TCRW Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Her er mine råd: - Kjøp en safe der du oppbevar ting du vil ha for deg selv. - Kall inn til et skikkelig familieråd der du sier det som det er. - Installér kamera på rommet. Lenke til kommentar
Putas Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 At din mor tar din søsters parti er kanskje ikke så rart. Eneste jenta, og hun er den yngste. MEN det gjør det ikke noe mere riktig. Du har nok vært for snill. Du skulle satt deg i respekt fra de var små, vise at du er store bror og dine ting er ditt og rommet dit er adgang forbudt for drittunger. Blir kanskje litt vanskelig å rette opp i det nå uten å gi alle en real omgang. Det du gjør nå er å skaffe deg en lås. Skru opp beslag på døra og bruk hengelås. De vanlige låsene som sitter på døra er alt for lett å få opp. Sett opp kamera. Safe kan kanksje være lurt. Også tar du favoritt lekene dems. Og det gir du ikke tilbake før noe tilstår og du får tilbake pengene. Jeg håper også at din far taok tak i saken når han mistet penger. Når de gjør sånne ting i så ung alder er det fort gjort at det utvikkler seg til mye større ting kanskje utenfor husets fire vegger når de blir større. Lenke til kommentar
4mbition Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hørtes ikke ut som en enkel situasjon dette. For det første vil jeg fraråde deg å utøve fysisk konfrontasjon med dine søsken. Du er nødt til å forklare det til dem på en måte som er forståelig for dem. Å utøve fysisk konfrontasjon er ikke bra og er noe de kan overføre til andre barn på deres egen alder. Du kan evt. gjøre som mange andre har foreslått her inne. Skaff deg en safe som du kan låse inn det du er redd for. Syns egentlig dette er en trist løsning siden man skal kunne stole på mennesker. I såfall ens egne søsken. Når det gjelder dette med data maskinen din, er det en enkel ting å aktivere passordbeskyttelsen til å tre inn etter noen minutter med fravær fra tastaturet. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå