Demantios Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det vet jeg ikke, bygde ikke for megselv så den har forlatt bygningen. Men hverken satt på eller flyttet noen jumpere Prøv deg frem med jumper A, er nok ingen feil på B Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 (endret) oh daså. Rart...jumper B er det ingen jumper på(?) sånn blå greie over? Et det noen spesiell måte man må ta ut batteriet(CMOS?)? edit: la til et bilde til. Bilde er tatt oppe ved CPUen og strømforsyninga. Er kanskje strømkabel? Men bare '4pinn' blir brukt, mens '4pinn' blir dekket med ett svat 'lokk'.... er det vanlig? etter det jeg skjønner av det som står i manualen skal det være 8-pin? Endret 10. september 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ta en ting av gangen da. Cmos er villspor, usb-kontaktene i kabinettet er villspor, kortslutning er villspor. Prøv jumper A, den som styrer dem integrerte usb-tilkoblingene. Prøv å flytt den til det andre sporet Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 (endret) prøvde det med jumper A. Flytta den over til 5+ eller noe, men samme problemet. edit: men har fortsatt ikke tatt ut batteriet... Endret 10. september 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Du mangler jo to jumpere på B satt defaultvise (USBPW7-10/USBPW1112 ). Vet ikke om manglende jumpers her er det som gir den falske overcurrent stoppen under POST . Men det er et forsøk verdt å finne noen å sette de jumperet til default som vist i manualen. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Hmm, trenger vel da to slike blå jumpers? Kan ikke finne noen ekstra...så får vel da ikke sjekket det da eller? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det "skal" i følge min mening være jumpers der . Enten til +5v eller +5vsby setting (ikke jumperfritt). Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Skulle tro det selv....men går det an å få tak i slike jumpers? fra biltema? clas-ohlson? Får sannsynligvis hovedkortet fra gigabyte i morgen kveld, kanskje jeg kan ta en bumper fra det? er er det kanskje ikke like bumpere? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 takk for svar begge to. Ja, jeg har brukt de skruene....de gullfargede under og sølvfargede over. Men er det noe system de skal kobles i? har i hvert fall 1 på hver side av hovedkortet + i midten og litt overalt. skal søke på google nå. Det er en standard for hvor avstandsstykkene skal monteres. Bakplata i kabinettet støtter gjerne hovedkort av flere forskjellige formfaktorer. Det skal normalt være merket på bakplata hvilke huller som gjelder for de forskjellige formfaktorene. Noen huller er felles for flere formfaktorer, mens andre er unike. Hvis du monterer avstandsstykker i feil hull kan resultatet bli kortslutning. For sikkerhets skyld kan du jo sjekke at alle avstandsstykkene matcher med hullene i hovekortet. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 aha.... skal sjekke det i morgen. Så hvis de 'gull greiene' er nær hovedkortet kan det bli kortslutning? avstandsstykkene = 'gull greiene' ? takk for svar. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 sipp. Det er en standard for hvor avstandsstykkene skal monteres. Bakplata i kabinettet støtter gjerne hovedkort av flere forskjellige formfaktorer. Det skal normalt være merket på bakplata hvilke huller som gjelder for de forskjellige formfaktorene. Noen huller er felles for flere formfaktorer, mens andre er unike. Hvis du monterer avstandsstykker i feil hull kan resultatet bli kortslutning. For sikkerhets skyld kan du jo sjekke at alle avstandsstykkene matcher med hullene i hovekortet. Har tatt ut 2 'gull greie' som er under hovedkortet, så nå er det nøyaktig 9 'gull greie' som det er hull. Men har fortsatt det samme problemet =/ Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) hei. Har nå bygget pcen med det nye hovedkortet, men har fått et annet problem nå! Nå er det ikke lenger USB Device Over Current Status Detected, men 'boot failure, please insert disk and press enter', men uansett om jeg legger inn windows xp cd, venter den litt med svart skjerm og det samme kommer opp. Noen som vet hva problemet er? *LØST*: glemte å sette inn s-ata kabelen til cd-rommen, men har fått et annet problem nå. holder på å laste opp bilde... edit: Når jeg satte inn xp-cden, kunne jeg velge mellom å instalere xp, avbryte og noe mer tror jeg. Jeg tok avbryt siden jeg hadde tilkoblet 2 harddisker fra den gamle pcen med xp instalert fra før av(IDE), men når jeg skulle starte pcen på nytt kom det bare opp det bildet jeg har lagt ved nå, uansett om de gamle hardiskene er koblet til eller ikke, og uansett om cden(xp) er i eller ikke... edit: nå åpner jeg en ny tråd, pga. nytt problem og nytt hovedkort. Vil også si tusen tusen takk for all hjelpen jeg har fått dere alle sammen! (spesielt takk til syar2003, PepsiCo) nye tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1007283 Endret 11. september 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå