Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL problemer - kommer ikke på!

Anbefalte innlegg

Broren min bestillte minste hastigheten for ca 2 uker siden. Han kjører WinXP Pro og har enda ikke kommet seg på nettet.

Installasjonen er en ren installasjon, men det er alikevel klin umulig å komme seg på nettet. I går satt jeg der i 5 timer og gjorde alt tenkelig. Fra å reinstallere Xp til å sjekke kablingen og modem og alt.Alt virker greit.

Modemet er et Alcatel modem, problemet er bare at det er kun LAN og Tx som blinker. Rx dioden blinker ikke i det hele tatt og dermed så får vi feilmelding 678 - Redial.

Telenor påstår at alt er greit og at alt er koblet på, men jeg har mistanke om at serveren etter switchen ikke er satt på.

Noen som vet hva som er galt?

Modemet synkroniserer den, og det virker som om det kontakt et eller annet sted, bare kommer ikke på nett.

Netverks kortet er av type Realtek 8029AS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert med ADSL cden fra Telenor? Den virket ikke skikkelig hos meg i XP. Jeg lot XP ordne det selv. Det vil si plugget inn nettverkskabelen og

oppgav brukernavn/passord m.m. nå XP det spurte.

Når jeg skal på nettet klikker jeg IE og får opp XP's

innloggings boks for internett. Ingen problemer lengre!

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Du kan prøve dette, det var det som virket for meg. Det er noen på telenor som kan med xp, om du bare pusher nok på dem skal du nok klare å få support der oxo.

Først avinstaller alt som har med den telenor CDen å gjøre.

Gå inn på kontrollpanelet og network connections, "create new connection" -> "connect to the internet" -> "set up my connection manually" ->"connect using a broadband connection that requires username and password"

Nå må du skrive inn Telenor internett ADSL, viktig med rettskriving. Om du nå setter inn brukernavn og passord skal det funke... Men, man vet aldri

-magnus

Lenke til kommentar
Først avinstaller alt som har med den telenor CDen å gjøre.[/b]

Har aldri installert den siden den ikke funker med XP. PPPOE driveren er utdatert.

Takk for linken til rasppoe driveren. Skal teste den ut i løpet av dagen for å se om det hjelper.

Hittil så fungerer ingenting, og telenor nekter fortsatt suppport på XP.

Problemet er fortsatt at Rx ikke lyser i det hele tatt på modemet selv om den er synket og klar. LAN og Tx funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...