir jeg stiv og vond dagen etterpå, men når jeg tøyer ordentlig ut så er jeg frisk som en fisk. Lenke til kommentar
Raager Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Uttøyning har ikke noen effekt ved at man blir mindre støl. Uttøyning er derimot flott hvis man ønsker å forebedre leddutslaget (bli mykere), men da etter en god oppvarming. Lenke til kommentar
Gainwardrobe Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Dette høres rart ut. Jeg glemte å tøye ut skuldrene etter sist trening, tøyet ut alt annet, og har vondt i skuldrene i dag. Har aldri hatt det før etter trening, da jeg har husket å tøye. Seriøst, har ikke uttøyning noen effekt ved at man blir mindre støl? Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Aftenposten: Bare slutt med å tøye ut! Og en haug andre sider om emnet: gooogle Endret 5. september 2008 av phax Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 stølhet har ingenting å gjøre med om du har fått nok hvile eller ikke. Hvis du skal trene en muskel som er stiv så gjør det. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg har opplevd å bli støl i 7-8 dager når jeg har begynt med en ny øvelse. Absolutt ikke farlig. Gjør bare vondt. Etter du har fått trent noen ganger, så slutter du å bli støl. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Det gikk seg til, men det tok faktisk en uke før det var "ok" igjen. Var nok bare alt for dårlig forberedt, nå går treningen som smurt Lenke til kommentar
Raager Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Som andre sier; det er ikke farlig å være støl. Går greit å trene en muskel selv om den er støl, så lenge det har gått 48-72 timer siden sist du trente muskelen. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Men husk å spise nok! Er du støl unormalt lenge kan det være underskudd på proteiner. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Men husk å spise nok! Er du støl unormalt lenge kan det være underskudd på proteiner. hvor har du det ifra? finn no troverdig dokumentasjon Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 http://www.howtobefit.com/reduce-exercise-...le-soreness.htm Matt Fitzgerald har skrevet endel bøker om trening og restitusjon, denne artikkelen burde egentlig forøvrig passe fint for trådstarter, hvis man takler litt trenings-engelsk Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 aldri hørt om fyren og jeg tviler sterkt på at kroppen får underskudd av prottis ved å være støl, å være støl er en av bivirkningene ved trening.. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) jeg tviler sterkt på at kroppen får underskudd av prottis ved å være støl*sitat forlenget etter OZ-Racings ønskeHvordan du klarte å dra det ut av artikkelen må fuglene vite. Står ganske enkelt forklart det motsatte, du får lettere gangsperre hvis du har underskudd på næringsstoffer. Dette er ikke noen ny, unik hypotese Fitzgerald har kommet med, er vel heller ganske kjent lektyre om proteinsyntese som er allment godtatt, men han er en like god kilde som noen, og syns artikkelen fungerer veldig godt som eksempel til denne tråden. Kom gjerne med kilder til egne påstander, "å være støl er en av bivirkningene ved trening" blir altfor enkelt.. Endret 30. september 2008 av Kevlar Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 kroppen får underskudd av prottis ved å være støl Hvordan du klarte å dra det ut av artikkelen må fuglene vite. Står ganske enkelt forklart det motsatte, du får lettere gangsperre hvis du har underskudd på næringsstoffer. Dette er ikke noen ny, unik hypotese Fitzgerald har kommet med, er vel heller ganske kjent lektyre om proteinsyntese som er allment godtatt, men han er en like god kilde som noen, og syns artikkelen fungerer veldig godt som eksempel til denne tråden. Kom gjerne med kilder til egne påstander, "å være støl er en av bivirkningene ved trening" blir altfor enkelt.. som jeg ser nå, så har jeg lest feil i førsteposten din, da jeg synts du skrev at man FÅR underskudd av proteiner dersom man er støl lenge.. og hvorfor quoter du bare deler, jeg sier det motsatte av det du qouter men du kutter det sånn at det ser motsatt ut... at det går ann å være så patetisk Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Flott, da er vi enige! Ingen grunn til å ty til personangrep, jeg prøver hvertfall på min side å angripe argumentasjonen, ikke personen bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå