Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc fungere ikke, starter, USB Device Over Current Status Detected

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oh daså.

Rart...jumper B er det ingen jumper på(?) sånn blå greie over?

Et det noen spesiell måte man må ta ut batteriet(CMOS?)?

edit: la til et bilde til. Bilde er tatt oppe ved CPUen og strømforsyninga. Er kanskje strømkabel? Men bare '4pinn' blir brukt, mens '4pinn' blir dekket med ett svat 'lokk'.... er det vanlig?

etter det jeg skjønner av det som står i manualen skal det være 8-pin?

post-47778-1221039482_thumb.jpg

post-47778-1221041240_thumb.jpg

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
takk for svar begge to.

Ja, jeg har brukt de skruene....de gullfargede under og sølvfargede over. Men er det noe system de skal kobles i? har i hvert fall 1 på hver side av hovedkortet + i midten og litt overalt.

skal søke på google nå.

Det er en standard for hvor avstandsstykkene skal monteres. Bakplata i kabinettet støtter gjerne hovedkort av flere forskjellige formfaktorer. Det skal normalt være merket på bakplata hvilke huller som gjelder for de forskjellige formfaktorene. Noen huller er felles for flere formfaktorer, mens andre er unike. Hvis du monterer avstandsstykker i feil hull kan resultatet bli kortslutning. For sikkerhets skyld kan du jo sjekke at alle avstandsstykkene matcher med hullene i hovekortet.

Lenke til kommentar
sipp.

Det er en standard for hvor avstandsstykkene skal monteres. Bakplata i kabinettet støtter gjerne hovedkort av flere forskjellige formfaktorer. Det skal normalt være merket på bakplata hvilke huller som gjelder for de forskjellige formfaktorene. Noen huller er felles for flere formfaktorer, mens andre er unike. Hvis du monterer avstandsstykker i feil hull kan resultatet bli kortslutning. For sikkerhets skyld kan du jo sjekke at alle avstandsstykkene matcher med hullene i hovekortet.

Har tatt ut 2 'gull greie' som er under hovedkortet, så nå er det nøyaktig 9 'gull greie' som det er hull. Men har fortsatt det samme problemet =/

Lenke til kommentar

hei. Har nå bygget pcen med det nye hovedkortet, men har fått et annet problem nå!

Nå er det ikke lenger USB Device Over Current Status Detected, men 'boot failure, please insert disk and press enter', men uansett om jeg legger inn windows xp cd, venter den litt med svart skjerm og det samme kommer opp.

Noen som vet hva problemet er?

*LØST*: glemte å sette inn s-ata kabelen til cd-rommen, men har fått et annet problem nå.

holder på å laste opp bilde...

edit: Når jeg satte inn xp-cden, kunne jeg velge mellom å instalere xp, avbryte og noe mer tror jeg. Jeg tok avbryt siden jeg hadde tilkoblet 2 harddisker fra den gamle pcen med xp instalert fra før av(IDE), men når jeg skulle starte pcen på nytt kom det bare opp det bildet jeg har lagt ved nå, uansett om de gamle hardiskene er koblet til eller ikke, og uansett om cden(xp) er i eller ikke...

edit: nå åpner jeg en ny tråd, pga. nytt problem og nytt hovedkort.

Vil også si tusen tusen takk for all hjelpen jeg har fått dere alle sammen! (spesielt takk til syar2003, PepsiCo)

nye tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1007283

post-47778-1221171682_thumb.jpg

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...