Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mnds bruk på vedlikehold på 125cc crosser?

TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kompis skal selge en gasGas 125 nå, helcrosser, nytt stempel på den osv, men det jeg tenker på, siden jeg jobber annenhver helg, med 5-10 000kr i mnd, å har bil, så må jeg vite ca prisen på vedlikehold i måned - siden jeg ikke har økonomi til 5000kr i vedlikehold på en hobby i mnd.

Jeg er ikke helt blank, å jeg har regnet på rundt en 2000 + i mnd, hvor vidt jeg kjører seriøst.

Noen meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med helcross, men vil tro det havner på rundt 1000kr måneden til sykkelen. Så må du sikkert ha sertfikat og div. avgifter.

Stempelskift vær 50t - ca en måned? Kansje 2? - 600

Girolje vær 10-15t - etter 2 treninger - 80kr

Oljer til dempere har jeg ingen anelse om.

Ting kan jo også bli ødelagt, f.eks. sylinderen/dempere. Da blir det fort dyrt.

Hva skal han ha for crosseren da? Det kan muligens lønne seg med en litt større sykkel, men 4 takt. Der er det bare snakk om olje skift og ventiljustering(gratis, gjort på 1-2timer). Riktignok litt hyppigere enn 2 takt. Men i lengden blir det muligens billigere.

Lenke til kommentar
Koster vel ikke 1500-2000kr for et stempel? Koster jo 6-700kr for et ktm stempel :S

Nei. Crosser stempler pleier å ligge på rundt en 1500kr - på alle merker..

Hvis du er så dum å bestiller fra Norge ja.

En kamerat kjører cross aktivt, pengene hans går med til: 2t olje, bensin, girolje, demperolje, luftfilterolje og slitedeler som dekk, stempel, drev og kjede og ting som ryker etter velt som hendler, styre, plastikk osv.

Cross er dyrt

Endret av WD40
Lenke til kommentar
Koster vel ikke 1500-2000kr for et stempel? Koster jo 6-700kr for et ktm stempel :S

Nei. Crosser stempler pleier å ligge på rundt en 1500kr - på alle merker..

Hvis du er så dum å bestiller fra Norge ja.

En kamerat kjører cross aktivt, pengene hans går med til: 2t olje, bensin, girolje, demperolje, luftfilterolje og slitedeler som dekk, stempel, drev og kjede og ting som ryker etter velt som hendler, styre, plastikk osv.

Cross er dyrt

luftfilterolje? :hmm:

edit; fant ut hva det var

Endret av Mr.NorBits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...