best90 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Hei. Jeg har en 2 år gammel fujitsu siemens xi1546. I det siste har den begynt å bli treg, så nå skal jeg formatere den. Når jeg starter formateringa på vanlig måte kommer denne feilmeldinga opp. Hvis jeg da trykke "hopp over" kommer det en feilmelding om at noe kan gå galt. Når jeg fortsetter og dataen restarter på vanlig måte, kommer det opp at den samme filen mangler og jeg kan bare trykke restart maskinen. Da skjer det samme igjen . Trykker jeg hopp over kommer bare den samme feil meldinga opp igjen. Noen som kan hjelpe meg med det? Har formatert den før uten problemer. Noen som kan hjelpe meg? Endret 3. september 2008 av best90 Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Når du skal formatere; booter du da opp maskinen med Windows original-CD? Lenke til kommentar
best90 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Når du skal formatere; booter du da opp maskinen med Windows original-CD? Jeg bruker den orginale cden som fulgte meg, men jeg finner ikke igjen serial koden til windows så jeg fant en på nettet. Kan det ha noe å si? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Ikke på dette tidspunktet i installasjonen. Men er det riper/fingeravtrykk e.l. på installasjons CDen? Har du testet for feil på minnet (kan gi denne oppførselen)? Har du sjekket for feil/skader på harddisken (kan gi denne oppførselen)? Evt. varme grunnet støv? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Prøv å hopp over den aktuelle filen. Jeg finner ingen info på den filen når jeg googler. Så prøv å hoppe over og se om den var for viktig. Ellers kan det hende at windows xp SP3 inneholder akkurat den filen/en løsning. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Kilden du kopierer fra kan være skadet. Prøv med en annen Windows cd. Lenke til kommentar
best90 Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) cd en er det ikke noen skader på. Tror ikke det er noen feil på minnet eller harddisk, dataen fungerer hverfall bra borsett fra at den er litt treg nå da. Jeg har en annen cd, men den er det sp1 på. Dataen er sp2, så da kommer det en feil melding om at windows versenen på cd en er for gammel. Hva kan jeg gjøre da? Kan det hjelpe å instalere sp3? Eller vill jeg da bare få det samme problemet med forskjellige windows versoner? Edit: Hvis jeg trykker på hopp over kommer bare den samme meldingen opp igjen. Endret 5. september 2008 av best90 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hvis du har formatert harddisken så har ikke PC-en hverken windows, SP1, SP2 eller SP3. Alt dette vil være fjernet under formateringen. Så, hva er det egentlig du gjør? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Antar han starter installasjonen fra windows. Boot cd-en istedet og den vil ikke bry seg om noe annet enn at du har nok ram og cpu-kraft. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Antar han starter installasjonen fra windows. Boot cd-en istedet og den vil ikke bry seg om noe annet enn at du har nok ram og cpu-kraft. ...og drivere til harddiskkontrolleren. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hva så? Alle mine tidligere maskiner (5 stk) med xp har jeg bootet med cd-en i uten problemer. Hvorfor skal han ha problemer på det stadiet? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Fordi Windows XP (iallfall uten service pack) distribueres med veldig få SATA-drivere og det er veldig mange hovedkort som trenger en ekstra diskett eller en tilpasset installasjons-CD for å kunne fungere. Den siste maskinen jeg har ville ikke fullføre installasjonen fordi SATA-driverene ikke ble lastet riktig og dermed "forsvant" CD-rom-stasjonen for installasjonsprosessen. DERFOR er det viktig å sørge for at man har drivere til harddiskkontrolleren tilgjengelig. Selvsagt så vil han ikke kunne formatere disken uten disse driverene så det skader ikke å prøve, men jeg tenkte jeg skulle ta det før den posten kom på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå