Snillingen Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hei, jeg lurte på hvordan man åpner og kjører pythonprogrammer i Windows, tilsvarende kommandoene cd, emacs, ls og python som man ruker på linux og hvor gjør man det.? Jeg har Python 2.5.1 command line og idle. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Du kan f.eks. gå inn i cmd.exe (den finner du hvis du søker), så skifter du mappe til den mappen der filene dine ligger (kommando: "CD C:\Mappe"), og så skriver du inn python fil.py. Tenkte jeg bare skulle utdype litt, steingrim.. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Du kan f.eks. gå inn i cmd.exe (den finner du hvis du søker) Ingen grunn til å søke. Start -> Kjør -> cmd.exe [enter] Tenkte jeg bare skulle utdype litt, steingrim.. Pft, mitt svar var meeer enn nok Lenke til kommentar
genstian Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Du kan lage en pause på slutten av scriptet så du ser innholdet bare ved å tykke på .py filen nesten som ei vanlig exe fil. Om du har et script som render egene vinduer (Qt, Gtk, Windows Toolkit) kaller du den .pyw så lages ingen console vindu Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Like greit å bare installere cygwin med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå