scumbag Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Du har ikke noen du kan låne CPU og/eller minne fra? Det ville ha hjulpet mye på å eliminere muligheter. edit: Kom gjerne med navn og id på HK-et ditt så kan noen av oss søke for å se om det er andre som har slitt med lignende problemer og eventuelt hva løsningen(e) ble. Endret 3. september 2008 av scumbag Lenke til kommentar
hakonso Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Takk for innspill folkens. Konklusjonen ble at hovedkortet døde. Garantien dekker heldigvis denslags, så regner med at det ordner seg når jeg får et nytt. Er det forresten mulig at PSU`en min har grilla hovedkortet? Har aldri vært borti et hovedkort som bare slutter å fungere etter to dagers normal bruk.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Er det en liten produksjonsfeil i kortet kan det godt fungere første gang, men at det pakker sammen fort ved litt bruk eller en eller annen form for belastning. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 har faktisk akkurat det samme problemet, bare at på mitt hovedkort lyser ett grønt led-lys. Dette er et asus p5q pro hovedkort, med q6600 prosessor i. Ingenting skjer når jeg trykker på powerknappen. Hører dog en svaaaaaaaak tikking ifra strømforsyningen når strømkabelen er tilkoblet og hovedkortet er tilkoblet strømforsyninga (kommer uansett om jeg tykker på powerknappen eller ei) Har fjernet alt av ekstra deler, alt annet enn selve hket, cpu og minne (har og prøvd uten minne ). Ingenting skjer når jeg trykker på startknappen, eneste er det grønne lyset som lyser uavhengig av knappen. Skjedde når jeg satt å surfa på nettet, plutselig skrudde pcen seg av. Har riktignok prøvd å klokke pcen litt i det siste, vil dette i en evt. garantisak om cpuen påvirke min rett til ny vare? (den har vært orginal i flere dager, og var orginal når pcen slutta å fungere). Har dog lagt merke til en ting, og det er at hovedkortet ikke er 100% rett. Sånn det ene hjørnet til hovedkortet mot det andre hjørnet er det kanskje 1-2 mm forskjell i høyden. Såpass at jeg må dytte ned hovedkortet litt når jeg skrur fast skruene, fordi det blir presset opp. Dette er vel ikke meninga? Skal uansett teste med en annen cpu og en annen strømforsyning i morra.. Sinnsykt kjedelig uansett, og dette etter kun 2 ukers bruk. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Var mist rev. 1 som tok kvelden. Har dessverre åpnet den så trokke garantien gjelder på den (mistenker at kondensatorene har gått) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå