Applebee Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 PC`en min har begynt å slå seg selv på :| Har sjekket med Nod32, siste update etter virus.. men finner ingenting. Noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Ja, sjekk Event Viewer under administrative tools. Du finner det på Control Panel. Sjekk applications, og se etter røde utropstegn. Der skulle du få en indikasjon på hva det kan være som lager krøll. Ellers må du også sjekke etter spyware, og kanskje titte innom Windows Update. Nod32 er et bra antivirus, så du har nok ikke virus. Du kan jo sjekke pc'n på BitDefender.com, de har en gratis online sjekk som skal være ganske bra. Men anbefaler absolutt å laste ned et program som ser etter spyware, hender det legger seg mye dritt på disken Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Er PCen skrudd av eller bare satt i dvalemodus? Jeg har ennå tilgode å se et virus som er aktivt når PCen er slått av (eller i dvalemodus for den saks skyld). Når PCen er slått av eller i dvalemodus er det ingen prossesser som går og derved kan heller ikke et virus operere i en slik tilstand. For at PCen skal skru seg på må det altså en eller annen ytre påvirkning til. Sjekk i bios at f.eks. at Wake-on-LAN er deaktivert. Sjekk også at du ikke har aktivert noen av Power on by-alternativene i BIOS (f.eks. Power on by PCI-device, mouse osv.) En mulig årsak kan jo være at det rett og slett har oppstått en feil på hovedkortet eller av/på-bryteren, evt. at støv og skitt inne i PCen forårsaker en overledning/kortslutning. Endret 3. september 2008 av Pengu Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Trykker på Avslutt, men når den jeg satt inn kontakten i dag (tok den ut i natt), så lyste Saitek X52 Spaken Uten at jeg hadde gjort noe... Har faktisk litt tro på feil på Av\på bryter, siden forrige person som hadde kabinettet har vært å tullet litt der.. Må vel skaffe meg nytt kabinett snart.. Edit: Har sjekket BIOS; Alle Power-On-by er Disabled fra før av, så det kan ikke være det. Har lite tro på at det er et virus p.ga av at det kan gå opptil 2 dager før den slår seg på igjen, og noen ganger 3sek.. Endret 4. september 2008 av Applebee Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har lite tro på at det er et virus p.ga av at det kan gå opptil 2 dager før den slår seg på igjen, og noen ganger 3sek.. Som sagt, det finnes ingen virus som opererer når PCen er skrudd av, det er rett og slett ikke mulig. Det er garantert en eller annen fysisk årsak. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Jaja, men hva skal jeg gjøre for å fikse dette da? bytte PÅ/AV knapp? Støvsuge? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jaja, men hva skal jeg gjøre for å fikse dette da?bytte PÅ/AV knapp? Støvsuge? Napp ut nettverkskabelen når du skrur av PC'en og sjekk om den fortsatt våkner. Om den slutter med det så er det nok Wake on LAN som kødder meg deg, rett og sett at HK får beskjed om å fyre igang PC'en etter at den får beskjed igjennom nettverkskabelen. Det finnes som regel innstillinger i BIOS som kan enable/disable Wake on LAN. Alternativt så kan det jo være HK/PSU feil som trigger PC'en til å starte. Som andre har nevnt, tviler på virus problem. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Edit: Har sjekket BIOS; Alle Power-On-by er Disabled fra før av, så det kan ikke være det. Wake on Lan (WOL) må du i tillegg også disable i driveren for nettverkskortet. Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Vært borti det samme.. En kamerat som ikke vet så mye som meg, (vet ikke så mye jeg heller da.) hadde problemmer.. Det fiksa seg da jeg prøvde og bytte strøm kabel, den var visst defekt. Mvh Tobbe Oo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå