Gå til innhold

Tele 2 Oppratørlås

Anbefalte innlegg

Hallo

Vil klage på Tele2 sin måte og få kode til oppratørlåste mobiltelefoner.

Vanlig praksis hos Telenor og Netcom er og taste inn emai nr.på telefonen og da

får du opplåsningskoden.(hvis bindingstid er over)

Men hos Tele2 hjelper ikke dette ! De må ha telefonnr. som telefonen var solgt med ny. Dette er greit hvis samme eier skal ha koden.

Men i dag blir mobiltelefoner solgt mange ganger på ett år.

Det betyr att du ikke får låst opp telefonen selv om bindingstid er utgått,hvis du ikke vet hvilket nr.den ble solgt med ny!!!

Uke etter uke går,men ingen låsekode.

Tele2 må ha lik praksis som de andre oppratørene !!!

Taste inn emai nr. og få kode til og låse opp telefonen.Enkelt og greit.

Andre med samme problemer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Tele2 er dårlige på det der..

Hadde en kunde for litt siden som hadde portert seg over til Telenor, men hadde en Tele2 låst telefon som var utenfor bindingsperioden. Vi ringte Tele2 for å få operatørlåskode, kunden hadde altid hatt samme nummer, et kontantkort abonnment, og Tele2 sa at de ikke solgte telefoner med kontantkort. Og kunne derfor ikke hjelpe han med operatørlåsen..

Lenke til kommentar
Ja, Tele2 er dårlige på det der..

Hadde en kunde for litt siden som hadde portert seg over til Telenor, men hadde en Tele2 låst telefon som var utenfor bindingsperioden. Vi ringte Tele2 for å få operatørlåskode, kunden hadde altid hatt samme nummer, et kontantkort abonnment, og Tele2 sa at de ikke solgte telefoner med kontantkort. Og kunne derfor ikke hjelpe han med operatørlåsen..

Har selv en telefon kjøpt i Sverige med Tele2Comviq, akkurat samme tullet der også. telefonen ble kjøpt av en kar på blocket.se, fikk beskjed om at den skulle være opplåst. Noe den ikke var. Men har jo det svenske kortet mitt fra Tele2Comviq i den så den er jo brukanes til noe. Men de måtte også ha telefonnummeret den var kjøpt på. Skulle også få en godkjennelse fra den som opprettet aboet. :/ Men finnes jo opplåsningsmetoder på nett for en billig penge.

Men de skulle ha lagt opp en lik ordning som Telenor og NetCom har.

De skaper jo bare ekstra støy for seg selv ...

Lenke til kommentar
Har selv en telefon kjøpt i Sverige med Tele2Comviq, akkurat samme tullet der også. telefonen ble kjøpt av en kar på blocket.se, fikk beskjed om at den skulle være opplåst. Noe den ikke var. Men har jo det svenske kortet mitt fra Tele2Comviq i den så den er jo brukanes til noe. Men de måtte også ha telefonnummeret den var kjøpt på. Skulle også få en godkjennelse fra den som opprettet aboet. :/ Men finnes jo opplåsningsmetoder på nett for en billig penge.

Men de skulle ha lagt opp en lik ordning som Telenor og NetCom har.

De skaper jo bare ekstra støy for seg selv ...

Har selv en mobiltelefon fra Comviq i Sverige, og da bindingstida var ute skulle de ha betalt ca 250 sek for opplåsing(det står også i avtalevilkårene som jeg leste etterpå), og det var da svært mye billigere å få den låst opp i en av alle de kioskene i Malmø som reklamerte med billig opplåsing av telefoner, var vel en 50-lapp elns...

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Telenor opererte også sånn for et års tid siden når jeg trengte en kode av dem. De skulle ha navn og telefonnummer fra telefonen ble kjøpt. Da sa jeg bare at det holder med IMEI, så tok det en times tid så fikk jeg låsekoden på sms, uten forklaring på hvordan den skulle tastes inn, det måtte jeg finne ut på nettet selv.

Lenke til kommentar
Dette skyldes ganske enkelt at Tele2 ikke knytter IMEI mot ditt telefon nr. som andre større operatører. Om du ikke oppgir nr. telefonen er kjøpt med, så har de ingen måte å se om bindingstiden er ute eller ikke.

Vanskelig, men sånn er det.

Hva om man kjøper mobil uten abonnement men med operatørlås fra Tele 2, hvordan skal man få åpnet disse ???

Jeg fikk ikke noe hjelp fra Tele 2 , de sa at de ikke solgte mobiler uten abm....

Lenke til kommentar
Er sikkert da selger/butikken sin skyld når man får problemer med Tele2 operatørlåsen.

De som ikke har registrert salget på kundens nummer. Noen som er Tele2 forhandlere her?

Her er det butikken som har sneket litt, de har solgt en subsidiert telefon uten abonnement og da har ikke Tele2 i utgangspunktet operatørlåskoden din. Du må da kontakte utsalgsstedet for å få disse til å låse opp tlf.

Dette gjøres forøvrig via Tele2, men butikken må da betale for å få låst opp tlf.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at ansvaret i å passe på at operatørlåsen blir tilgjengelig uavsett ligger hos personen som selger deg telefonen hvis du kjøper en telefon privat.

Er situasjonen at du har funnet en telefon og velger å beholde den fremfor å levere den inn til politiet, skal du ikke ha mage å kreve operatørlåsen fra operatøren. Er du så smålig kan du like godt finne deg alternative måter å låse opp på. I en telebutikk eventuellt eller enkelt finne oppskrift på nettet om hvordan du gjør det selv med en PC-tilkobling. Telefoner som blir mistet blir oftest anmeldt, og selv om reiseforsikring (noe du må benytte hvis du har en operatør som ikke tilbyr deg en mobil-forsikring) dekker litt av tapet så er det alltid gøy å få en melding fra politiet om at telefonen din er kommet til rette! (man registrerer IMEI nummer ved tap av telefon i en politianmeldelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...