Muse Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Tjah. Siden jeg var en liten unge, har jeg sunget. Ja, jeg var faktisk med i Plutti Plutti Pott som en 6-åring i en av hovedrollene. Jeg har hatt sangpedagog i flere år, gått i kor og vært med i band. Poenget mitt er altså at jeg slettes ikke er en verst synger. Synger flere oktaver, med nesten perfekt kontroll over fasetten. Sangene jeg har sunget for det meste opp gjennom årene er rolige ballader, litt klassisk, pop og diverse. Jeg imponerer de fleste ganger, men jeg har hatt en dårlig opplevelse som vokalist. Det var i band. Stemmen min er rett og slett ikke grov og dyp nok. Den kan virke umoden i denne sammenhengen. Ja, det kan høres litt ut som et englekor. Isj. Målet mitt er altså å få en stemme som er litt grovere og dypere. Men, så enkelt er det ikke. Jeg vil altså fortsette å synge ballader og klassisk selvom jeg kan rocke litt. Jeg vil fortsatt kunne gli lett på tonene som Brian Kennendy. Jeg vil altså ha kontrollert grimming/groving. Jeg leste litt innom andre poster der de sa "jau bare hyl hardt å mye åsså kjem det", noe som strider direkte imot mine krav. Jeg vil passe godt på stemmen slik at den varer lengre. Det er en vokalist som jeg i det siste har blitt inspirert av. Maynard James Keenan fra TOOL. Han kan høres ganske normal ut med det første, men sjekk ut sangen "The Pot". Dermed hør hvordan han begynner med en lys og soft stemme, uten noen somhelst antydning til ødelagt hals. Sakte men sikkert, samtidig HELT kontrollert gjør han stemmen litt grovere og grovere ut i sangen. Til slutt rocker han skikkelig. Jeg synes virkelig det er dritfett! Så... hjelp? Hvordan komme i gang? Husk at jeg er rimelig erfart og vil ta vare på stemmen. Jeg er villig til å betale hvis det er noe program eller kurs der ute... Setter stor pris på alt hjelp! Lenke til kommentar
Cozyarr Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) sjekk ut "Zen of Screaming" 1 & 2 instruksjons DVDer som er veldig fine på ekstremvokal... trur jeg :> Endret 4. september 2008 av Cozyarr Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Grov er vel ikke det største særpreget på stemmen til herr Keenan. Jeg tipper også at sangen er gjort over flere opptak. Men for all del, jeg er enig at han er en formidabel vokalist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå