HulkHaugen Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Har nettopp lagt inn Ubuntu på en laptop her, men jeg har ~ 0 erfaring med Linux. (Oppegående windows bruker, så jeg skjønner litt) Tenkte jeg skulle legge inn MythTV, men det fungerer litt annerledes her skjønner jeg: Først prøvde jeg å gå inn på Synaptics Pakkebrønn-greia, men det fant jeg så mye rart og visste ikke hva jeg skulle velge, så jeg gikk inn på hjemmesiden deres. Lastet ned et arkiv der, og pakket det opp til skrivebordet. Men hva deretter? ser ut som om at det kun er en kjørbar fil der som heter config.? vet ikke benevnelsen, men den har bilde av en blå firkant.. Har også litt problemer med oppløsningen, men det kan vi ta etterhvert... EDIT: Det skjer ingenting annet enn at det genereres en config.err nå jeg dobbeltklikker på configfilen, og den er for gresk til at jeg vet hva som er galt... Endret 3. september 2008 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Installer heller via Synaptic. Antar du har lastet ned en source-pakke som må kompileres. Og etter et utrolig enkelt google søk på "MythTV Ubuntu" fant jeg denne: http://www.parker1.co.uk/mythtv_ubuntu.php Bruk google. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Gå til synaptic og innstaler mythtv derifra du... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 tekk, var en link der som gjorde det automatisk. men i synaptics fant jeg jo en haug med treff på mythtv, og visste ikke hvilken jeg skulle velge... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Nå kjenner jeg ikke synaptic, men vanligvis kan du klikke på pakken å få en beskrivelse. Og det nesten utelukkende slik at den pakken med navnet til programmet og ikke noe mer er hele programmet. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hva med pakken som heter mythtv? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Hva med pakken som heter mythtv? ok. takk for hjelpen. ser ut til å fungere nå... men jeg har problemer med oppløsningen. Bruker 1280x768, men skal vel ideelt sett ha 1366x768/1280x720, men de alternativene finnes ikke (Koblet til eksternt LCD TV). Så nå har jeg to smale sorte striper på hver side i 1280x768, og forholdsvis dårlig bilde... Får også en beskjed om at driverene ikke er open source eller noe sånt (ATI Radeon X700) Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 ATI har endelig fått ut en god linuxdriver, men den er dessverre så fersk at den må installeres manuelt. Du finner god veiledning her: http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Ha...tallation_Guide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå