Gå til innhold

Innstramning av asylpolitikken

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

I dag har Jens Stoltenberg komt ut og sakt at dei skal strame inn saylpolitikken og heller la dei som faktisk trenger det kan få plass.

Eg syns dette er fantistiske nyheter for både nordmenn og flyktningar.

No kan dei faktisk få plassen dei ynskjer.

Faktisk heile 93% av alle som har stet på om vi skulle stramme inn eller ikkje svarte ja(avstemning på vg http://interaktiv.vg.no/avstemning/?id=6659 )

Sei kva du syns om det, eg syns det er bra, det kan dykke vell sjå lenger oppe i innleget.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er redd dette er minimale endringer som ikke vil få stor praktisk betydning. Istedefor å returnere mindreårige ankerbarn straks skal man liksom la den være her til de blir 18 og så returnere dem? Bare bløff, de får nok bli.

Og så skal man begynne å ta fingeravtrykk av de som kaster pass og id-papirer? Selvsagt skal disse svindlerne straks sendes tilbake veien de kom.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg syns tiltakene er for moderate for at de skal få noen innvirkning. Det eneste som jeg mener er mer gledelig er at regjeringen ønsker å gjøre noe med behandlingstiden, som etter min mening har vært for langtrukken og for treg. Mer effektivisert system og kortere behandlingstid, spesielt for de som begår kriminelle handlinger i påvente av et svar, kan bidra til mindre utgifter for staten samt sende de riktige signaler ut i verden for innvadringsgrupper som ikke oppfyller kravene for beskyttelse. Tiltakene slik som flere bilaterale avtaler med flere land kan også bidra til at vi mer effektivt kan sende tilbake de som ikke har krav for beskyttelse. For eksempel har Sverige en bedre bilateral avtale med Irak enn det vi har per i dag og kan dermed sende tilbake innvandrere som ikke oppfyller kravene for flykting status.

Regjeringen har beveget seg i riktig retning med disse tiltakene men, som sagt, jeg tviler om det er godt nok.

Lenke til kommentar

Kremt:

Mens det i 2007 kom 6 500 asylsøkere, ligger vi nå an til å få om lag 15 000 asylsøkere i år. Bakgrunnen for dette er utviklingen i asylsøkernes hjemland. Men også hvordan norsk asylpolitikk oppfattes utad, spesielt i forhold til sammenlignbare land som Sverige, synes å ha stor betydning for å forklare fordelingen av asylsøkere mellom ulike europeiske land.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/smk/Press....html?id=525565

Lenke til kommentar
Forresten noen som vet hvor stor prosentandel av de som kommer til Norge som får opphold?
Under 50% får asyl, men mange får i tillegg opphold på humanitært grunnlag (en særnorskt opplegg) slik at over 50% får opphold ved førstegang søking og andelen er økende. I tillegg kommer de som anker og får opphold og de som stikker av og oppholder seg ulovlig i Norge.

I Finnland får til sammenligning ca. 1% av de som søker opphold. Gjett hvilket land som da får stadig flere søkere...

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Innstramming høres ut som en god idè. Og hva med de som kommer til landet, jeg mener at de bør ta språkkurs og få seg en jobb innen en viss tid, hvis ikke er det rett ut igjen.

Dette gjelder asyl og ikke venlig innvandring. Har noen først fått opphold i Norge bør de derimot få sosiale ytelser etter behov. Har de evne til å jobbe, men ikke gidder gjøre det bør selvsagt sosiale goder kuttes kraftig.

Lenke til kommentar
Her ser vi AP som prøver å få noen av velgerene sine tilbake. Problemet er at det kan hjelpe AP og hindre frp til å komme til makten og dermed blir ikke ordentlige restriksjoner tatt.

Er ingen grunn til å stole på løgneren Jens, har man løyet en gang vil man lyve igjen og man kan ikke stole på karen.

Får vel håpe og tro at ingen i Norge er så dumme at de biter på agnet. Å håpe og tro er dessverre kun for tåper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...