Kian Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Klart det føles ekstra ille hvis man f.eks føler seg truffet av utsagnet... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Dersom man føler seg truffet av en slik kommentar/spøk så er det vel kanskje noe i det? Altså, hvis jeg føler meg dum i forhold til andre, og noen slenger ut en kommentar om at jeg er dum, så vil jeg kanskje ta det til meg. Så, om trådstarter er usikker på seg selv og/eller har tenkt tanken selv, så vil det være naturlig å ta slikt til seg. Er man leder bør man avstå å komme med slike kommentarer og spøker fordi man aldri vet hvem som sitter "inni" hodet på den man spøker om. Kanskje sitter det en kjempe der, og spøkene preller av, eller kanskje det sitter en "bitteliten dverg med mindreverdighetskomplekser" som tar alt innover seg. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Tror nok kanskje du burde tatt en prat med sjefen, og spørre hva han mente med det, og om de var en spøk. I tillegg er det ikke noe fare for at det skal bli "merkelig" mellom dere, i og med at du selv skal bli overført til et annet kontor uansett. Lenke til kommentar
motdelavie Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Du er jammen meg mentalt svak om dette gikk inn på deg. Mitt tips til deg er å begynne å gi faen i hva folk sier om deg. Noe annet å ta i betraktning er at han aldri hadde sagt noe sånt i full forsamling når du var tilstede om det var seriøst ment. Hvorfor sa du ikke noe tilbake? Se på det som et morsomt spill der det handler om å ha siste ord. Er mye du kunne sagt for å reframe denne uttalelsen slik at det var sjefen som ble latterligjort. Lykke til med fremtidige "burn-outs" Mot de la Vie Lenke til kommentar
frevild Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Skal bli overført fra en kontor til en annen internt i selskapet etter mitt eget ønske, og mens vi satt i dag og spiste lunsj sa sjefen min plutselig...."nå øker intelligensen her på kontoret etter at Hans drar ,mens den vil minke betraktelig ned i oslo"...alle brøt uti latter og jeg må si jeg følte meg som en dritt. Jeg for min del skjønner ikke hvorfor du starter en tråd på et debattforum om en slik slengbemerkning. Det jeg ville si, var imidlertid at sjefen ikke kan være så veldig intelligent selv. Han forutsetter jo at du har negativ intelligens, hvilket selvsagt er umulig. (Så fremt han ikke mente kontorets snittintelligens, da.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå