Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc fungere ikke, starter, USB Device Over Current Status Detected

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du setter i USB kabinettkabler på hovedkortets USB headere skal det kun være pinne 1,3,5,7 og 2,4,6,8 i hver header som tilkoples , 1,3,5,7 er en usb port og 2,4,6,8 er den andre usb porten i hver dobbeltheader. pin 10 i headeren merket NC (not connected skal ikke ha noen ledning tilkoplet).

Link til en kilde on pin 10 (NC/OC pin):

http://paulski.com/zpages.php?id=1713

post-35394-1220989490_thumb.png

post-35394-1220990002_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

skal vi se. Du mener den usb-kabelen som kommer fra foran kabinettet? For jeg har prøvde å koble til uten den kabelen koblet til.

og etter det jeg ser så er det ikke 9 og 10 der (?) snakker vi om samme kabel?

prøvde å ta bilder..

kan jo også prøve å resette cmos, om noen har sidetall i manualen, eller vet hvordan man gjøre det? Helt nybegynner på dette btw.

edit: der det er en svart kabel er det en blå liten kabel i samme 'hull'. Mens i 9 og 10 er den ene tett, mens den andre kan jeg se gjennom.

Er enig at tråden ble rotet =/

post-47778-1220991438_thumb.jpg

post-47778-1220991453_thumb.jpg

post-47778-1220991464_thumb.jpg

post-47778-1220991478_thumb.jpg

post-47778-1220991485_thumb.jpg

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Jeg sa hvis du hadde pin 10 .... (ikke at du nødvendigvis hadde det)

Med det menes at du skulle sjekke om NC/USBOC/Pin10 var tilkoplet.

Utfra bildene så ser det ut til at Antec nå har droppet denne tråden fra kabinett/usb kabelen (og det er jo bra).

Får du aldri noe bilde på skjermen kan det være at din cpu aldri starter opp.

Det kan komme av dårlig montasje i 775 sokkelen (bøyd pinner ,dårlig kontakt osv) . CPU kjøleren ikke montert skikkelig i level og med jevnt trykk (cpu overopphetes og hk slår den av) . Ikke koplet riktig strømkabel fra PSU til EPS/ATX12V cpu power headeren på hk.

Men du har vel sjekket opp alt dette.

Lenke til kommentar

Du har Asus P5Q Pro og Antec Sonata III, sant?

Jeg satt sammen en Asus P5Q og Antec Sonata III for et par uker siden uten problemer

Da satt jeg den rød "dingsen" på USB-kabelen du akkurat la ut bilde av og så satt den ned i USB-tilkoblingen lengst til venstre mot 1394-tilkoblingen. Fikk aldri noen feilmelding på den

Lenke til kommentar

PepsiCo: yes, har Asus P5Q og Antec Sonata III. Får prøve det med den rød 'dingsen' på.

syar2003: I see i see. Stusser på om cpuvifta er satt på ordentlig....sleit noe sykt med den.

edit:

Legger til bilde når pcen slår seg på. Piper 1 gang, med gang pcen slår seg på. Piper 2 ganger før en av disse bilden kommer opp. Det ene bilde er uten tastaur koblet til, mens det andre er med tastur koblet til.

edit:

kan jo også prøve å resette cmos, om noen har sidetall i manualen, eller vet hvordan man gjøre det? Helt nybegynner på dette btw.

post-47778-1221001006_thumb.jpg

post-47778-1221001042_thumb.jpg

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
PepsiCo: yes, har Asus P5Q og Antec Sonata III. Får prøve det med den rød 'dingsen' på.

syar2003: I see i see. Stusser på om cpuvifta er satt på ordentlig....sleit noe sykt med den.

edit:

Legger til bilde når pcen slår seg på. Piper 1 gang, med gang pcen slår seg på. Piper 2 ganger før en av disse bilden kommer opp. Det ene bilde er uten tastaur koblet til, mens det andre er med tastur koblet til.

edit:

Er dette et boot resultat med denne kabinett/usb kabelen din tilkoplet hovedkortet , eller Asus usb/firewire brakett tilkoplet hovedkortet ?

Eller er det ikke noe USB tilkoplet i det hele tatt hverken på hoverdkortets USB headere eller usb enheter i andre porter bak PCn ?

post-35394-1221030401_thumb.png

post-35394-1221031640_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det som kommmer på skjermen kommer både når jeg har den usb-kabelen fra foran kabinettet koblet til og når jeg ikke har den koblet til. Akkurat det samme kommer opp.

Har ikke koblet til denne:

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=251730

det siste bildet du lenket til...

btw. amentio sa at hovedkortet ikke kan avbestilles -.- fordi det plukkes av leverndøren.

PepsiCo: regnet med at du mente den blå ;)

Hvordan tar man ut batteriet? Lett få det på igjen?

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Har du ikke en eneste USB greie/dings tilkoplet hverken internt eller eksternt (og bruker tastatur på lilla PS/2 port) og hovedkortet protesterer i POST at USB overstrøms beskyttelse trer ikraft høres inmari merkelig ut.

Eneste forklaringen er at hovedkortet har en eller flere usb porter som er defekte/kortsluttet .

Håper bare du ikke kan ha forårsaket det selv . For f.eks å plugge en IE_1394 (firewire) ned i en USB header kan permanent skade hovedkortet , eller vise versa - plugge USB header kontakt ned i hovedkortets IE_1394 header.

Lenke til kommentar

Jeg så nå på hvor alle bumperen skal være, men så noe merkelig..holder på uploade bilder nå... etter det jeg skjønner mangler jeg to jumpere??

syar2003: Har ikke koblet til 1394 så da har jeg ikke plugget den ned i usb header, men det omvendt kan ha skjedd, men ikke som jeg kan huske...

edit: hvis dere kan se ved siden av den røde(1394 porten). Har du jumpere der pepsico?

edit: la til et bilde til. Bilde er tatt oppe ved CPUen og strømforsyninga. Er kanskje strømkabel? Men bare '4pinn' blir brukt, mens '4pinn' blir dekket mes et svat 'lokk'.... er det vanlig?

post-47778-1221038168_thumb.jpg

post-47778-1221038174_thumb.jpg

post-47778-1221039095_thumb.jpg

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...