Gå til innhold

Svært vanskelig å velge 22", trenger råd.

untouch4ble

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Looper87: Jeg er selv ute etter en ny skjerm, men har desverre ikke råd til en med IPS-panel. Ser du anbefaler BenQ G2400W i flere tråder, men jeg er fortsatt litt skeptisk etter å ha lest litt rundt. Hvorfor anbefaler du denne i stedet for f.eks. Samsung 2253BW eller de ulike Eizo Flexscan-modellene?

Lenke til kommentar
Looper87: Jeg er selv ute etter en ny skjerm, men har desverre ikke råd til en med IPS-panel. Ser du anbefaler BenQ G2400W i flere tråder, men jeg er fortsatt litt skeptisk etter å ha lest litt rundt. Hvorfor anbefaler du denne i stedet for f.eks. Samsung 2253BW eller de ulike Eizo Flexscan-modellene?

Enkelt og greit fordi jeg har analysert og researcha en hel haug med skjermer, med alt fra lav-klasses TN-paneler, middels-klasse VA-paneler og høy-klasses IPS-paneler. Samsung 2253BW har jeg ikke sett noen tester med colorimeter. Eizo Flexscan modellene har jeg store problemer med å anbefale på grunn av S-PVA panelet de bruker. Dette gir store forandringer i gamma/farger ved små forandringer i den horizontale innsynsvinkelen. I tillegg så har ikke S-PVA like god skarphet som TN og IPS på grunn av måten pikselstrukturen er byggd opp. Sjekk her og

for å se hva jeg mener. Personlig foretrekker jeg heller en god TN-skjerm framfor en god S-PVA skjerm, etter å ha opplevd kvaliteten til en S-PVA skjerm i virkeligheten. S-PVA har vanligvis best kontrast ratio da, men selv der er både TN og IPS nesten på samme nivå i dag.

BenQ G2400W har veldig gode farger, gråskala og kontrast ratio, i tillegg til ekstremt lav input lag (3ms) og grei responstid. Folk er også generelt veldig fornøyd med skjermen og den er en av de billigste 24" du kan kjøpe. Derfor er anbefalingen soleklar.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
Nec 22wmgx er en ok TN-skjerm, men den har dårlig gråskala. Finnes bedre alternativ som Samsung 226BW eller BenQ G2400W om du er ute etter en god billig 24" skjerm. Sammenlign skjermer med linken i signaturen min.

Hei, hvis du leser kravene mine i øverste tråd ser du at de skjermene du anbefaler ikke matcher mine krav. Ellers vet jeg at Samsungen er bra.

Det ble så jeg bestilte meg en NEC, og jeg tror ikke jeg blir skuffet. Nå har jeg brukt 42" Lg tv'n min som PC skjerm i 1 helt år, så nå er det på tide å slappe av i øynene og sitte litt nærmere en skjerm sånn at jeg kan slappe av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg hatt skjermen i 8 dager og jeg kan ikke finne noen svakheter. Nå bruker jeg den til kun spilling og surfing(og litt kontorarbeid). Det var rett og slett Plug & Play.

Nå er jeg kun en normal gamer(noe fleste av oss er) så jeg klarer ikke å se hverken etterslep eller slappe/rare farger. Jeg er hvertfall kjempefornøyd, og passer perfekt til mitt bruk.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Enkelt og greit fordi jeg har analysert og researcha en hel haug med skjermer, med alt fra lav-klasses TN-paneler, middels-klasse VA-paneler og høy-klasses IPS-paneler. Samsung 2253BW har jeg ikke sett noen tester med colorimeter. Eizo Flexscan modellene har jeg store problemer med å anbefale på grunn av S-PVA panelet de bruker. Dette gir store forandringer i gamma/farger ved små forandringer i den horizontale innsynsvinkelen. I tillegg så har ikke S-PVA like god skarphet som TN og IPS på grunn av måten pikselstrukturen er byggd opp. Sjekk her og

for å se hva jeg mener. Personlig foretrekker jeg heller en god TN-skjerm framfor en god S-PVA skjerm, etter å ha opplevd kvaliteten til en S-PVA skjerm i virkeligheten. S-PVA har vanligvis best kontrast ratio da, men selv der er både TN og IPS nesten på samme nivå i dag.

BenQ G2400W har veldig gode farger, gråskala og kontrast ratio, i tillegg til ekstremt lav input lag (3ms) og grei responstid. Folk er også generelt veldig fornøyd med skjermen og den er en av de billigste 24" du kan kjøpe. Derfor er anbefalingen soleklar.

Kan du anbefale 22-tommersversjonen - BenQ G2200W - like mye som G2400W? Er størrelsen eneste forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...