Gå til innhold

[LØST] Sapphire Radeon 4870 problemer

PetriZide

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg satte sammen en ny pc for ikke så lenge siden:

Windows XP 32 Bitar SP2

Intel E8400

VelociT-rexRaptor

4GB Mushkin Ram (Kjørt gjennom memtest, ok)

Asus Rampage Formula X48

Sapphire Radeon 4870 (Fanspeed satt til 35% : 45Grader idle, 55+ under load)

(Prøvde FurMark med renamed .exe fil, da klatret det opp til 75Grader under load)

Jeg har ikke installert særlig mange spill før nå, men begynner å se et ganske klart mønster i de jeg har installert:

Enkelte Texturer driver å blinker. Har prøvd med både Catalyst 8.7 og 8.8 uten noen forbedring. Noen andre som har samme problemet med HD4870 kortet sitt?

Kan dette være en hardware feil? Eller må jeg bare vente på en latterlig mengde Catalyst updates?

Legger med noen bilder, De er fra Halflife 2, EvE Online og Sins of a Solar Empire, Litt vanskelig for meg å vise blinkende texturer på screenshots ,men det er på de polygonene som er svarte/stripete.

post-21019-1220475871_thumb.jpg

post-21019-1220475898_thumb.jpg

post-21019-1220475911_thumb.jpg

post-21019-1220475942_thumb.jpg

Endret av PetriZide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en dell d820, med et nvidia 7400GL elns, og det flimra som bare faen... Fjærna hele skjermkort driveren, gikk på internett og fant den nyeste driveren, og stilte litt anderledes grafikk på, så den fikk loade grafikken på nytt, så funka det, også når jeg stilte tilbake, så kan prøve det??

Lenke til kommentar
Jeg opplever lignende problemer om jeg spiller av en videofil samtidig.

Antar at det er en softwarefeil. Hvilken driver var det du installerte?

Jeg har prøvd med 8.7 Beta, 8.7 full og 8.8 full

Jeg får også grønne streker i ytterkant av videofiler hvis jeg resizer vinduet.

:hrm:

Lenke til kommentar
Jeg hadde mye artifacts når jeg kjørte 8.8beta. Men når jeg avinstallerte driverene skikkelig og la inn 8.8 stable forsvant alle ulumskheter.

Jeg kjørte gjennom Drivercleaner i safemode for å fjerne alt og la inn 8.8 på nytt.

Fikk også sånne blinkende texturer i 3Dmark.

Fortsatt samme møkka, jeg får ikke ATItool til å virke så jeg får ikke scannet etter artifacts.

Noen som har noen andre program som gjør dette?

Lenke til kommentar
Om det er innefor 14 dager siden du fikk skjermkortet, så kan du levere det tilbake på angrefristen å kjøpe et annet.

Nei, det er dessverre ikke det :(

Er over en månede siden jeg kjøpte og jeg har ikke brukt pcen til så veldig mye annet enn film, kjørt inn prosessoren i kjølepastaen, scannet disker,kjørt memtest osv for å forsikre meg om at alt var som det skulle.

Jeg begynnte ikke å presse skjermkortet i spill før sist uke. :wallbash:

Endret av PetriZide
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

[LØST]

Hepp

Ville bare si ifra at dette var artifacts, de fleste andre på nettet hadde artifact "blokker" eller polygoner som strekker seg over hele skjermen, men artifactene mine (se vedlegg i første post) var feilplasserte eller blinkende texturer som muligens kan komme av en GPU som ikke var helt i toppform. Merkelig at ingen artifact scannere fant noen feil.

Bare en liten hjelper til dere som muligens tror at lignende kan skyldes driverproblemer.

Uansett, jeg fikk byttet i et nytt HD4870 og nå fungerer det strålende. Trengte ikke reinstallere drivere engang :)

[/LØST]

Endret av PetriZide
Lenke til kommentar
[LØST]

Hepp

Ville bare si ifra at dette var artifacts, de fleste andre på nettet hadde artifact "blokker" eller polygoner som strekker seg over hele skjermen, men artifactene mine (se vedlegg i første post) var feilplasserte eller blinkende texturer som muligens kan komme av en GPU som ikke var helt i toppform. Merkelig at ingen artifact scannere fant noen feil.

Bare en liten hjelper til dere som muligens tror at lignende kan skyldes driverproblemer.

Uansett, jeg fikk byttet i et nytt HD4870 og nå fungerer det strålende. Trengte ikke reinstallere drivere engang :)

[/LØST]

Kult, kanskje mitt 8800GT går på garantien også. Time will show

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...