Mr. Bojangles Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hei Har i det siste fått mer og mer sansne for klassisk musikk, men har ikke rare "samlingen". Lurer derfor på om noen her inne kunne tipset meg om bra klassisk musikk ... hva er "obligatorisk" å ha i samlingen? Jeg kan såpass lite om klassik musikk, at jeg har ikke noen favorittperiode eller noe slikt. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Kanskje det er noen gode tips her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=361869 Lenke til kommentar
fiolin1880 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Som fiolinist er jeg glad i musikk med fiolin i. Herfra kan jeg nevne opp - Romanze av Svandsen - Legende av Wieniavski - Årstider av Vivaldi - Max Broch fiolinkonsert (!) nydelig - Scherzo av Tshaikovsky - Sontate i d-moll av Bach 1001 Dette er mer eller mindre kjente stykker, noen klassikere. Av andre komponister; - Chopin - Dvorak - de aller største --> Mozart, Bach, Beethoven, Grieg, Hendel, Haydn. Dette er bare det jeg liker aller best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå