Singh tha king Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Hei. Har bygget min nye pc i dag, men da jeg prøvde å starte den, fikk jeg ingenting opp på skjermen. PSU, CPU(vifta), skjerkort(vifta) fungere. Hovedkortet lyser, og det gjør det på utsiden av kabinettet også(lite blått lys). Fant ut at ingen av usbporten ikke fungere heller, prøvde å koble til musa, mens pven var på. Antall Pris/stk. Rimeligste forhandler Linjesum Antec Sonata III 624,- Multicom 624,- Slett Asus P5Q Pro 906,- Pixmania 906,- Slett HIS Radeon HD 4850 1149,- Komplett.no 1149,- Slett Intel Core 2 Duo E8400 1149,- NetOnNet 1149,- Slett Nec AD-7203A 206,- OnlineButikken.no 206,- Slett OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 606,- Amentio 606,- Slett Western Digital Caviar SE16 500 GB S-ATA er det jeg har bestilt. Kan det hende hovedkortet er defekt?? Når jeg startet pcen, har jeg bare koblet til strøkabelen, skjermkabelen og musa. Btw. bruker også sånn adapter(som fulgte med) til skjerkabelen for at den skal passe inn i inngangen til skjermkortet. oppdatert: Nå får jeg noe opp på skjermen, men etter en stund og etter 15 sekunder slår pcen seg av: USB Device Over Current Status Detected Endret 11. september 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Jeg har forresten 2 harddisker(med ting og tang på, som feks. windows og filmer) fra den gamle pcen også i den nye. De er da IDE harddisker. Men har prøvd med og uten de harddiskene. Når jeg slå på pcen kommer i hvert fall 'asus P5Q pro motherboard' bildet opp. Kan det være biosen som er problemet? Hvordan får jeg instalert ny bios? via minnepenn, cd? har ikke diskett. Endret 3. september 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Har du koblet de interne USB-kontaktene riktig? "USB Device Over Current Status Detected" Høres ut som en kortslutning.. Ellers lønner det seg alltid å ha tastatur koblet til. BIOS oppdaterer du med minnepinne/USB mest sannsynlig. Du finner sikkert et alternativ i Biosen. Men som sagt, sjekk USB-kablene/kontaktene inni pc'n. Og håper du ikke har montert for få eller for mange avstandsstykker mellom hovedkort og bakplata på kabinett. Da blir det kortslutning. Har hovedkort fått all strømmen det trenger? Både 24-pins kontakten, samt 4(8)-pin-kontakten? Lenke til kommentar
Inge90 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har du husket å smørt på kjølepasta? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Nå var det egentlig jeg og en kamerat av mg som bygget den, siden jeg ikke har så mye peiling. newman221: USB-kontaktene...hvor skal de kobles til? skal se om jeg finner noe i manualen. det med kortslutning, blir noe ødelagt da? :S Har et trådløs tastatur koblet til da, men den bruker ikke usbport btw. Og håper du ikke har montert for få eller for mange avstandsstykker mellom hovedkort og bakplata på kabinett.hva mener du med avsyandsstykker? skal jeg koble til alle usb-kontaktene foran og bak pcen til hovedkortet? jo flere, jo bedre, en er ikke sikker på om kameraten min gjorde det. Inge90: Fant ikke noe kjølepasta....men mener det var under CPU-vifta som følgte med. Kom sånn greie oppo den... Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 ingen? har fortsatt det samme problemet :S Lenke til kommentar
Acey Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Høres ut som problemet ligger i USB-kontaktene ja. Prøv en annen mus/tastatur, om disse er usb. Om du har en kontakt i hovedkortet for ekstra usb-kontakter i kabinettet, napp ut denne og se om det blir bedre. Ellers bør du, som andre har sagt, sjekke at det ikke er kortslutninger mellom kabinett og Hovedkort noen plass. Forresten: Ta et google-søk på "USB Device Over Current Status". Finner masse greier der.. Endret 5. september 2008 av Acey Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) hei. Tusen takk for svar! ser atusb-portene fra kabinettet ikke er tilkoblet hovedkortet. Har bare et tastatur som er trådløs :S men har en annen mus jeg kan koble til. Hvordan finner jeg ut om det er kortslutning mellom kabinettet og hovedkortet? btw. så piper pcen en gang når den starter, og en gang til når det kommer 'at pcen slår seg av om 15sekunder'. Endret 5. september 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Gå inn i bios og sjekk om du fårdeaktivert USB Om du har brukt riktige skruer er det ingen kortslutning mellom kab og hk I just assembled a system with a ASUS P5K-VM board, and when I first booted it, I got the "USB Device Over Current Status Detected !!" error. After 2.5 hours of trying everything, I noticed a blue jumper lying in the box the board came in. The jumper was used to select if the USB-port is on when the PC is off. When I connected the jumper, the system worked. Skal sies jeg bygde en data med P5Q her om dagen uten at jeg trengte noen jumper da Look at 2-22 in the manual and see if all three usb jumpers are set to not start from standby. Endret 5. september 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Acey Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Som jeg sa, prøv å google det.. så ut som om det var mange med samme problem på diverse forum rundtom, men jeg orket ikke å lese alt Angående pipelydene, prøv å kikke i manualen til hovedkortet. Kanskje du finner en feilkode. (Altså, maskinen gir ulike pipelyder etter hva som er galt) Forresten.. har Asus P5Q jeg og.. funker fint, trengte ingen jumper.. Endret 5. september 2008 av Acey Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 takk for svar begge to. Ja, jeg har brukt de skruene....de gullfargede under og sølvfargede over. Men er det noe system de skal kobles i? har i hvert fall 1 på hver side av hovedkortet + i midten og litt overalt. skal søke på google nå. