AcroN Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg har en Samsung 40" LCD skjerm som jeg skulle ha koblet opp imot PC-en min igjen. Har koblet det sammen via S-video, rett fra grafikk kortet over til skjermens s-video ingang. Når jeg går i options på grafikk kortet finner jeg en "HDTV" enhet som er koblet til, men så fort jeg velger å kjøre den ved sidna PC skjerm i dual view eller noen annen option. Så fungerer det rett og slett ikke. Det står bare på TVen (s-video kanalen): No signal Jeg fikk brukt det med engang jeg hadde kjøpt TV, fordi jeg så et par filmer og litt div. på den. Men jeg tror det sluttet å fungere etter at jeg formaterte pcen for en god stund siden å instalerte Vista. Kjører et Geforce 8800 GTX kort i pcen, med standard drivere lastet ned fra Nvidia sin side. Noen som har noe tips til hva jeg kan prøve? Kan en ingang være dø / ikke funksjonel hvis den faktisk blir fanget opp av softwaren på pcen? Noe fixes til Vista som kan prøves? Hvis andre har hatt noe lignendes problem. Mvh Thomas Lenke til kommentar
Dirk_Pitt Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 tror ikke det er mulig å kjøre HD gjennom S-video... Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det stemmer det. Kjøp en en HDMI-kabel og en DVI-overgang som du kan sette i skjermkortet. Lenke til kommentar
AcroN Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Jeg fikk da nå bilde engang før, godt mulig det ikke var HD signal, men det var iallefall noe der. Skal prøve å se om jeg finner en sånn kabel på elkjøp imorra etter skolen. Hvis ikke så må jeg vel bestille på nett. Håper det ikke er så vannvittig dyrt for sånn kabel, fordi jeg må trekke opp ca. 5-6m for å komme til pcen. Takk for svar iallefall, har jeg noe nytt å prøve EDIT: Jeg kjører allerede et dual skjerm setup med en 24" og en 19" og har ingen andre utganger på kortet mitt en S-video. Så hadde vært digg å fått den til å funke, med mindre det er noen annen måte å få koblet opp en ekstra skjerm uten å måtte gjøre noe med setupet mitt. Har ikke noe lyst til å sitte å bytte plugger bak hver gang jeg skal se på film. Endret 4. september 2008 av AcroN Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Håper det ikke er så vannvittig dyrt for sånn kabel, fordi jeg må trekke opp ca. 5-6m for å komme til pcen. Har du Clas Ohlson eller Biltema i nærheten? de er klart billigere enn Elkjøp og Expert på kabler etc. Lenke til kommentar
AcroN Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Håper det ikke er så vannvittig dyrt for sånn kabel, fordi jeg må trekke opp ca. 5-6m for å komme til pcen. Har du Clas Ohlson eller Biltema i nærheten? de er klart billigere enn Elkjøp og Expert på kabler etc. Kan komme meg til en Biltema butikk hvis jeg tar en halvtimes tur i bilen, så det er en mulighet hvis det er noe særlig å spare der Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Bare for å svare på noen av spørsmålene dine; Når jeg går i options på grafikk kortet finner jeg en "HDTV" enhet som er koblet til, men så fort jeg velger å kjøre den ved sidna PC skjerm i dual view eller noen annen option. Så fungerer det rett og slett ikke.Det står bare på TVen (s-video kanalen): No signal. Jeg fikk da nå bilde engang før, godt mulig det ikke var HD signal, men det var iallefall noe der. Om du valgte HDTV og HD signaler ut fra pc samtidig som du brukte s-video så kan det være grunnen til at det stod "no signal". HD er heldigitale signaler og s-video er analogt, så da får du ikke overført HD signaler, uansett hvor mye du prøver og hva du velger i oppsett for flere skjermer i kontrollpanelet for skjermkort. Jeg fikk brukt det med engang jeg hadde kjøpt TV, fordi jeg så et par filmer og litt div. på den. Men jeg tror det sluttet å fungere etter at jeg formaterte pcen for en god stund siden å instalerte Vista. Noe fixes til Vista som kan prøves? Vista er ikke problemet. Du har sikkert rota litt med innstillingene Riktige Vista drivere til skjermkortet og at du kobler det riktig er alt som skal til for å få det til å fungere. Kan en ingang være dø / ikke funksjonel hvis den faktisk blir fanget opp av softwaren på pcen? Nei, får du signal så er den i orden. Håper det ikke er så vannvittig dyrt for sånn kabel, fordi jeg må trekke opp ca. 5-6m for å komme til pcen. Det er et prishopp etter 5m så du bør kanskje måle opp for sikkerhets skyld. Det er ikke snakk om noen formuer, men noen hundrelapper er det jo. Er det snakk om å flytte pulten 10-20 cm så kan det lønne seg HDMI-kabel (5 meter) hos både Clas Ohlson og Biltema får du for ca kr 200,- til 250,-. Det neste er 10m (har ikke sett noe midt i mellom) og da må du som sagt ut med 2-300,- mer. En