Gå til innhold

Objektiv til Nikon d40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag har jeg det standard som følgte med kamera.. ikke noe å skryte av men helt greit å begynne med:) men prøvde et kamera canon med nyinnkjøpt objektiv (55-200mm) det var jo som å ta bilde i en helt ny verden å fotograferingen ble plutselig mye gøyere...:)

Kamera er vel med på alt, men mye natur, dyr, barn...

Har blandt annet sett på disse to; er det noe å anbefale?

http://www.fotomagasinet.no/aspx/loginVnet...6&plid=8146

http://www.japanphoto.no/product/objektive...f-4-5-6g-vr-dx/

Lenke til kommentar

Den første er jo et 18-70mm objektiv som erstatter det du har i dag - et meget godt objektiv prisen tatt i betraktning, men det vil gi deg relativt lite nytt, utover noen få ekstra mm i teleenden (veldig fine mm å ha, dog), samt litt bedre lysstyrke og jevnt over litt bedre optiske egenskaper. Det er en god oppgradering, men jeg er ikke sikker på at det er det du egentlig ønsker deg nå. Det er også andre objektiver som kan være en vel så god oppgradering.

Det andre er objektivet alkymist nevner - og er et meget kurant objektiv og yter også meget godt, prisen tatt i betraktning. Du må relativt mye høyere opp i pris for å få noe som er nevneverdig bedre. Dersom du vil ha et slikt alternativ, er Sigma 50-150mm f/2.8 et fint valg. Forskjellen mellom 150 og 200mm er mindre enn du tror, og det er et svært godt objektiv optisk også. God lysstyrke i hele omfanget, og selv om du mister bildestabilisering i forhold til 55-200VR, er det et godt alternativ. Koster ca 5000 kr, og nå som jeg ikke lenger jobber for Elitefoto kan jeg si at du får det rimeligst der :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...