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hvis en eneste slik "spacer" stikker opp under hovedkortet ditt uten å treffe et hull så vil du kunne få en festlig kortsluning. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ja, men han hadde ikke fått en sånn feilmelding om det var kortslutning. Sjekk 2-22 i manualen Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) hmm, jeg så i manualen på 2-22, og koblet til usb-kontaktene fra kabinett på hovedkortet. Eller så ser at skjermkortet er i PCI-E port nr. 2....og når jeg har slått av pcen, men ikke bak så lyser fortsatt musa.(har tilkoblet 2 stk, den ene slår seg av, mens den andre ikke gjør det), men begge er på når pcen er på. Søkte på google, men skjønte ikke så mye av det...kanskje noe med bios å gjøre? har cd jeg kan brenne det på. Men vet ikke hvordan man flasher/instalerer biosen. edit: hvordan går jeg inn i biosen?? Endret 5. september 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 på det forumet her er det noen som har det samme problemet som meg: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...n-us&page=1 I have just finished putting together another PC based around an Asus motherboard and the dreaded error "USB Device Over Current Status Detected" came up. The problem was resolved by detached all USB connections directly attached to the motherboard and re-installing them one by one. The problem turned out to be a lead coming from an add on multi function bay. It had two USB flying leads, one of which was the standard block with 5 socket holes on one side and four on the other so that it could only be fitted in one way around. It was the second one that caused the problem though. It came as two separate connectors, one with five sockets holes the other with four. While it was obvious which socket went were, it was no so obvious which way around they should be. As soon as I turned the sockets on the flying lead around 180 degrees and re-inserted them again, everything worked just fine. I forgot to mention. Because the holder surrounding the USB pins on the motherboard tends to be overly large on an Asus motherboard it is very easy to offset the socket (or plug if you prefer), leaving a set of pins not connected. Check on both sides of the socket to make sure that all pins are being used. Men hvordan gjør jeg det?? det må vel være svaret på spørsmålet mitt eller? Lenke til kommentar
Acey Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det han sier er vel egentlig at han måtte passe på hvor han satt USB-kablene som settes i hovedkortet. Altså: Vanligvis har du et par usb-kontakter i front på kabinettet. Disse blir koblet på hovedkortet via en plugg. Det han sier på det forumet du fant er at han hadde satt denne feil, sånn at pinnene på hovedkortet ikke traff riktig hull i pluggen. Så dersom du har koblet til slike USB-kontakter fra kabinettet, så foreslår jeg at du napper dem ut fra hovedkortet og ser om det hjelper. Var sånn jeg forsto det som var skrevet hvertfall.. Denne "multi function bay" som han nevner har usb-kontakter, og de kobles på hovedkortet på samme måte som usb`er i fronten av kabinettet. Håper dette hjalp Men hvis du ikke finner feilen hos deg, så foreslår jeg at du kontakter butikken der du kjøpte det, og eventuelt sender det i retur. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) har ikke koblet til usb-kontaktene fra kabinettet på hovedkortet. Så jeg skal bare sende hovedkortet tilbake? hvilket annet hovedkort burde jeg kjøpe da? i hvert fall ikke asus...kanskje jeg går for et gigabyekort(?) Skal snakke med dem først...er btw. fra amentio.no edit: fra dette forumet: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?board_...SLanguage=en-us I just assembled a system with a ASUS P5K-VM board, and when I first booted it, I got the "USB Device Over Current Status Detected !!" error. After 2.5 hours of trying everything, I noticed a blue jumper lying in the box the board came in. The jumper was used to select if the USB-port is on when the PC is off. When I connected the jumper, the system worked. Samma problemet her....usb-portene fungere selv om pcen er slått av. vet noen hvordan en slik jumpe ser ut? skulle det ha fulgt med en slik? hvor får jeg tak i det? Endret 5. september 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 http://supcontent.gateway.com/support.gate...0/400051010.jpg Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 i see....sånn den ser ut ja. Kan ikke finne bumper her. Noe jeg burde kjøpe?? Andre alternativer? Ellers så er jeg veldig takknemlig for svarene! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Mulig det kan være bakplaten/I/O Shield som skaper problemet. Kan jo til tider være kronglete å få riktig på plass. edit; dvs. se nøye etter (på baksiden) at du ikke har fått en av disse "låse armene" som omslutter USB-kontaktene, inn i selve kontakten. Endret 5. september 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå