satser Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hei. Vi har i lekse å lage et portrettintervju. Vi har allerede stilt spørsmål og fått svar, men det jeg sliter med er innledningen. Noen tips? det bør være slik at det passer til en i 8. klasse i ungdomsskolen, og intervjuet foregår i klasserommet. Takk for raske svar! Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 hva med å skumme gjennom de portrettintervjuer som feks dagbladet, aftenposten, osv har... burde vel være litt tips å hente der? Lenke til kommentar
satser Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Av og til vanskelige å finne synes jeg, men jeg har lest noen. Poenget er at jeg ikke vet hva jeg skal starte med når jeg skal intervjue en medelev. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Er det egentlig ikke bare å søke på "Portrettintervju" på google.no? Burde komme flere intervjuer og hvordan man skriver et.. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Du kan foreksempel begynne med å skildre personen du skal intervjue. Hvordan han ser ut, hvordan han sitter, hva er spesielt med han.. hvor han sitter osv. Så avslutter du med det også, også får du en klassisk sirkelkomposisjon som læreren din elsker. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Du kan foreksempel begynne med å skildre personen du skal intervjue. Hvordan han ser ut, hvordan han sitter, hva er spesielt med han.. hvor han sitter osv. Så avslutter du med det også, også får du en klassisk sirkelkomposisjon som læreren din elsker. Får håpe for trådstarters del, hvis h*n tok i bruk ditt forslag, at læreren liker den komposisjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå