Undrern Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Hei. Når jeg skal fyre opp musikk på mine nye høytalerne (selvbygd) kobler forsterkeren ut. Dette skjer ikke med mine gamle høytalere der delefilteret ser noe enklere ut. Så jeg lurer på om delefilteret i mine høytalere kan inneholde noen form for automatsikring? Endret 3. september 2008 av mbSolli Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det høres ut som du har en kortsluttning, så sjekk kablene igjen. Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Det høres ut som du har en kortsluttning, så sjekk kablene igjen. Sjekket og sjekket. Får jo spilt litt, men når jeg går opp på volum så kortslutter det. Finnes det automatsikring i noen delefilter? Endret 3. september 2008 av mbSolli Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Blir forsterkeren veldig varm? For vet sånt pleier å skje hvis forsterkeren blir for varm Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Blir forsterkeren veldig varm?For vet sånt pleier å skje hvis forsterkeren blir for varm Nei, blir ikke noe varm. Funker som sagt med mine gamle høytalere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Finnes det automatsikring i noen delefilter? Jeg vet egenltig ikke så mye om dette, men burde ikke du vite om det er automatsikring i delefilteret hvis du har bygget høyttalerne? Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Finnes det automatsikring i noen delefilter? Jeg vet egenltig ikke så mye om dette, men burde ikke du vite om det er automatsikring i delefilteret hvis du har bygget høyttalerne? Har ikke bygget dem selv, men er liksom ikke kjøpes ny. Kjøpte noen kasser med noen ødelagte elementer og bytta disse og skjærte til bedre hull og porter osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) (...) mine nye høytalerne (selvbygd) (...) Det var bare dette jeg misforsto. Hvis du mistenker at delefilteret har noe slikt, er det vel ikke verre enn å åpne opp og se. Det måtte du jo ha gjort uansett, hvis det hadde hatt en sikring. Endret 4. september 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det er nok en liten kortslutning ett eller annet sted. Evt. så er impedansen i høyttalerne for lav for forsterkeren. Forsterkeren kobler ikke ut pga en sikring i delefilteret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Kjøpte noen kasser med noen ødelagte elementer og bytta disse (...) Hvilke elementer byttet du dem med? Tenker det er her vi får avklart impedans-spørsmålet, Trainman. Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Kjøpte noen kasser med noen ødelagte elementer og bytta disse (...) Hvilke elementer byttet du dem med? Tenker det er her vi får avklart impedans-spørsmålet, Trainman. Litt av hvert, men har samme impedans. Har jo byttet ut orginalelementer i flere høytalere tidligere, uten at dette har skjedd. Endret 4. september 2008 av mbSolli Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Tror jeg har funnet ut av hva som er galt. Koblet effektforsterkern på den nye høytalern som består av 8", 7", 5" og diskant. Da kunne jeg spille så høyt jeg ville. Så er nok recieveren min som er for svak, men syns det er litt rart for greier fint å drive en høytaler med 10", 5" og diskant uten problem, har tilogmed koblet til en ekstra høytaler med 8", 3" og diskant sammen med denne uten problem. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Kommer nok litt an på hvordan du kobler. Kobler du alt ukritisk sammen skjønner jeg godt at forsterkeren din blir sliten. Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Kommer nok litt an på hvordan du kobler. Kobler du alt ukritisk sammen skjønner jeg godt at forsterkeren din blir sliten. Forklar, er du snill. Koblet til høytalern alene gjennom 1stk stereo utgang. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hvordan er høyttalerelementene koblet sammen? Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Hvordan er høyttalerelementene koblet sammen? Et delefilter med 4 seperate "utganger" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå