RBW Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 MSI lansererer nå et Geforce GTX 280 som både er overklokket og vannkjølt. Les mer Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Godt å se at det kommer flere og flere skjermkort med ferdig vannkjøling. Dette er veldig fint for oss som tenker på å bygge ny PC med vannkjøling feks Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Vanntanken bør vel byttes ut med kjøleblokken i artikkelen ? Mener det ser ut til at skjermkortet leveres med en kjøleblokk montert, som må kobles inn i ett kjølesystem med tank, pumpe og radiator. Endret 4. september 2008 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Endelig. Det er nesten blitt umulig å finne blokker i Norge som passer de nye topp kortene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg ser ingen nippler. Er vi sikkre på at dette ikke er en all-in-one vannkjølingsløsning? Lenke til kommentar
daffodiL Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 er det ikke bare å file/klippe av den overflødige braketten? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Jeg ser ingen nippler. Er vi sikkre på at dette ikke er en all-in-one vannkjølingsløsning? jo er vel det som står i artikkelen?? ihvertfal slik jeg tolker det, med vanntak på koret osv? msi har alltid slike topp nvidia kort. med slike all-in-one kjøling. det jeg her lest av reviews på de fåregående så er det en ganske høy og iriterende pumpelyd 8800 ULTRA ALL-IN-ONE kjøler tenker dette kortet ser noe sånnt ut. ellers så er det mulig jeg bare prater tull og det er bare et vanlig gtx 280 med vannblokk Endret 4. september 2008 av leifeinar Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 er det ikke bare å file/klippe av den overflødige braketten? flere plasser som selger singelbrackets som man kan bytte ut med, feks www.dangerden.com men om man er fingernem og har litt utstyr så er det bare å klippe og pusse ivei Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hadde vært fint om noen Radeon 4870 X2 kort kom med denne løsningen. Det hadde spart meg for mye penger. Lenke til kommentar
johncl Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Spørsmålet jeg har er om pumpen (evt vifte) bråker mer eller mindre enn referanseviften. Noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det er nippel på det kjøle-løsningen. Se bilde: MSI Vannkjøling (Se til høyre) Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det er nippel på det kjøle-løsningen.Se bilde: MSI Vannkjøling (Se til høyre) Sant det. Du ser de bare ikke på bildet som hardware.no har fordi de stikker ut på "baksiden" Altså vil de stå oppover når kortet er montert Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg synes det er bra at Hardware.no skriver en del om vannkjøling. Men hvorfor skriver dere bare om halvdårlige OEM-produkter som knapt er bedre enn luftkjøling. Ytelsen virket ikke spesielt god og siden støy ikke er nevnt med et ord, må man nok regne med at den er i den øvre delen av skalaen. Disse produktene henvender seg utelukkende til folk som ikke har veldig god peiling, men tror at et produkt er mye bedre enn et annet bare fordi det har vannkjøling. Det jeg savner er artikler, og for den saks skyld også anmeldelser, av skikkelig high end vannkjølingsutstyr. EK, D-tek og Swiftech, for eksempel, lager vannblokker som regelrett banker livskiten ut av alt som er testet eller skrevet om på Hardware.no. Det hadde virkelig vært flott med et par kvalitetsartikler om hva som foregår i den "virkelige" vannkjølingsverdenen. Og en annen ting: kan det virkelig stemme at GTX 280 bare kjører 50'C på stock? Det hørtes utrolig lavt ut. Hvis den virkelig er så kald, betyr det jo at støynivået er mye høyere enn det kunne ha vært hvis det kjørte på 70-80'C. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg ønsker løsninger med alt integrert på kortet hvor radiatorfinner blåser luften ut av slot 2, evt. at de suger kaldluft inn gjennom slot2(best effekt). Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 @Theo343: Du mener slik som de vanlige stockkjølerne? Det hadde nok ikke vært særlig mye mer effektivt med vannkjøling enn helt vanlige heatsinks i en sånn løsning, kanskje tvert i mot, faktisk. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det har vært levert lignende løsninger tidligere bortsett fra at det har vært to separate "kort" med slanger imellom. Men det er helt klart et spørsmål om vannet rekker å avkjøles selv med "kald" luft rett utenfra i så korte avstander det vil bli i slike løsninger. Så jeg ser den. Lenke til kommentar
Spaitzo Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Dette er ikke det første skjermkortet som kommer med vannkjøling. BFG tech kom ut med et for noen år tilbakke. Dere på hardware bør holde dere litt mer oppdatert. http://www.bfgtech.com/bfge88768uwce.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå