Fjelljenta85 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har et nikon d40 kamera men er på utkikk etter et nytt objektiv? Er ikke den som vil bruke fler foldige tusen på nytt objektiv men et greit og bra (55-200mm) Har dere noe å anbefale? Send gjerne ved en link hvor en kan få kjøpt Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55–200 mm f/4–5,6G IF-ED Enkelt og greit teleobjektiv med billedstabilisering (VR). Har også fått gode kritikker til å være et såpass rimelig objektiv. Jeg ville ikke spart penger og kjøpt versjonen uten VR, det skal visst være dårligere optisk. Bør fås kjøpt i alle gode fotosjapper som forhandler Nikon... mvh Øystein Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Bør fås kjøpt i alle gode fotosjapper som forhandler Nikon...Hehe, alle gode fotosjapper forhandler Nikon... Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Skal vi kunne svare greit på det trenger man å vite: - Hva har du i dag av objektiv - Hva liker du å ta bilde av - Hvilke bilder får du ikke tatt med ditt nåværende objektiv - Hvilke bilder føler du blir for dårlige med deitt nåværende objektiv Lenke til kommentar
Fjelljenta85 Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 I dag har jeg det standard som følgte med kamera.. ikke noe å skryte av men helt greit å begynne med:) men prøvde et kamera canon med nyinnkjøpt objektiv (55-200mm) det var jo som å ta bilde i en helt ny verden å fotograferingen ble plutselig mye gøyere... Kamera er vel med på alt, men mye natur, dyr, barn... Har blandt annet sett på disse to; er det noe å anbefale? http://www.fotomagasinet.no/aspx/loginVnet...6&plid=8146 http://www.japanphoto.no/product/objektive...f-4-5-6g-vr-dx/ Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg bruker D40 som feriekamera siden den er liten og lett. Objektivet jeg bruker er 18-135mm som har vist seg å være svært skarp. Dessuten er den ganske rimelig. Jeg har 18-70mm også, men foretrekker 18-135mm. Ta gjerne en kikk på bildene jeg tok med denne komboen i forrige uke på Malta: http://petteram.deviantart.com/gallery/ Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Den første er jo et 18-70mm objektiv som erstatter det du har i dag - et meget godt objektiv prisen tatt i betraktning, men det vil gi deg relativt lite nytt, utover noen få ekstra mm i teleenden (veldig fine mm å ha, dog), samt litt bedre lysstyrke og jevnt over litt bedre optiske egenskaper. Det er en god oppgradering, men jeg er ikke sikker på at det er det du egentlig ønsker deg nå. Det er også andre objektiver som kan være en vel så god oppgradering. Det andre er objektivet alkymist nevner - og er et meget kurant objektiv og yter også meget godt, prisen tatt i betraktning. Du må relativt mye høyere opp i pris for å få noe som er nevneverdig bedre. Dersom du vil ha et slikt alternativ, er Sigma 50-150mm f/2.8 et fint valg. Forskjellen mellom 150 og 200mm er mindre enn du tror, og det er et svært godt objektiv optisk også. God lysstyrke i hele omfanget, og selv om du mister bildestabilisering i forhold til 55-200VR, er det et godt alternativ. Koster ca 5000 kr, og nå som jeg ikke lenger jobber for Elitefoto kan jeg si at du får det rimeligst der :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå