Gå til innhold

DivX på DVD...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hørt at det skal være mulig å brenne ut filmer som man har på PC (f.eks. DivX) for å deretter kunne se disse på en vanlig DVD-spiller. Er dette mulig? I så fall, hvordan format må filene være i og hvilken program kan konventere fra divx til denne formaten?

[ Denne Melding var redigert av: java_man på 2002-01-15 11:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert mulig,du må nok gjøre om til VCD, kan dessverre ikke si deg hvordan, men problemet blir vel plass! du får bare pressa "så" mye på ei cd-rom plate. og gjøre om til VCD tar ofte litt mer plass....

da må du eventuelt dele opp filene over flere cd´er.

men det er en interesant tanke :smile:

Lenke til kommentar

Du kan bruke Nero Burning Rom f.eks. Der konverterer Nero de filene som trenger det. Men...vil du brenne SVCD (som er mer aktuelt siden det er DivX) må du kjøpe/finne MPEG2-kodeken til Nero.

En annen mulighet er å bruke et eksternt program til å konvertere, for så å brenne i Nero igjen. Det finnes masse tips på http://www.vcdhelp.com/

AskT

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 12:00, askt skrev:

Du kan bruke Nero Burning Rom f.eks. Der konverterer Nero de filene som trenger det. Men...vil du brenne SVCD (som er mer aktuelt siden det er DivX) må du kjøpe/finne MPEG2-kodeken til Nero.

En annen mulighet er å bruke et eksternt program til å konvertere, for så å brenne i Nero igjen. Det finnes masse tips på

AskT

nero funker bare med mpedg filer når du skal brenne dem som vcd.

for divx kan du bruke tmpgenc rencode dem slik at det blir en vcd/mpeg fil og bruker nero funksjonen burn vcd.

men alt dette tar 8-10 timer,sjøl foretrekker jeg heller tv ut på PC-en og se dem slik på tven

Lenke til kommentar

for divx kan du bruke tmpgenc rencode dem slik at det blir en vcd/mpeg fil og bruker nero funksjonen burn vcd.

men alt dette tar 8-10 timer,sjøl foretrekker jeg heller tv ut på PC-en og se dem slik på tven

Nero funker flott med AVI-filer, det. Ta en titt på http://www.vcdhelp.com/nero.htm og les...

AskT

[ Denne Melding var redigert av: askt på 2002-01-15 22:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Nero KAN brenne SVCD-filer (dvs. lage en SVCD kompatibel CD-ROM fra MPEG2 filer), jeg har gjort det selv og det fungerer bra.

Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke vet noe om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...