Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

MSN på bærbar dell fungerer ikke riktig

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått skolepc, en bærbar dell. Det er en pc fra VGS, og med administratortilgang, hvis det er vesentlig.

Men et problem har oppstått. MSN funger ikke riktig, og jeg vet ikke hva feilen er.

Det som skjer er at når jeg logger på/er pålogget kommer det en feilmelding som sier:

Programmet kan ikke starte fordi MSOERT2.dll ikke finnes. Det problemet kan la seg løse ved å innstallere programmet på nytt.

Denne meldingen kommer igjen og igjen, selv om msn'n er på.

Noe annet i tillegg til dette, fungerer ikke kontaktlisten rigtig. alltid i starten, og noen ganger blir den der. På bildet kan du se hva som vises i kontaktlisten.

Når kontaktlisten har "ordnet seg" og viser alle kontaktene i gruppene, vises bare noen av de som er pålogget. Jeg kan vite at folk er pålogget, men dette syns ikke på min msn, og når de som ikke vises på min pc snakker til meg, sier msn at den personen er frakoblet.

Jeg har prøvd ut dette på både skolens internett og hjemmeinternett, men ingen forskjell.

Det er også andre i klassen med samme problem med feilmelding på pc'ne sine, men ingen som jeg vet om har kontaktliste-problemet.

Er det noen som kan hjelpe meg?! Dette begynner å bli virkelig irriterende, jeg kan leve med feilmeldingen som popper opp hele tiden, men at kontaktlisten ikke fungerer er for dumt!

(forøvrig fungerer msn'n riktig på andre pc'r)

Trenger dere mer info, spør for all del!

Edit:

Har også innstallert på nytt 2 ganger

post-132211-1220469505.jpg

Endret av betzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg lagdt msoert2.dll fila i system32 mappen og problemet fortsetter, men med ny feilmelding:

StrTokEkA startpunktet for prosedyren fantes ikke i biblioteket for dynamiske koblinger, MSOERT2.dll.

Jeg sletter igjen fila, og prøver å reinnstallere outlook express;)

En forskjell er at det virker som om msn viser fler av de påloggede men fortsatt ikke alle ;)

Lenke til kommentar
Here's some addditional info on repairing/re-installing Internet Explorer

and Outlook Express under Windows XP:

http://support.microsoft.com/?kbid=318378

How to reinstall or repair Internet Explorer and Outlook Express in Windows

XP

http://support.microsoft.com/kb/263837/en-us

How to manually remove and reinstall Outlook Express

Hal

kilde

Google "msoert2.dll msn"

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har Windows Vista x64 og som kjent funger ikke de nyere Live messenger på x64 versjoner av Windows OS(XP og Vista)! Jeg har lastet ned versjon 8.0 og installert den og etter at jeg puttet inn den filen jeg manglet(msoert2.dll) og trykket ok på feilmeldingen så starter programmet, men når jeg trykker på logg inn så kommer det en melding om at det er en ny versjon ute og at jeg må oppdatere for å få ting til å fungere... Jeg har prøvd å trykke nei til oppdatering og jeg har prøvd å trykke ja til oppdateringen... Det som skjer når jeg trykker nei er så og si lite: Meldingen forsvinner og jeg kan trykke logg inn igjen og dermed kommer meldingen om oppdateringen opp igjen... Når jeg trykker ja så laster programmet ned siste versjon av live messenger og prøver å installere den og da får jeg en feilmelding.

Jeg har amsn installert, men jeg får aldri opp den dialogen om at noen vil legge seg til i listen min... Hadde just en kamerat som prøvde å legge seg til listen min og ingen vindu med spørsmålet om jeg tillater noen å legge seg til kom opp... Funket å legge han til når jeg gjorde det på min maskin, men litt kjipt for de som ikke sier ifra at de har prøvd!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...