toffusdokkus Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Har en Xbox360 og en Philips HD tv. Problemet er at bildet på tv'en fra Xbox'en er dårlig. Når jeg for eksempel spiller "Skate" har jeg vansker for å lese hva som står. Hadde vært utrolig deilig om jeg ikke måtte sitte å tyde hva som står. Er det noe som kan ordnes? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hvordan har du koblet xboxen til tv'en? Lenke til kommentar
toffusdokkus Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Dette er jeg rimelig dårlig på, så unnskyld dårlig forklaring, men jeg har koblet til hvit-rød-gul kablene bak på tv'en. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hvit, rød og gul kabel er ikke HD, derfor får du "dårlig" bilde.. Lenke til kommentar
toffusdokkus Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Okei, hvordan kobler jeg til HD,da? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Du kan bruke komponentkablene som sitter på samme kabel du bruker allerede (så lenge vi ikke snakker om Core/Arcade her), her skal rød, grønn og blå gå til bilde og hvit og rød til lyd. Du har kanskje også en HDMI-utgang på baksiden av konsollen, hvis du har det kan du kjøpe en HDMI-kabel på Biltema etc. for en billig penge (husk at digitalt signal enten kommer frem eller ikke, derfor trengs ikke svindyre kabler). Er du usikker på om du har HDMI, se på dette bildet, konsollen øverst har ikke denne, men konsollen nederst har (trenger ikke å være svart konsoll for å ha HDMI) Lenke til kommentar
toffusdokkus Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Når jeg kobler til blir bildet bare svart/hvit! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Du har denne kabelen? Også kobler du til med blå grønn og rød, også på siden av den kontakten så er det en bryter, du må trykke denne bort til HD. Lenke til kommentar
toffusdokkus Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Ja,det er den kabelen jeg har. Er bryteren på kabelen? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Ja, i den enden som som du stikker i xboxen. Vis du ser på bildet over så kan du se den på høyre siden. Lenke til kommentar
toffusdokkus Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Fant den! Men nå er det bare snø... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Du stilte den på HD? Og du har brukt Rød, blå og grønn? Husk at du må bruke den rød som kun er halvfarget. Den rød som er helfarget er for lyd sammen med den hvite. Lenke til kommentar
toffusdokkus Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Stilte den på HD,ja. Jeg bruker halvfargede: Rød, blå og grønn. I den rekkefølgen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Snø? Er du sikker på at du har funnet riktig kanal? Lenke til kommentar
toffusdokkus Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Ja, har prøvd alle kanalene Også var det den jeg brukte før.. Endret 3. september 2008 av toffusdokkus Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Den du brukte før er det nok ikke. Så da må du se gjennom kanalene en gang til. Lenke til kommentar
toffusdokkus Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 På de andre kanalene er det bare svart. EXT1 - svart AV/SVHS - snø PC - ikke noe signal HD - svart Radio - vel..den har jeg ikke prøvd.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Kva TV-modell har du? Det er sikkert EXT1 eller HD den skal være på. Sjekk alt ein gang til, knappen står på HD, du har plugga riktig farger bak, slå av og på konsollen. Bla gjennom kanalane. Der det er snø skal du ikkje være, har du signal er det bilete, har du ikkje er det svart. Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 du har vel koblet kablene på komponent inngangen din på tven og ikke scart? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Om det er tvil. Du skal inn her: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå