slemmo Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg er i den situasjon at jeg skal prøve å få kjøpt en iPhone på firmaet jeg jobber i, men siden vi bruker Telenor må jeg bryte abbonementet, på Netcoms side står det at man må velge Businesstalk eller Trådløs bedrift + Connect Premium eller Standard med 24 mnd. avtaletid. hvordan er det å komme seg ut av denne avtalen og hva koster det evt.? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Slik jeg ser det må du kjøpe den privat på Netcom sin side. For å få bedriftsabo. må man sende mail til Netcom og man må ha abo. fra før av. Kjøp den heller med iTalk og bryt bindingstiden. Bruddgebyret varierer etter hvilket abo. du velger: Ved kjøp av iPhone og iTalk vil Kunde binde seg til 12 måneders avtaletid. Dersom Abonnementsavtalen sies opp innenfor bindingstiden vil det fremkomme bruddgebyr:iTalk Small: kr 2400 iTalk Medium: kr 3000 iTalk Large: kr 3500 iConnect: kr 1000,- Bruddgebyret reduseres kvartalsvis iTalk bruddgebyret reduseres per mnd, og Kunde er pliktig til å betale påbegynt månedsavgift i tillegg til bruddgebyret. Lenke til kommentar
slemmo Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Slik jeg ser det må du kjøpe den privat på Netcom sin side. For å få bedriftsabo. må man sende mail til Netcom og man må ha abo. fra før av. Kjøp den heller med iTalk og bryt bindingstiden. Bruddgebyret varierer etter hvilket abo. du velger: Ved kjøp av iPhone og iTalk vil Kunde binde seg til 12 måneders avtaletid. Dersom Abonnementsavtalen sies opp innenfor bindingstiden vil det fremkomme bruddgebyr:iTalk Small: kr 2400 iTalk Medium: kr 3000 iTalk Large: kr 3500 iConnect: kr 1000,- Bruddgebyret reduseres kvartalsvis iTalk bruddgebyret reduseres per mnd, og Kunde er pliktig til å betale påbegynt månedsavgift i tillegg til bruddgebyret. Har snakket med Netcom, og det virket ikke som jeg måtte ha abb. fra før, man måtte inngå en bedriftsavtale osv. kjøpe privat er ikke noe alternativ siden telefonen må faktures firmaet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det stemmer, jeg som ikke fikk med meg alt på siden til Netcom. Jeg er ikke sikker på om du får kjøpt deg ut av en bedriftspakke på iPhone. Det ligger ingen priser for bruddgebyret på bedriftsabo. hos iPhone, men hvis det tilbys kan det umulig være rimelig når man må binde seg til 24x399 kr. (+ mva) som tilleggstjeneste på abo. man allerede har eller oppretter. Mulig noen andre har vært borti liknende tidligere og kan hjelpe? Eller så må du ta kontakt med Netcom, men sjansen for at de vil selge deg en iPhone når du spørs om bruddgebyr er vel heller liten. Lenke til kommentar
Krisman Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg er i en lignende situasjon. Dvs., jeg har allerede berdriftsabbonement med NetCom gjennom jobben, og har hatt en 1. generasjons iPhone som er åpnet for alle operatører. Nå har derimot telefonen min blitt stjålet, og etter å hatt iPhone er det helt uaktuelt å gå tilbake til noe annet. Jeg tenkte å drite i å kjøpe bedriftspakkene med 24 mnd. binding, og heller kjøpe en privat, med billigst mulig bruddgebyr. Så tenkte jeg å få meg et nytt SIM-kort til eksisterende, bedriftsabbonement, jailbreake telefonen til å fungerer med alle operatører, og så benytte det abbonementet jeg allerede har i dag. Det burde funke, eller hva? Også dersom du ønsker å fortsette med Telenor-abb. eller noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå