TanglewoodD Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Heisann! Kompis skal selge en gasGas 125 nå, helcrosser, nytt stempel på den osv, men det jeg tenker på, siden jeg jobber annenhver helg, med 5-10 000kr i mnd, å har bil, så må jeg vite ca prisen på vedlikehold i måned - siden jeg ikke har økonomi til 5000kr i vedlikehold på en hobby i mnd. Jeg er ikke helt blank, å jeg har regnet på rundt en 2000 + i mnd, hvor vidt jeg kjører seriøst. Noen meninger? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg har ingen erfaring med helcross, men vil tro det havner på rundt 1000kr måneden til sykkelen. Så må du sikkert ha sertfikat og div. avgifter. Stempelskift vær 50t - ca en måned? Kansje 2? - 600 Girolje vær 10-15t - etter 2 treninger - 80kr Oljer til dempere har jeg ingen anelse om. Ting kan jo også bli ødelagt, f.eks. sylinderen/dempere. Da blir det fort dyrt. Hva skal han ha for crosseren da? Det kan muligens lønne seg med en litt større sykkel, men 4 takt. Der er det bare snakk om olje skift og ventiljustering(gratis, gjort på 1-2timer). Riktignok litt hyppigere enn 2 takt. Men i lengden blir det muligens billigere. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Stempelskift - 1500kr - 2000kr - 30timer. Ja, får se på det. Jeg tror jeg går for den. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Koster vel ikke 1500-2000kr for et stempel? Koster jo 6-700kr for et ktm stempel :S Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Koster vel ikke 1500-2000kr for et stempel? Koster jo 6-700kr for et ktm stempel :S Nei. Crosser stempler pleier å ligge på rundt en 1500kr - på alle merker.. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Koster vel ikke 1500-2000kr for et stempel? Koster jo 6-700kr for et ktm stempel :S Nei. Crosser stempler pleier å ligge på rundt en 1500kr - på alle merker.. Hvis du er så dum å bestiller fra Norge ja. En kamerat kjører cross aktivt, pengene hans går med til: 2t olje, bensin, girolje, demperolje, luftfilterolje og slitedeler som dekk, stempel, drev og kjede og ting som ryker etter velt som hendler, styre, plastikk osv. Cross er dyrt Endret 6. september 2008 av WD40 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Stempelskift - 1500kr - 2000kr - 30timer. Ja, får se på det. Jeg tror jeg går for den. Inni helv.. SÅ OFTE man må bytte stempel? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Jepp, noen bytter oftere også, tror han jeg kjenner som kjører bytta hver 10nde time når han hadde 2takt Endret 7. september 2008 av WD40 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Koster vel ikke 1500-2000kr for et stempel? Koster jo 6-700kr for et ktm stempel :S Nei. Crosser stempler pleier å ligge på rundt en 1500kr - på alle merker.. Hvis du er så dum å bestiller fra Norge ja. En kamerat kjører cross aktivt, pengene hans går med til: 2t olje, bensin, girolje, demperolje, luftfilterolje og slitedeler som dekk, stempel, drev og kjede og ting som ryker etter velt som hendler, styre, plastikk osv. Cross er dyrt luftfilterolje? edit; fant ut hva det var Endret 7. september 2008 av Mr.NorBits Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Og til de som ikke vet det: Luftfilterolje er et klebrigt stoff som man sprayer på luftfilteret slik at støv og andre partikler ikke skal trenge igjennom siden luftfilteret er ganske utsatt under trialkjøring. Så er det like mye slitasje på en 50cc 2-takt? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hvis du tenker på moped, så nei. Har du aldri kjørt crosser eller? Går jo som svin, er ikke rart det slites fort. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Jo, eier en gammel 50cc CROSSER, ikke moped nei.. Men kan vel trygt si jeg har kjørt godt over 50 timer på samme stempel og sylinder. Så svin går den heller ikke. Endret 7. september 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det er som oftest ikke tatt ut like mye hk pr. cc i en 50cc "crosser" som i de større klassene. Derfor er også slitasjen mindre. Bytting av stempel avhenger veldig av kjørevaner. Noen klarer 30000km på et stempel på en lett-mc, mens andre klarer 15000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå