panybs Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe meg ny data og lurer på om jeg kanskje skal bygge den selv. Jeg er 14 år jeg har hverken sett eller vært med noen når de har bygd data. Så jeg har ingen erfaringer med dette. Jeg har lest gjennom en guide om dette. Så jeg lurer på om jeg burde bygge dataen selv? eller kanskje jeg kunne benyttet meg av pc-bygger? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe meg ny data og lurer på om jeg kanskje skal bygge den selv. Jeg er 14 år jeg har hverken sett eller vært med noen når de har bygd data. Så jeg har ingen erfaringer med dette. Jeg har lest gjennom en guide om dette. Så jeg lurer på om jeg burde bygge dataen selv? eller kanskje jeg kunne benyttet meg av pc-bygger? Kjenner du ingen som har gjort det før? En jeg kjenner bygde sin første pc uten hjelp fra andre. Han hadde heller ikke vært med på sånt før. Du klarer det sikkert, bare les instruksjonen litt nøye. PC-byggern på komplett.no er fint hvis du ikke vil gjøre det sjæl :wink: Lenke til kommentar
Thorin Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 bygg selv ! gøyt og lærerikt Lenke til kommentar
panybs Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Men hvis jeg velger et barebone kabinett vil det da bli vanskeligere å bygge selv? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Det er kjempelett, kabler og kort passer som regel bare det riktige stedet... Lurer du på noe så bruker du manualen... jeg bygde min første pc med litt hjelp selv, men hadde nok klart det selv... Lykke til PS! Barebone burde vel egentlig bare gjøre det lettere, men mener du Shuttle så får du mindre plass og jobbe på da, men det burde gå greit... Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg bygde og selv første gangen, med minimalt erfaring fra før. Pcen startet faktisk, men floppy lyste. Fant tilslutt ut at kabelen stod feil, ellers så var alt bra Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 får resten av Pcdelene om ca 5 dager jeg... Skal bygge selv aldri gjort før... Lykke til for både deg og meg Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Har bygd masse PC'er sjøl og aldri hatt noe feil på dem. Piece of cake. Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Bygg selv. Sparer penger på det + det er gøy og lærerikt Shuttle-kabinettene er sinnsykt lekre, men de er noe dritt å jobbe i. Ville ikke valgt det som første byggeprosjektet. lykke til! Lenke til kommentar
Grisegutt Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Bygde nettopp min nye i går.. Tar sin tid og en må nok ha tolmodighet. Det dumme med å bygge er at pc-delene kan være ødelagt og en stresser som faen med å finne ut hva som er galt. Så må en begynne med retur til f.eks komplett og få tilbake ny ram brikke o.l. Men det er ganske gøy når eg hadde så flaks som eg hadde igår at alt bare funket.. Ingen defekte deler eller nokke. Bare hver forsiktig du og les litt i manualene. Har du god tolmodighet og liker å finne ut av ting er jo dette noe for deg. Eg er den som ikke liker dette, men eg klarte meg første gangen eg og. Spør her om det er noe du lurer på.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hvis man følger hk manualen fra begynnelsen til slutt, så går byggingen som en lek Lenke til kommentar
Grisegutt Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hvis man følger hk manualen fra begynnelsen til slutt, så går byggingen som en lek Ja viss du forstår manualen.. Ikke alt forklares slik en skulle ønske det var forklart. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Kjøp antistatisk armbånd..ellers er det bare å improvisere Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Kjøp antistatisk armbånd..ellers er det bare å improvisere Har bygget ca. 5 maskiner selv, byttet masse hardware pluss hjulpet en kamerat med hans, og har aldri brukt antistatisk armånd. Allikevel har det gått bra for jeg passer på å ta på rammen til kabinettet med jevnlige og korte mellomrom. Men ett antistatisk armbånd kan være en lur investering om du har lett for å glemme slike ting. Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Kjøp antistatisk armbånd..ellers er det bare å improvisere Dette kjøpes hvor? Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 jeg bygde denne pc'n selv, og hadde bare så vidt skiftet et isdn kort eller.no før det, jeg leste en del guider og sånt, det hjalp en god del min mening: bygg SELV!. 8) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Satte sammen en 350 med litt hjelp. Har nå demontert og satt sammen riggen flere ganger. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Kjøp antistatisk armbånd..ellers er det bare å improvisere Dette kjøpes hvor? Det kan du få kjøpt mange steder, det er ikke noe hokus-pokus. Du kan lett lage den selv også. Men jeg har sett slike sett på Binders og Clas Ohlson, men ikke på Rema 1000 ennå, snart kanskje??? ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå