RedRocK Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hei. Jeg skal kjøpe meg BMW 316. Har sett på en jeg skal ta en titt på imorgen. Saken er den at annonsøren av bilen skriver at vannpumpen er i stykker. Men står at bilen er fult kjørbar, selvom. Stemmer dette? Er avhengig av og kunne kjøre den, hvis jeg kjøper. Takker for svar. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Gåen vannpumpe på BMW er helt vanlig. Det kommer ann på hvor gåen den er. Hvis det bare er litt ulyd kan det gå en stund, men vanligvis er/blir det fullstendig pumperas. Sikkert litt ulyd siden den er kjørbar. Vannpumpa pumper rundt kjøleveske i motoren for kjøling. Ryker den vil motoren koke. Jeg ville bytta den. Stoler ikke et fnugg på de pumpene der. På 1.6 literen er det så god plass at du kan bytte vannpumpa med tenna. Så lenge du får løsna proppellen(vifta nedi motorrommet) er resten veldig lett.. Lenke til kommentar
RedRocK Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Tusen takk for svar. Hvor kan jeg kjøpe vannpumpe da? Hun som selger bilen har kjørt rundt med gåen vannpumpe siden juni / juli, det er ikke sånn at motoren kan ha tatt skade av det?? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Når vannpumpen er gåen, så lekker det vann ut. Dermed må du etterfylle. Jo mer det lekker, jo oftere må du etterfylle. Lenke til kommentar
RedRocK Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Så motoren tar ikke skade av det? Lenke til kommentar
storkers Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 det er slettes ikke sikkert det lekker vann fådet om pumpa er gåen. støtter får øvrig det mekker sir. sålenge den ikke har gådd utolig varm blir de ikke noe skade. Lenke til kommentar
RedRocK Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Ok. Jeg skal dra å se på den bilen idag. Er det noe jeg bør se etter ang. vannpumpen? Jeg har hørt at det kan bli hvit skum i oljen osv.? Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Hvitt skum i olja har ingenting med at vannpumpa er gåen, da er det heller toppakning. Er vel ikke så veldig mye å se etter angående vannpumpa, det trenger absolutt ikke lekke kjølevæske selv om pumpa er dårlig. Se etter lekkasje, hør etter ulyd og følg med på tempmåler. Endret 4. september 2008 av NoEvo Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg vil ha glemt denne bilen uansett. Hvis nåværende eier har latt være å bytte vannpumpa, så kan det sikkert være andre ting i vedlikeholdet hun også har tatt lett på. Hvis du går inn på http://www.bimmers.no, så ser du at gåen toppakning osv er ganske vanlig på gamle BMWer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå