Gå til innhold

Nettopp lagt inn Ubuntu....HJELP!

Anbefalte innlegg

Har nettopp lagt inn Ubuntu på en laptop her, men jeg har ~ 0 erfaring med Linux. (Oppegående windows bruker, så jeg skjønner litt)

Tenkte jeg skulle legge inn MythTV, men det fungerer litt annerledes her skjønner jeg:

Først prøvde jeg å gå inn på Synaptics Pakkebrønn-greia, men det fant jeg så mye rart og visste ikke hva jeg skulle velge, så jeg gikk inn på hjemmesiden deres. Lastet ned et arkiv der, og pakket det opp til skrivebordet. Men hva deretter? ser ut som om at det kun er en kjørbar fil der som heter config.? vet ikke benevnelsen, men den har bilde av en blå firkant..

Har også litt problemer med oppløsningen, men det kan vi ta etterhvert...

EDIT: Det skjer ingenting annet enn at det genereres en config.err nå jeg dobbeltklikker på configfilen, og den er for gresk til at jeg vet hva som er galt...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med pakken som heter mythtv?

ok. takk for hjelpen. ser ut til å fungere nå...

men jeg har problemer med oppløsningen. Bruker 1280x768, men skal vel ideelt sett ha 1366x768/1280x720, men de alternativene finnes ikke (Koblet til eksternt LCD TV). Så nå har jeg to smale sorte striper på hver side i 1280x768, og forholdsvis dårlig bilde...

Får også en beskjed om at driverene ikke er open source eller noe sånt (ATI Radeon X700)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...