DVI overgang koster alt fra kr 90,- til litt under 200,-. Vær obs på at det kan bli litt trangt om plassen når du kobler inn en slik DVI-overgang. Kortet mitt et 8800GTS, mulig GTX har litt bedre plass bak der? Men presser du litt på, så går det nok bra Angående flere skjermer så har du et par muligheter. På det skjermkortet så har du sikkert 2 stk DVI og en S-video. Jeg vet ikke om noen mulighet for å klare å koble til 2 pc-skjermer + en tv slik du har det nå. Mulig det finnes en løsning som andre vet om? Men du kan iallfall gjøre følgende; Matrox DualHead2Go Du finner priser her. Og kan lese enda mer om den her. Du bruker da den ene DVI-kontakten på skjermkortet og kobler til tv som forklart med HDMI og DVI-overgang. På den andre DVI-kontakten må du sørge for at ene enden har en VGA-overgang slik at du får satt den i Matrox-boksen. Fra den går det så 2 stk DVI kabler videre til hver sin skjerm. Hvis du har DVI på begge skjermene da, hvis ikke må du til med enda en overgang. At Matrox kaller det "Digital" skjønte jeg derimot ikke helt siden det tydeligvis må gå en VGA-kabel mellom skjermkortet og Matrox-boksen. VGA er jo analog Jeg vet ikke om du bruker VGA eller DVI på pc-skjermene, men VGA gir jo også bra bilde, så det er kanskje ingen krise. En ulempe er at skjermene bør være like når du bruker denne løsningen. Det er ikke støtte for Clone (samme bildet på begge skjermer), i stedet får du Dual der bildet er strekt over begge skjermene, og da må du selvsagt bruke samme oppløsning på begge skjermene. Med andre ord er 24" bundet av 19" - og det er jo litt dumt. Hvis noen vet om man kan ha forskjellig oppløsning, så skrik ut! Jeg har forstått det slik at det ikke går an, men....? Selv om det er Dual på dette oppsettet, kan du selvsagt åpne f.eks en film og dra den over på ene skjermen, mens den andre brukes til f.eks surfing på nett. En annen, og kanskje bedre, måte å gjøre det på er at du kjøper deg et ekstra skjermkort til 19". Det kan være et helt enkelt kort til noen få hundrelapper. Hvilke muligheter du har her kommer an på hovedkortet ditt, så det må du slenge inn noe info om. Husk også på at jo flere skjermer du kobler til, jo mer kreves av maskinen (særlig skjermkortet), og spesielt hvis du kobler 2 pc-skjermer og en tv til ett kort. Derfor kan det også være greiest å gå for et ekstra kort, hvis du har mulighet for det. Lenke til kommentar
AcroN Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Nydelig post fra deg, takk så mye. Har pratet med litt folk på skolen idag, å det var det siste forslaget ditt der som vi endte opp med som den mest praktiske løsningen. Selv har jeg ingen erfaring med det å putte 2 kort av noe slag inn i pcen (har ikke bygget min selv engang, fått en kompis til å gjøre det) så vet ikke helt hvordan det skal fungere å sette opp. Jeg har dette hovedkortet her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335586 Så har jeg faktisk et skjermkortet liggendes av typen: http://www.pny.com/products/verto/performance/7900gt.asp Vil disse to passe overens? Så lenge jeg faktisk har plass til et kort til inne i kabinettet. Og hvor setter man opp noe sånt i windows? Velge hvilket kort som skal styre hva osv. EDIT: Fikk anbefalt å kjøpe meg en slik sak av en bekjent på MSN: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344915 Da slapp jeg hele "problemet" som han sa med å kjøre 2 skjermkort noe som ofte ble kluss. Det er vel også en grei mulighet kanskje for meg som skal se på film osv. fra PCen? Endret 5. september 2008 av AcroN Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Den Popcorn-boksen kjenner jeg ikke til, så jeg aner ikke hvilke muligheter du har der eller hvordan den fungerer. Det skjermkortet du "har liggende" kan du ikke bruke siden PCI-Ex er opptatt med GTX-kortet ditt. Jeg har aldri brukt to skjermkort, men du må vel ha et PCI kort. Kjøpte du hovedkort hos Komplett så kan du høre med de om de har et noenlunde godt kort å anbefale for å få liv i 19" din. Det trenger vel ikke være all verden regner jeg med, bare slik at den kan brukes til surfing, se bilder og høre musikk og slike enkle ting? Lenke til kommentar
AcroN Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Etter å he lest en god del reviews om popcorn hour, itillegg til alt skrytet den fikk av kompisen min på MSN ender jeg nok opp med å kjøpe meg en slik. Den burde gjøre nytten sin for mitt bruk, så slipper jeg alt av jobb inne i pcen. Bare koble til boksen, legge inn et program også er alt klart. For andre som kan være interessert her er en review podcast: http://www.metacafe.com/watch/1118284/popc...100_review_179/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå