Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp. Problemer ved formatering

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 2 år gammel fujitsu siemens xi1546. I det siste har den begynt å bli treg, så nå skal jeg formatere den. Når jeg starter formateringa på vanlig måte kommer denne feilmeldinga opp.post-98459-1220474863_thumb.jpg

Hvis jeg da trykke "hopp over" kommer det en feilmelding om at noe kan gå galt. Når jeg fortsetter og dataen restarter på vanlig måte, kommer det opp at den samme filen mangler og jeg kan bare trykke restart maskinen. Da skjer det samme igjen :ermm: . Trykker jeg hopp over kommer bare den samme feil meldinga opp igjen.

Noen som kan hjelpe meg med det?

Har formatert den før uten problemer.

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av best90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke på dette tidspunktet i installasjonen.

Men er det riper/fingeravtrykk e.l. på installasjons CDen?

Har du testet for feil på minnet (kan gi denne oppførselen)?

Har du sjekket for feil/skader på harddisken (kan gi denne oppførselen)?

Evt. varme grunnet støv?

Lenke til kommentar

cd en er det ikke noen skader på. Tror ikke det er noen feil på minnet eller harddisk, dataen fungerer hverfall bra borsett fra at den er litt treg nå da.

Jeg har en annen cd, men den er det sp1 på. Dataen er sp2, så da kommer det en feil melding om at windows versenen på cd en er for gammel. Hva kan jeg gjøre da?

Kan det hjelpe å instalere sp3? Eller vill jeg da bare få det samme problemet med forskjellige windows versoner?

Edit: Hvis jeg trykker på hopp over kommer bare den samme meldingen opp igjen.

Endret av best90
Lenke til kommentar

Fordi Windows XP (iallfall uten service pack) distribueres med veldig få SATA-drivere og det er veldig mange hovedkort som trenger en ekstra diskett eller en tilpasset installasjons-CD for å kunne fungere.

Den siste maskinen jeg har ville ikke fullføre installasjonen fordi SATA-driverene ikke ble lastet riktig og dermed "forsvant" CD-rom-stasjonen for installasjonsprosessen.

DERFOR er det viktig å sørge for at man har drivere til harddiskkontrolleren tilgjengelig. Selvsagt så vil han ikke kunne formatere disken uten disse driverene så det skader ikke å prøve, men jeg tenkte jeg skulle ta det før den posten kom på forumet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...