Gå til innhold

Solen best i Norge?

ArmenMinAU

Anbefalte innlegg

Her om dagen påsto stemora mi at man verdsetter sola mer om den er sjelden. Altså, om det ikke er sol så ofte. Hun mener også at det burde være sånn. Slik som det er i Norge, gjerne på vestlandet. Jeg er av den typen som får vinterdepresjoner, og som rett og slett hater regn. Regn, snø og mørke ødelegger hele stemninga. Angsten øker også, for jeg har lite å finne på når det regner. Dermed får jeg ikke gått ut. For å ikke snakke om kulde. Når hun påstår slikt og sier at slik og slik bør det være, kjenner jeg at jeg blir utrolig sint inni meg. Hun er av typen som iler rett utav huset for å sole seg, om den i det hele tatt viser seg.

Jeg hater regn. Samma faen om det er sol i 1 år eller om det er sol 1 dag pr. uke. Jeg føler meg generelt sett mye bedre når det er sol ute. Har bodd i land der det er sol hele året tidligere, og har gjerne reist i over 1 mnd til syden. Når jeg i de senere år har blitt mer bevisst på at jeg føler meg bedre når det er sol ute, så verdsetter jeg den hele tiden, selv om den er ute hele året.

Her kommer en påstand fra meg. JEG verdsetter solen mye mer når det er sol hele året. Den gjør meg lykkelig, øker selvtillitten min og alt mulig annet som regnet bare gjør verre. Når det kun er sol en gang iblandt, er det på en måte bortkastet. Alt det gode som jeg bygger opp når solen er ut, bare raser sammen og faller i grus når det regner en stund. Derfor er så jævla irriterende når hun prøver å prate for alle mennesker på jorda når hun sier at MAN verdsetter sola mye mer om den er sjelden. Som sagt, hun er jo selv av typen som iler ut for å sole seg når det titter fram. Solfargen var jo i maks 1 uke før vi er inne i en ny årstid. Burde ikke hun heller like en sol som er ute hele året? Seriøst, hun kom nettopp inn fra en fjelltur i pissregnet i bare kortshors (sånne trange skikkelig korte, stramme som jenter bruker for tiden) og en skikkelig sommertopp og ja, dere skjønner tegninga. Det har regnet i hele dag og hun reiser på en jævla fjelltur i DET sommerantrekket. Burde ikke hun være FOR en sol som er ute hele året? Er det et snev av nasjonalisme man kan ane her? Hun liker sola når den er sjelden, fordi slik er det her i pissvåte og kalde Norge?

Hvis man verdsetter sola så jævla mye, hvorfor mener man at den bør være sjelden? Verdsetter man virkelig sola om den er mer sjelden? Hva mener dere?

Jeg antar selv at mange her vil ta hennes parti pga. Norge-greia, med tanke på at de fleste her er nordmenn. Og nordmenn elsker gjerne Norge. Anyways, kom med meninger.

Takk :)

Denne tråden hadde foresten aldri blitt skrevet om jeg ikke hadde kjedet meg sånn i det jævla pissregnet. Blir rastløs, og da går det gjerne utover tastaturet :p

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner meg om en av vitsene til salige Bill Hicks. Jeg gjengir den fritt etter hukommelsen, så føl fri til å påpeke hvis jeg ødelegger den.

Bill:

"They're always braggin' bout the weather in California: Oh, it's warm and sunny. It's warm and sunny.

Well, what are you? A Fucking lizard?"

Er dritglad i godværet selv. Men jeg liker også snø. Ellers enig med frevild.

Lenke til kommentar

Dersom du synes at det jammen var på tide med sol, er det ikke da heller bedre om det hadde vært sol hele året? Det er sola du vil ha. Så klart, du blir kanskje mye gladere enn du ellers ville ha blitt når den først titter fram, men lykken er jo så kortvarig. Da burde jo det være sol hele året?

Lenke til kommentar
Jo,da hadde sikkert vært bra med fantastisk vær hele året, veldig glad i sol og 20-30 grader jeg. Personlig så syns jeg at det er litt meningsløst å diskuter noe vi ikke kan kontrollere. :hm:

Det går jo ann å flytte. De fleste steder i verden har bedre og varmere vær enn Norge.

Lenke til kommentar
Jo,da hadde sikkert vært bra med fantastisk vær hele året, veldig glad i sol og 20-30 grader jeg. Personlig så syns jeg at det er litt meningsløst å diskuter noe vi ikke kan kontrollere. :hm:

Det går jo ann å flytte. De fleste steder i verden har bedre og varmere vær enn Norge.

Jeg har planer om å flytte til utlandet når jeg blir eldre. Et land der det er vesentlig mye mere sol og sommer enn i Norge.

Synes vinteren i Norge er så trøstesløs.

Lenke til kommentar
I'm living out in Los Angeles now so, you know, I like coming over here, you know, for the weather. You guys have weather. Cool. Los Angeles, every day, hot and sunny, today, hot and sunny, tomorrow, hot and, for the rest of the... hot and sunny, every single day, hot and sunny. And they love it. "Isn't great, every day, hot and sunny?" What are you, a fucking lizard? Only reptiles feel that way about this kind of weather. I'm a mammal, I can afford coats, scarves, cappuccino and rosy cheeked women.
Lenke til kommentar

For å utvide tema fra "sol" til "vær":

Jeg synes det norske været er fantastisk. Tenk bare over hvor variert det er:

Om høsten blir løvet rødt og gult, og det kan egentlig være ganske fint å se på. Og høsten er høysesong for frukt, bær og sopp.

Så, når det begynner å bli mørkere ute, får vi ren, hvit snø som dekker gater, hustak og trær. Jeg tror jeg ville savne snøen stort om jeg flyttet til varmere strøk. Og da har jeg ikke engang nevnt at vinteren i Norge er slik at vi faktisk kan gå på ski. Og dessuten: Det er bare pyser som bryr seg om kulde.

Etterhvert som det blir lysere og mildere, smelter snøen. Trærne grønnes og blomster skyter opp, og fuglene kommer som kjent tilbake fra ferien sin. Og så har vi sommeren, som vel ikke trenger noen nærmere beskrivelse. Og dermed er vi tilbake til høsten igjen.

Lenke til kommentar

Det finnes nok av steder med mye bedre vintere og sommere enn Norge. Jeg opplever for det meste å få litt snø i januar og så begnner det å regne, og den blir til is. Det eneste er at vi har en mye sterkere skitradisjon, men det har ikke noe med været å gjøre. Røde farger på bladene skjer i andre land også, og jeg tror ikke jeg ville ha savnet det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...