lindeberg77 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Vet noen om noen steder man kan få laget en custom gitar på bestilling. (helst norsk side, men går ann med engelsk eller andre) og helst så billig som. mulig takk for hjelpen hilsen jens Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Å kjøpe en billig custom gitar er ganske dyrt. Du MÅ regne med godt over 20000 kr, vil jeg tro. I Norge har vi imidlertidig http://www.strandguitars.com/ , som er utrolig flinke å bygge gitarer. Du får sende dem en mail og spørre. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Spørs hvor "custom" du tenker deg den skal være. Om du vil ha full kontroll og ønsker deg en "one of a kind" så finnes det en håndfull gitarbyggere rundt i Norge som kan omsette ideene i praksis. Selv har jeg latt Henki hos Eugen Guitars i Bergen lage en strat og en thinline tele til meg. Se bildene under. Anbefales på det sterkeste, men billig blir det ikke på den måten, det er tross alt håndlaget, så det går med noen timer. Link til Eugen Guitars Dersom du "bare" ønsker deg en custom utgave av et eksisterende design for eksempel en strat i et bestemt treverk og en bestemt pickup-konfigurasjon osv, kan du slippe mye billigere unna om du handler hos for eksempel Warmoth. Der kan du enten få dem til å lage kropp og hals fra bunnen av etter dine spesifikasjoner, eller plukke fra deres showcase hvor det ligger bråtevis av ferdige kropper og halser å velge mellom. De bruker CNC-maskiner, og det blir billigere, til gjengjeld er du begrenset til de design de tilbyr og de treslag etc de har inne. (Det hender de gjør custom endringer om du ber pent, men da koster det igjen. Warmoth selger bare delene, du må sette dem sammen selv, eller få noen andre til å gjøre det. Innmari mye lekkert har de i alle fall. Jazz-bassen nedenfor er laget av kropp og hals fra dem. Link til Warmoth Hvis du er på et budsjett anbefaler jeg sterkt at du titter på Warmoths Showcase først. Mye fint der... Geir Eugen Guitars Thinline Tele: "The Tux" Euge Guitars "Mary Kaye" strat: Wamoth Jazz bass: Geir Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 http://shop.gmf.se/ Gmf er også verdt å ta en titt innom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå