arsenal82 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Skal bli overført fra en kontor til en annen internt i selskapet etter mitt eget ønske, og mens vi satt i dag og spiste lunsj sa sjefen min plutselig...."nå øker intelligensen her på kontoret etter at Hans drar ,mens den vil minke betraktelig ned i oslo"...alle brøt uti latter og jeg må si jeg følte meg som en dritt. Skjønner heller ikke hvorfor jeg fikk lønnsøkning av han hvis han mener jeg er dum. Ikke fatter jeg heller hvorfor han overtalte meg til å bli i firmaet når jeg søkte på en annen jobb. Kan hende dette her er ironisk spøk, men synes ikke det var morsomt i det hele tatt. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 nei det har du helt rett i. En overordnet (i grunnen INGEN) bør si sånne ting om sine kolleger. Egentlig burde du gå til han og spørre hva han mente med det og si hva du syns om det, men jeg vet at det vil være vanskelig. Likevel er det det jeg vil anbefale Lenke til kommentar
Daggie Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det er vel ganske tydelig at dette var en nettopp ironisk spøk og greit, du tok det til deg. Mitt råd er at du enten godtar spøken for det det er, en spøk eller sier i fra til sjefen om det. Ikke la en spøk plage hverdagen din så få det ut av systemet på en eller annen måte. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Nå vet jeg ikke hvordan han sa det, men i utgangspunktet vil jeg si det er sånt du må tåle. I dag fikk jeg med meg en ny lærling jeg skulle lære opp litt, og tipset hun fikk av sjefen var å høre ekstre godt etter på alt jeg sa, ikke fordi jeg var flink eller sa noe nyttig, men fordi det var så forbanna vanskelig å skjønne hva jeg sa. Jeg syns det var morsomt sagt, og jeg var ikke der når han sa det til hun en gang. Endret 4. september 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Daggie Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Folk må tåle en og annen vits i mot seg i ny og ne så lenge den ikke treffer et intimt punkt. Dersom sjefen din gjør slikt mot deg flere ganger slik at det nærmer seg mobbing bør du heller ta det opp med han men en sånn liten spøk bør du kunne tåle.. Dessuten, du kan jo ta en liten hevn også, bare ikke gjør det til en krig.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har selv fått høre fra sjefen min at det ikke alltid er like enkelt å montere en grill, men at det selvfølgelig også har litt å si på IQ-en til han som monterer den. Det var selvfølgelig jeg som monterte den da. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 kan jo være tenkt som en spøk. sjefen min kom ofte med sånne og lagde ikke stor sak av det, sa heller en tilbake Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Han hadde aldri gitt deg noen lønnsøkning hvis han mente du var dum. Dette var en jovial spøk. Hvis han hadde kalt deg en forbanna idiot og ment det, hadde det nok blitt tyst rundt bordet. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Han hadde aldri gitt deg noen lønnsøkning hvis han mente du var dum. Dette var en jovial spøk. Hvis han hadde kalt deg en forbanna idiot og ment det, hadde det nok blitt tyst rundt bordet. Akkurat, slikt må du tåle. Skjønner at du tok det ille opp, men jeg ser ærlig talt ikke noe gale i det i det hele tatt. Lenke til kommentar
___ Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Så lenge det går inn på deg, så er det mobbing. Og når dette kommer fra sjefen din, i alle andres påhør, ja så er det graverende. Jeg ville krevd en unnskyldning fra sjefen, ja, jeg ville bedt ham komme med unnskyldningen i de andres påhør. Werner Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 haha. var jo en spøk da. den var faktisk morsom, og ikke å ta til seg. de lo ikke av deg, de lo "med" deg. Lenke til kommentar
Daggie Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Dette virker som en soleklar spøk fra sjefen sin side. Ingen vits i å lage et dilemma ut av det, faktisk er jeg smått overasket over at folk faktisk klarer å ta seg nær av sånt.. Så lenge det ikke er en gjenganger så klart. Alle må tåle en spøk i ny og ne. For denne typen spøker finner man overalt i arbeidslivet og ellers så jeg klarer ikke å forstå hvorfor folk reagerer. Eier ikke folk humor? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Enig med mange her. Du må heller se hva sjefen faktisk gjorde. Handlinger sier mer enn ord, ja? Han ga deg lønnsøkning og lar deg velge kontor slik du vil - hvis det ikke er et godt tegn på at han setter pris på deg så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
___ Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det kommer stadig nye svar på ditt innlegg som sier at dette må du tåle. Jeg håper du ikke lar deg overbevise av disse svarene, for er det noe man bør slå ned på, så er det sjefer som snakker ufordelaktig om ansatte, i påhør av andre ansatte. Problemet er ikke hvorvidt sjefen mente det som en spøk eller ikke, men hvordan andre ansatte oppfatter det som sjefen sier. I verste fall kan det dette utvikle seg i en helt gal retning, der dine kolleger begynner å komme med verbale sleivspark mot deg, med argumentet "fordi sjefen gjør det". Werner Lenke til kommentar
suprmatias Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Var nok bare ironisk. Jeg vet jeg hadde ledd litt av det, men det er vel bare humoren min. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Dette var nok ment som en spøk. Og såpass mener eg at man bør tåle. Men, det er ikke alle som gjør det og det og må være lov til å mene. Da tar man det opp med sjefen slik at det ikke gjentar seg, og så lar man det ligge. Punktum. Så er man ferdig med saken. Å gå rundt å henge seg opp i en slik ting som dette er ikke bra, hverken for deg eller for arbeidet du utfører. Lenke til kommentar
SuperduperMarkus Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Må da være lov å drage ein uskyldig spøk utan at du skal gå rett i forsvarsposisjon. Slike spøkar florerar over alt i samfunnet, både på og utanfor arbeidsplassen så det må du tåle! Med mindre du har unormalt lav IQ er dette ingenting å henge seg opp i! Sjølvironi er ein flott ting :-) Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Neinei! Ikke krev en unnskyldning og "stå på krava" og sånn. Det er det dummeste du gjør. For å bevare en god tone ville jeg egentlig kun slengt et lite "pssst" retning sjefen og sagt fra uten noen andre tilstede at du tok det litt ille opp. Mest sannsynlig var det bare en spøk, og da trenger man ikke lage en stor sak av det, men sjefen fortjener å vite at han gikk over grensen. Lenke til kommentar
g00000ne Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hvis ikke det er noe som skjer ofte, så gjør jo ikke slikt noe, da Litt må man tåle, da... Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 En unødvendig spøk, men en spøk ikke desto mindre. Vær glad du slipper hans type etter du bytter ontor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå