Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Etter Recovery: mangler brukerkonto for å komme inn på XP

Anbefalte innlegg

Etter at maskinen begynte å slå seg av med ujevne mellomrom har det bare økt på den siste tiden. Det opplevdes slik som flere andre i forumet har beskrevet: maskinen slår seg av for deretter å begynne å jobbe seg opp igjen (tarte på ny). For deretter å slå seg av og igjen slå seg på... osv. Det hele endte med at maskinen de siste dagene ikke har villet starte. Heldigvis har jeg fått startet i sikker modus og fått tatt vare på alle filer og dokumenter.

SÅ:

- Når jeg har kjørt "recovery DVD'en" og kjørt installasjonen kommer påloggingsbildet.

- Nå skal jeg i utgangspunktet velge den Brukerkontoen jeg skal logge inn med,men det er ingen kontoer å velge mellom. Ikke en gang administrator.

- Trodde det skulle dukke opp spørsmål om å opprette brukerkonto ila installasjonen, men det har det altså ikke gjort.

- Hvordan angriper jeg saken videre? Kommer ikke inn på pc'en.

- Det er en Fujitsu Siemens Scaleo P, med Windows innstallert originalt. Recovery DVD'en fulgte med når maskinen var ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boot maskinen i sikkerhetsmodus (trykk F8 under oppstart, rett før windows loader) og legg til en bruker. Reboot, fixed.

Ganske enkelt genialt - genialt ganske enkelt! =)

Takk for hjelpen! Nå kan jeg smile hele veien i seng . . . =S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...